Kauno tarptautinės oro uostas mėnesiui tapo pagrindiniais šalies oro vartais.
Vietos verslininkai, o ypač maitinimo įstaigos, džiūgauja – keliautojai gerokai padidino lankytojų skaičių. Karmėlava garsėja ir kaip cepelinų sostinė, o didžkukulių čia kasdien išverdama šimtais.
Dideliais cepelinais Karmėlavoje garsėja kavinės „Tigrasa“ ir „Briedžių medžioklė“. DELFI domėjosi, kaip pagrindinio šalies oro uosto perkėlimas į pakaunę pakeitė lankytojų srautus.
Garsioji šeimininkė stojo už baro pati
„Briedžių medžioklės“ vadovė Inga Budrienė neslėpė, kad pastaruoju metu lankytojų srautas išaugo gerokai, o pikas pasiekas sekmadienį.
„Tikrai pajutome žmonių antplūdį. Pastebime, kad kur kas daugiau turistų, užsieniečių. Tikrai pajutome, kad daugiau klientų iš užsienio – ir lenkų, ir rusų, ir angliškai kalbančių. Vos spėjame virti cepelinus.
Sekmadienį net pačiai teko eiti dirbti, nes mergaitės jau nebespėjo. Buvo tiek žmonių, kad jau senai tiek nebuvo. Pati ėjau prie baro padėti merginoms. Visa šeimyna ėjome dirbti. Vyras lakstė produktų pirkti. Sekmadienį labiausiai pasijautė, kad žmonių labai padaugėjo“, – DELFI pasakojo I. Budrienė.
Garsi verslininkė teigė, kad populiariausias patiekalas išlieka tas pats.
„Žmonės dažniausiai renkasi cepelinus. Visi stebimės, kad tiek daug cepelinų reikia išvirti. Pavyzdžiui, sekmadienį cepelinų virėjos skaičiavo, kad 500 cepelinų išvirė tikrai. Sudėtinga tiksliai suskaičiuoti, nes kiti cepelinai yra su skirtingais įdarais. Bet kokiu atveju kiekiai dideli. Pas mus cepelinai yra pusės kilogramo svorio, tai net pritrūkome ir produktų. Dar gerai, kad šiais laikais bulvės skustos, o buvo laikai, kai tikrai reikėdavo skusti bulves, o dabar jau nebereikia“, – juokėsi I. Budrienė.
Tačiau yra ir bėdų. Verslininkai neslepia, kad šiai dienai didžiausias galvos skausmas iki galo neužbaigti pagrindinio Karmėlavos kelio remonto darbai, dėl kurių klientams net nėra kur statyti automobilių.
„Žmonių daug, o prie mūsų net nėra kur sustoti, nėra kur žmonėms statyti mašinų. Automobilių statymas ir taip apsunkintas, tačiau žmonės kažkaip randa būdų atvažiuoti. Mes labai pikti dėl nebaigto kelio remonto.
Atrodo šis mėnesis galėtų būti tas, kai verslininkai galėtų užsidirbti ir kad užsieniečiams atrodytume kitaip. O dabar visur žvyras, visur smėlis ir dar policija stovi bei baudžia žmones. Atrodo, kad specialiai ir piktybiškai. Kai kurie žmonės gal nepastebi ženklo, o policija iškart baudžia“, – piktinosi I. Budrienė.
Specialiai nesiruošė
„Tigrasos“ vadovas Vidmantas Salminas taip pat pastebėjo, kad klientų padaugėjo, tačiau didelio antplūdžio nepajuto.
„Didžiulio bumo kaip ir nėra. Gal kokiu dešimtadaliu ir padidėjo klientų. Pastebime, kad daugiau apsilanko užsieniečių, kurie užsuka tiek prieš skrydį, tiek po jo. Kiekvienas oro uostas ar strateginio taško atidarymas lemia klientų padidėjimą. Ir ne mums vieniems – visiems kolegoms taip pat. Kuo daugiau žmonių, tuo daugiau apyvartos“, – pasakojo V. Salminas.
Verslininkas neslėpė, kad šiomis dienomis cepelinų parduodama šimtais, tačiau ne visi užsieniečiai ryžtasi įveikti didžiulio cepelino iššūkį.
„Labai sudėtinga suskaičiuoti, kiek porcijų parduodame. Grubiai kalbant, nuo 200 iki 400 porcijų. Kas nori pabandyti ką nors nauja – renkasi cepeliną. Tai užsieniečiams kaip atrakcija. Bet cepelinas jau toks dalykas, kad jis ne visiems priimtinas. Pavyzdžiui, joks žmogus iš Ispanijos gyvenime nevalgys cepelinų. Tai jiems per sunkus maistas. Žinoma, gal tas ispanas iš smalsumo paragaus cepelino“, – teigė verslininkas.
V. Salminas, priešingai nei I. Budrienė, dėl vykstančio kelio remonto darbų per daug nesiskundė.
„Manau, kad srautas yra mažesnis, nei prognozuota. Žinoma, eismas intensyvesnis, tačiau ne toks didžiulis, kaip manyta“, – kalbėjo V. Salminas.
Verslininkas tikina, kad specialiai oro uosto perkėlimui į Karmėlavą nesiruošė ir meniu, kad jis taptų patrauklesnis užsieniečiams, nekeitė.
„Meniu nekeitėme – dirbame taip, kaip dirbome anksčiau. Galbūt darytume pakeitimus, jei čia oro uostas liktų ilgesniam laikui. Tada galima kažką kurti ir sukurti pagal klientų pageidavimus. O dabar tik mėnesis laiko – tik kojas apšilsime ir baigsis“, – teigė V. Salminas.
Kauno oro uostas pagrindiniu šalyje bus iki rugpjūčio 18-osios, kai po kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos vėl bus atidarytas Vilniaus oro uostas.
„Briedžių medžioklėje“ pusės kilogramo cepelinas kainuoja 5 eurus. „Tigrasoje“ pigiau – tokio pačio svorio cepelinas kainuoja 3,60 euro.
Daugiau naujienų skaitykite čia.