Kauno mariose jau mažiau nei po mėnesio startuos vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas. Vienintelis F2 pilotas iš Lietuvos Edgaras Riabko po žiemos pertraukos pirmą kartą išbandė savo atnaujintą laivą Kauno mariose. Tiesa, pirmuosius bandymus kiek pakoregavo variklio problemos.
[galerija kiek=”4″]
Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 9-11 dienomis. Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose, ties T. Masiulio gatve. Visa trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų. Šią trasą savaitgalį ir išbando E. Riabko.
Susidūrė su problema
Žiemos pertraukos metu, E. Riabko su komanda iš pagrindų perrinko vandens formulę.
„Prieš naują sezoną perrinkome variklį. Atlikome kapitalinį remontą, tačiau kai kurios detalės liko nuo praėjusio sezono. Tarkime – purkštukai. Būtent jie mums ir kelia įtarimą, kad veikia ne taip, kaip turėtų, nors mes juos ir patikrinome. Viskas perrinkta ir patikrinta – tiek motoras, tiek reduktorius, tiek laidai, tiek akumuliatoriai. Atliekame visus įmanomus darbus, ką leidžia mūsų biudžetas. Turtingos komandos atvažiuoja su naujais laivais. Mes ne tokie turtingi ir ieškome sprendimų“, – teigia E. Riabko.
Dėl kol kas nenustatytų priežasčių, variklis nepasiekia maksimalių apsukų.
„Motoras turi suktis iki 8 tūkst. apsukų, o dabar sukasi tik 7 tūkst., nes vienas cilindras blogai dirba. Kol kas ieškome problemos“, – sako E. Riabko.
Treniruočių metu Kauno mariose E. Riabko išbandė lygiai tokią pačią trasą, kokia bus varžybų Kaune metu. Pilotas pastebėjo, kad trasoje yra seklumų, o visas sąlygas dar vertins Vengrijos specialistai.
„Prašysime hidroelektrinės, kad palaikytų aukštesnį vandens lygį, nes pagal taisykles gylis turi būti ne mažesnis, nei 4 metrai. Jei laivas apsivertė ar neria į vandenį, jis neturi trenktis į dugną. Dabar yra tokių vietų, kur gylis 2,5 ar 3 metrai. Šiaip trasa tvarkinga, o bujas iš bėdos galima kiek patraukti ir apskritai problema bus išspręsta“, – sako E. Riabko.
Nepaisant techninių problemų, geriausias Lietuvos pilotas buvo patenkintas sėdęs į savo formulę.
„Mano laivas – mano ofisas. Atsisėdu ir viskas savo vietose. Turime naują telemetriją – plaukiant rodo trasą, laikus, greitį, apsukas. Viskas tvarkinga, viskas veikia, išskyrus kažkokią problemėlę su vienu cilindru. Variklis yra dvitaktis su tiesioginiu įpurškimu – kiekvienam cilindrui po du purkštukus. Tai sudėtinga sistema ir kažkur yra problema, kuri mums kiek gadina nuotaiką. Kol kas negalime plaukti visu greičiu, išbandyti trasos, pritaikyti tinkamiausią trasai sraigtą. Gali būti, kad bandymai užsitęs. Dirbsime, kol rasime problemą“, – kalba E. Riabko.
Konkurencija didžiulė
Į Kauną birželio 9-11 dienomis atvyks 24 geriausi pasaulio pilotai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emiratų. E. Riabko neslepia, kad turtingų užsienio komandų biudžetai yra 3-4 kartus didesni, nei Kauno ekipos.
Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.
Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai.