#1 mitas: Socialinis verslas – ne pelno siekiantis verslas

NAUJAUSIOS ŽINIOS

Socialinis verslas yra tarsi užšifruotas kodas, kuris nėra visiškai suprantamas visuomenės tarpe. Visi žino, kaip atrodo tradicinio verslo modelis ir galėtų jį bent keliais sakiniais apibendrinti, tačiau kai kalbama apie socialinį verslą, žmonės suklūsta ir pradeda trūkčioti pečiais. Aišku tik viena – šis verslo modelis egzistuoja ir atlieka savo funkcijas, tačiau visuomenės žinios apie jį ribotos arba yra apipintos įvairiausiais mitais.

Socialinio verslo mitų griovėjai – tai susibūrusi studentų grupė, kurios tikslas išsiaiškinti, kiek visuomenė žino apie tokį egzistuojantį ir veikiantį verslo modelį. Tuo pačiu jų vienas iš pagrindinių siekių buvo sugriauti visuomenėje vyraujančius mitus. Šio tyrimo metu atsitiktinai apklausti įvairaus amžiaus praeiviai, kurių buvo klausiama, ką jie žino apie socialinio verslo modelį, veiklą ir ypatumus.

Socialinis verslas – ne pelno siekiantis verslas. Tokia susidariusi nuomonė yra labai populiari tarp praeivių, apklaustų gatvėje. Kai kurie teigia, jog socialinis verslas yra labdaringa veikla, kuri veikia savanorystės pagrindu, todėl šioje srityje dirbantys, negali orientuotis į pelno siekimą. Tai yra tikrų tikriausias mitas, kurį padėjo sugriauti Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė, socialinių inovacijų ir verslo vystymo programos „ChangeMakers’On“ ekspertė Simona Šimulytė. Ji išskiria pagrindinį socialinio ir tradicinio verslo skirtumą pelno atžvilgiu. Tradicinio verslo pelnas yra nukreipiamas į akcininkų gerovę ir kapitalo augimą, o socialinio verslo tikslas – pelną skirti visuomenės interesų tenkinimui, tačiau bet kuriuo atveju, pelnas yra labai svarbus rodiklis vertinant bet kokį verslą.

Tai nėra vienintelis mitas, paplitęs tarp eilinių praeivių gatvėje. Šio tyrimo metu pavyko išsiaiškinti ir sugriauti daugiau socialinio verslo mitų. Todėl tai tikrai ne paskutinė socialinio verslo mitų griovėjų serija. Esame parengę daugiau video reportažų apie visuomenės nuomonę ir specialistų pasisakymus socialinio verslo tema. Kviečiame žiūrėti ir pasitikrinti savo turimas žinias bei laukti kitų, dar įdomesnių serijų.

O visus Lietuvos kūrėjus, susipažinusius su socialinio verslo modeliu bei siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklą „ChangeMakers’ON“.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

ChangeMakers’ON programos tinklapis

Portalas „Kas vyksta Kaune“ – „ChangeMakers’On“ informacinis partneris

0 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Paspirtukų bumas Kaune: kaip yra kituose Europos miestuose?

Kauno pilies žiede bandoma įvesti tvarką (foto)

Sulaikymo metu girtas vyras puolė Kauno pareigūną

„Žalgirio“ naujokas Z. LeDay – jau Kaune

Policija sugavo per Kauną kosminiu greičiu skriejusį jaunuolį

Vaiko teisių gynėjai Kaune ieško būdo dirbti išvien su katalikų bažnyčia

Netikėta meno ir prekybos sąjunga: jaunieji menininkai įsiveržė į Kauno turgų

Mirė Kaune gimęs garsus aktorius R. Karvelis

Fiksuoja skaitytojai: iškylai pasirinko itin keistą vietą

Kauno policija prašo padėti surasti asmenį, pasisavinusi prekes iš maisto prekių parduotuvės