Įvardijo penkis gedimus, dėl kurių žiemą dažniausiai prireikia pagalbos

Pagalbos kelyje tarnybos žiemą turi dvigubai daugiau darbo negu šiltuoju metų laiku. Statistika rodo, kad itin dažnai vairuotojai susiduria su automobilio elektros sistemos gedimais, tačiau gausu ir tų, kurie į savo transporto priemonę tiesiog negali patekti. Prognozuojama, kad piką iškvietimai, kaip ir kasmet, pasieks sausį.

Elektros instaliacijos sistemos gedimai

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis aiškina, jog pagalbos kelyje iškvietimų skaičius žiemą apskritai yra pats didžiausias, o iškvietimų dėl automobilio elektros instaliacijos gedimų skaičius išauga vidutiniškai 6 kartus. Pernai sausį ir vasarį pagalbą dėl tokio tipo gedimų kvietėsi daugiau nei 200 vairuotojų, kai šiltuoju metų laiku šio tipo iškvietimų per mėnesį vidutiniškai sulaukiama 30.

„Šaltis turi įtakos automobilio elektros sistemai, todėl nieko keisto, jog gedimų padaugėja būtent žiemą. Kita vertus, dažniausiai pagalbą tenka kviesti dėl variklio užvedimui kritiškai svarbaus akumuliatoriaus – šis žiemą linkęs išsikrauti. Vairuotojams meškos paslaugą daro ir vis dar gajus mitas, kad jei automobilį nors ir sunkiai, tačiau pavyko užvesti, tai ilgiau pavažinėjus akumuliatorius įsikraus. Būtų gerai, tačiau tai netiesa“, – sakė A. Žiukelis.

Todėl pamačius perspėjimo ženklą prietaisų skydelyje arba pajutus, kad automobilis užsiveda tarsi nenoromis, jis siūlo nedelsiant pasitikrinti akumuliatorių ir automobilio elektros instaliaciją. Laukti ir tikėtis, kad problema išsispręs neverta, nes vieną rytą mašina tiesiog neužsives. Ir tai, kaip tyčia, nutinka visai ne laiku ir ne vietoje.

A. Žiukelio teigimu, automobilių vairuotojams geriau pamiršti ir savarankišką akumuliatoriaus gaivinimą jį tiesiog įkraunant. Tai tėra vienkartinis problemos sprendimas, kuris gali padėti nuvažiuoti iki automobilių serviso, tačiau jei po įkrovimo ryte automobilis užsiveda, dar nereiškia, kad vesis ir vakare.

Variklio gedimai

Lietuvoje automobilių varikliai genda visus metus, o žiemą tai tampa antra pagal populiarumą priežastimi dairytis profesionalios pagalbos kelyje. Anot specialisto, pagrindines variklio gedimo priežastis galima skirstyti į kelias grupes.

„Viena variklio gedimų grupė – senų automobilių susidėvėję varikliai. Būtent šių automobilių varikliams žiema gali būtų tikru išbandymu. Kitais atvejais, gedimai įvyksta dėl netinkamos variklio priežiūros, – nekeistos žvakės bei kitos detalės, dėl kurių variklis nebeveikia taip, kaip turėtų. Liūdniausia, žinoma, jei toks gedimas ištinka tolimesnėje kelionėje, tačiau bet kuriuo atveju tai ir vienas brangiausių gedimų“, – aiškino A. Žiukelis.

Variklio problemas žiemą lemia ir kitos priežastys – nekeisti tepalai, netinkamai veikiantis termostatas. „Seniai nekeisti tepalai apsunkina šalto variklio užvedimą, o dėl netinkamai veikiančio termostato gali arba nešilti salonas, arba perkaisti variklis. Taip pat senų ir neprižiūrėtų automobilių šeimininkams žiemą ramiai gyventi neleidžia ir variklio gedimus gali lemti trūkinėjančios aušinimo skysčio žarnelės, nesandarios tarpinės bei kitos „senatvės“ bėdos“, – vardijo specialistas.

Užšalusios spynos

Dar viena klasikinė situacija žiemą – užšalusios spynelės, kurių nepavyksta atrakinti, o specialūs skysčiai, lyg tyčia, palikti viduje. „Jei randate automobilio spyną užšalusią, dar nereiškia, jog reikia kviesti pagalbą, tačiau tikrai reiškia, kad net ir visiškos nevilties apimtam jokiu būdu nereikėtų naudoti verdančio vandens – žala tuomet bus gerokai didesnė nei tiesiog apledijusi spyna. Geriau atidžiai patikrinkite visas dureles, pamėginkite į saloną patekti ne per vairuotojo vietą“, – siūlė A. Žiukelis.

Kraštutiniu atveju, jeigu leidžia transporto priemonės konstrukcija, į vidų galima mėginti patekti ir per bagažinę. Techninę pagalbą verta kviesti išbandžius visus minėtus metodus ir vis tiek likus stovėti lauke. Specialistas taip pat pastebi, kad pastaraisiais metais tokių incidentų skaičius mažėja – tiesiog dėl tobulėjančių automobilių vis mažiau ir mažiau vairuotojų kasryt dureles atsirakinti turi raktu. Visgi problemų gali sukelti ir išsikrovusios pultelio baterijos.

„Jei nepavyksta atrakinti automobilio pulteliu, prisiminkite, kada paskutinį kartą keitėte jo baterijas. Jei prieš kelis metus – tuomet tikrai nemaža tikimybė, kad kalta būtent išsikrovusi baterija. Vienkartinis sprendimas – pultelio pašildymas rankose. Tačiau iš karto po to bateriją pakeiskite, nes problemos savaime tikrai neišsispręs. Ne veltui gamintojų rekomendacijose nurodoma baterijas keisti kas porą metų“, – sakė Ekspertizių skyriaus vadovas.

Degalų sistemos gedimai

Ketvirtoje vietoje pagal populiarumą kviečiant techninę pagalbą kelyje atsiduria su degalų sistema susiję gedimai. Žiema ypač pavojinga dyzelinu varomiems automobiliams, kurių šeimininkai laiku nepasirūpina savo transporto priemone. Nukritus temperatūrai šalčiui neatsparus, sezonui nepritaikytas ar nekokybiškas dyzelinas gali net sugadinti variklį.

„Dyzelinių automobilių žiemos problemos kyla dėl kure esančio parafino. Vasarinis dyzelinas esant žemai temperatūrai sutirštėja, užkemša filtrus ir visą degalų sistemą. Lengviausia tokios problemos išvengti – iš anksto prisipilti specialaus žieminio dyzelino. Žinoma, degalų kokybė taip pat labai svarbi, o problemų išvengti padėtų ir laiku pakeisti degalų filtrai“, – patarė A. Žiukelis.

Ratų ir padangų problemos

Su automobilio ratais susiję gedimai – irgi dažnas žiemos sezono palydovas. „Žiemą ratai kenčia kur kas dažniau nei šiltuoju metų laiku. Didesnė tikimybė kelyje paslysti, nesuvaldžius automobilio trenktis į šaligatvio bortelį ar kitą daiktą ir taip sugadinti padangas“, – sakė ekspertas.

Taip pat būtent žiemą daug dažniau padangos sugadinamos ir į aštrias duobes keliuose, nes žiemą duobės „slepiasi“ po sniegu. Būtent dėl šių priežasčių vairuotojams žiemą techninę pagalbą ir tenka kviesti dažniau.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA