Kokiais automobiliais važinėjo Tarpukario Kaune | Kas vyksta Kaune

Kokiais automobiliais važinėjo Tarpukario Kaune

KAVB Senųjų ir retų spaudinių skyrius savo tinklalapyje pateikia galybę įdomių virtualių parodų, kurias, kai stokojama ką veikti, kviečiami apžiūrėti miesto gyventojai. Tarp naujausių parodų – „Retro: automobiliai Laikinojoje sostinėje”, kurią parengė vyresn. bibliotekininkas Alvydas Surblys, bibliotekininkė Agnė Zakaravičiūtė ir vyresn. bibliotekininkė Edita Rudminaitė.

Dalį parodos skelbiame portale „Kas vyksta Kaune” ir kviečiame užsukti į bibliotekos portalą, jame rasite parodų apie Tarpukariu Kaune veikusias šokolado ir saldainių dirbtuves, damų madas ir daugybę kitų.

Parodoje „Retro: automobiliai Laikinojoje sostinėje” informuojama, kad Tarpukario Lietuvoje automobiliai buvo prabangos prekė, todėl jų nebuvo daug. Nepaisant to, prekiauta visų žinomų Europos ir Amerikos gamintojų automobiliais. 1926 m. Kauno gatvėmis važinėjo vos 140 automobilių, o 1939 m. jau net 1 tūkst.

Kviečiama pasigrožėti to meto automobilių ir jų reklamų nuotraukomis, publikuotomis Laikinosios sostinės spaudoje.

Amerikietiškųjų automobilių gerbėjams

Neabejotinais rinkos lyderiais buvo Amerikos lietuvių akcinė bendrovė „Ford”, taip pat populiarūs – „Buick”, „Chevrolet” automobiliai.

Kauno gatvėmis taip pat važinėjo „Chrysler”, „Studebaker”, „Hudson”, o štai kariuomenės vadas St. Raštikis važinėjo „General Motors Company” pagamintu „Cadillac”.

Vokiškųjų automobilių mylėtojams

Kaune buvo galima pamatyti ir žinomų Vokietijos firmų automobilių. Minėtini Frankfurte prie Maino gaminami „Adler” (atstovai Lietuvoje firma Salevskis ir Ko). Ši firma išgarsėjo pačių organizuotomis automobilių lenktynėmis „Aplink Lietuvą“, kurių laimėtojais tiek 1937 m., tiek 1938 m. tapo jos gaminti automobiliai.

Labiausiai Kaune buvo paplitę vokiški „Opel” automobiliai (taip pat ir jų atmaina, Anglijoje gaminami „Vauxhall”). Ar galime šiandien įsivaizduoti, kad didžiausio Vokietijos automobilių gamintojo „BMW” automobiliai anuomet populiarūs nebuvo? Nedaug būta ir „Mercedes Benz” automobilių.

Kitų šalių automobilių prekių ženklai

Kaune buvo važinėjančiųjų švedų automobiliais „Volvo”, italų „FIAT” bei prancūzų automobilių gamintojų korporacijos „Renault” automobiliais.

Populiariausių automobilių penketukas

Jeigu tarpukario Kaune kas nors būtų sugalvojęs skelbti perkamiausių automobilių sąrašą, jis tikrai skirtųsi nuo šiuolaikinio. 1926–1940 m. penketuke puikuotųsi „Ford”, „Chevrolet”, „Opel”, „Buick” ir „Studebaker”.

To meto visuomenė ypač kreipdavo dėmesį, kokiais automobiliais važinėjo Respublikos Prezidentai ir kiti valstybės pareigūnai, žymūs verslininkai, rašytojai, dainininkai. Gatvėje buvo atpažįstamas politikos veikėjo Jono Vailokaičio „Buick”, rašytojo Balio Sruogos „Fiat”, operos dainininko Kipro Petrausko „Ford V-8″, rašytojos Nelės Mazalaitės, tapytojo Adomo Galdiko „Chevrolet”.

Šių žymių lietuvų įsigytų automobilių fotografijos pristatytos Klaudijaus Driskiaus ir Liucijaus Suslavičiaus 2015 m. išleitoje knygoje „Automobilis Lietuvoje. 1918–1940 metai“.

Taigi retro žvilgsniu apsidairę, galime geriau įsivaizduoti, kaip gyveno, kuo važinėjo ir kokiais transporto pasiekimais džiaugėsi Laikinosios sostinės elitas bei visuomenė.

Parengė vyresn. bibliotekininkas Alvydas Surblys, bibliotekininkė Agnė Zakaravičiūtė, vyresn. bibliotekininkė Edita Rudminaitė.

Visą šią ir kitas virtualias parodas išvysite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA