Magistralė „Via Baltica“ laukia 2021-ųjų

Nuo Lenkijos sienos pietuose iki Latvijos sienos šiaurėje besidriekianti „Via Baltica“ šiandien yra viena svarbiausių šalies tranzito arterijų. Kol kas Lietuvoje nėra kito transporto koridoriaus, kuriuo Šiaurės – Pietų kryptimis būtų vežami kroviniai tokia apimtimi, kokia jie yra vežami „Via Baltica“ automagistrale. Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad nuo 2021 m. ši magistralės bus žymiai saugesnė.

Kelyje krovininio eismo dalis sudaro apie 30 proc., todėl jame būtina gera infrastruktūra užtikrinanti sklandų eismą. Tačiau šiandien dėl esamos kelių infrastruktūros, eismo sąlygų bei važiavimo įpročių jame nėra užtikrinamas tranzitinės paskirties keliui privalomas aukštas eismo kokybės lygis. Taip pat, kelyje dėl visų išvardytų veiksnių yra žemas eismo saugos lygis, kuris daro įtaką eismo įvykių su skaudžiomis pasekmėmis atsiradimui.

Nustatyti 3 pagrindiniai eismo įvykių tipai – susidūrimas, užvažiavimas ant pėsčiojo ir apvirtimas. Daugiau kaip pusė visų eismo įvykių sudaro susidūrimai (57,6 proc.). Šių eismo įvykių priežastys yra įvairios, tačiau dažniausiai eismo įvykių aprašymuose minimos priežastys yra: sukdamas į kairę nepraleido pagrindiniu keliu važiavusios transporto priemonės, išvažiavimas į priešpriešinė eismo juostą atliekant lenkimo manevrą, staigus stabdymas.

Atsižvelgiant į aukščiau paminėtus faktus, toliau bus tęsiama šio kelio rekonstrukcija, jį modernizuojant ir atskiruose kelio ruožuose įrengiant dvi arba vieną papildomą eismo juostą, įrengiant eismo saugą ir aplinkosaugą gerinančias priemones, jungiamuosius kelius ir pan.

via baltica rekonstrukcija

Plėtojant ir modernizuojant „Via Baltica“ kelią Lietuvos teritorijoje iki 2021 metų numatyta intensyviausių kelio ruožų (A5, A8, A17, A10) rekonstrukcija.

Šiuo metu rekonstrukcijos darbai susiję su Kaunu jau suplanuoti:

Dėl kelio A5 Kaunas – Marijampolė-Suvalkai kelio Kaunas-Marijampolė ruožo rekonstravimo: ruožo nuo 17,34 iki 23,4 km rekonstravimas užbaigtas 2016 m. pabaigoje;

ruožo nuo 35,4 iki 45,15 km darbai jau vyksta. Numatyta darbų pabaiga – 2017 m. liepos 28 d.;

ruožo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimo viešasis pirkimas jau paskelbtas. Vokų su pasiūlymais atplėšimas numatytas 2017 m. gegužės 3 d. Planuojama darbų pabaiga – 2018 m.;

ruožo nuo 23,4 iki 23,4-35,4 km rekonstravimo techninis projektas jau parengtas, viešasis pirkimas bus paskelbtas 2017 m. gegužės mėn. Planuojama darbų pabaiga – 2018 m.

Dėl kelio A5 Kaunas – Marijampolė-Suvalkai kelio Marijampolė – Lietuvos/Lenkijos siena ruožo rekonstravimo artimiausiu laiku bus skelbiamas viešasis pirkimas rekonstravimo specialiojo teritorijų planavimo dokumento ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo paslaugoms atlikti.

Po to bus skelbiamas viešasis pirkimas techniniam projektui parengti. Rekonstravimo darbus planuojama pabaigti 2021 metais.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA