Žiemą keliuose svarbiausia ne leistinas, o saugus greitis | Kas vyksta Kaune

Žiemą keliuose svarbiausia ne leistinas, o saugus greitis

Asociatyvi / P.Grigaliūno nuotr.

Avaringumo situacijai Lietuvos keliuose pamažu gerėjant vadelių atleisti negalima ir toliau. Aktualu vykdyti prevencinį darbą, nenustoti akcentuoti eismo saugumo bei tęsti jo dalyvių švietimą. Kiekvienos valstybės tikslas – beprasmių žūčių keliuose mažinimas iki minimumo, arba kol kas vis dar visame pasaulyje utopiniu išliekantis siekis – kad jų neliktų visai.

Žinia, kad dažniausia nelaimių keliuose priežastis yra saugaus greičio nepaisymas. Būtent dėl gerokai viršyto leistino greičio ir įvyksta bene skaudžiausios eismo nelaimės, kasmet šalyje suluošinančios tūkstančius likimų bei nusinešančios šimtus gyvybių.

Artėjant sudėtingiausiam vairavimo periodui, kuomet eismo sąlygas apsunkins ne tik ankstyvos sutemos ar dažnai pliaupiantys lietūs, bet ir tokie gamtos reiškiniai kaip šlapdriba, lijundra, sniegas, plikledis bei kita labai svarbu įsisąmoninti saugaus greičio pasirinkimo svarbą.

Saugus greitis

Saugus greitis yra gana abstrakti sąvoka. Ir tikrai ne visada „saugus greitis“ lygu „leistinas greitis“ – ypač tai aktualu žiemos metu, kuomet kelio danga būna slidesnė nei įprasta.

„Kiekvienas vairuotojas, atsižvelgdamas į eismo sąlygas, turėtų pats nuspręsti ir pasirinkti saugiausią greitį esamoje situacijoje. Akivaizdu, kad tikrai ne visada leistinas greitis yra saugus greitis. Ši taisyklė ypač aktuali žiemą. Šaltuoju metų laiku reikia nepamiršti, kad kelio danga, net jei ji tokia ir neatrodo, gali būti slidi. Ypač skaudžiai saugaus greičio nepasirinkimas esant plikledžiui gali kainuoti posūkiuose, kuomet išvažiavimas į priepriešinę eismo juostą ar apskritai nuvažiavimas nuo kelio gali kainuoti net ir gyvybę ne tik vairuotojui, bet ir, žinoma, kitiems eismo dalyviams“, – pabrėžia VĮ „Kauno regiono keliai“ saugaus eismo specialistas Linartas Kiškis.

Labai gerai, kad dabar vairuotojai atsakingiau žiūri į Kelių eismo taisykles. Kasmet žuvusiųjų ir sužeistųjų keliuose mažėja. Pernai žuvo 188, kai, pavyzdžiui, prieš dešimtmetį eismo nelaimės nusinešė 760-ies žmonių gyvybes.

Neviršyk greičio!

Statistika byloja, kad greičio viršijimas yra susijęs su vienu iš trijų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių. Tad akivaizdu, kad eismo dalyviai vis dar gerai nesuvokia saugaus greičio pasirinkimo svarbos ir dažnas, nesuvokdamas gręsiančio pavojaus, nesibodi viršyti leistiną greitį.

„Eismo saugumo specialistai atlieka didžiulį darbą ieškodami priemonių pažaboti greičio mėgėjus. Deja, nepaisant aktyvaus prevencinio darbo bei didžiulių investicijų į greičio mažinimo įrengimus tokių pažeidėjų vis dar pilna.

Ypač skaudu, kai greitis yra viršijamas gyvenvietėse, gyvenamosiose zonose – juk čia daugybė pėsčiųjų perėjų, kuriomis nuolat zuja tiek suaugusieji, tiek išsiblaškę vaikai. Todėl leistino, o dar geriau saugaus greičio paisymas šiose teritorijose yra itin svarbu“, – pabrėžia saugaus eismo specialistas.

Saugaus greičio pasirinkimas ne mažiau svarbus ir kituose kelio ruožuose, mat būtent čia išvystomi didžiausi greičiai, dėl ko įvyksta bene tragiškiausi eismo įvykiai.

„Džiugu, kad dabar daugelyje pagrindinių šalies kelių apstu greičio matuoklių, kurie yra tikrai puiki prevencinė priemonė, efektyviai drausminanti greičio mėgėjus. Tokių greičio matuoklių Lietuvos gatvėse ir keliuose kasmet daugėja, o kai kuriuose ruožuose visa kelio atkarpa yra aprūpinta šia įranga. Kasmet įrengiama vis daugiau lokalių inžinerinių greičio mažinimo priemonių. Dar viena gera naujiena vertinantiems saugumą kelyje – Lietuvos policija šiais metais gavo net keletą naujų modernių nežymėtų automobilių, kuriuose yra įmontuota pažangiausia greičio fiksavimo sistema. Su tokių automobilių pagalba policija viršijančius greitį galės fiksuoti bet kuriame šalies kelyje. Tad tikiuosi, kad iki šiol gerėjusi situacija Lietuvos keliuose taps dar optimistiškesnė“, – sako L. Kiškis.

Žiemos ypatumai

Vairavimas žiemą – nemenkas iššūkis net ir patyrusiems vairuotojams. O šie žino, kad šiuo metų laiku ypatingai svarbu pasirinkti saugų greitį.

„Jei neskubėsi kelyje, praleisi kitą eismo dalyvį, išliksi budrus avaringuose bei kituose ruožuose, tuomet vairuojant žiemą sunkumų kilti neturėtų. Pašalus, pradėjus snigti, patartina išvažiuojant saugiame ruože pabandyti stabdyti – saugiai pasitikrinti, kiek kelio danga yra slidi. Be to, žiemą, pasnigus ar esant šlapdribai, net ir važiuojant leistinu greičiu sustabdyti automobilį nėra paprasta. Nė vienos rūšies padangos neužtikrina staigaus automobilio sustojimo slidžiame kelyje. Lietuviška žiema pasižymi permainingais orais, tad visada reikia būti pasirengus skirtingai kelio dangai, kuri nemaža dalimi ir nulemia vairavimo sąlygas bei būdą. Žiemą svarbu visus manevrus atlikti tolygiai, iš anksto apgalvojus, vengti staigių judesių. Norint padidinti greitį nerekomenduojama iki galo spausti akceleratoriaus pedalo. Neskubėjimas, situacijos įvertinimas, staigių judesių vengimas – pagrindiniai dalykai, kuriuos reikėtų įsisąmoninti prisitaikant prie žiemiškų vairavimo sąlygų“, – akcentuoja pašnekovas.

Žiemą mažink greitį!

Kai po ratais slūgso suvažinėto sniego ar slidaus ledo sluoksnis, apie greitą važiavimą nederėtų nė galvoti. Saugus greitis turėtų būti pasirenkamas ne vien dėl savęs – juk niekada negali prognozuoti, kokius manevrus atliks kiti eismo dalyviai, nuo kurių taip pat priklauso eismo saugumas.

Žiemą itin svarbu iš anksto gerai apgalvoti ir suplanuoti savo maršrutą iš taško A į tašką B. Jei norite atvykti laiku – verčiau išvažiuokite anksčiau, kad nereikėtų skubėti ir važiuoti nesaugiu greičiu. Skubėjimas žiemą – per brangiai kainuojanti ir beprasmė rizika.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA