Ką daryti, jei kyla ginčas su draudimo bendrove | Kas vyksta Kaune

Ką daryti, jei kyla ginčas su draudimo bendrove

Organizatorių nuotr.

 

Draudimo kompanija paskaičiavo man žalos atlyginimą už aplietą butą, bet apskaičiuotas žalos atlyginimas yra aiškiai per mažas. Į teismą kreiptis nenoriu, bet gal galima kažkaip kitaip išspręsti kilusį ginčą?

 Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Lazauskienė:

Pirmiausia Jūs turėtume pateikti draudimo kompanijai skundą, jog nesutinkate su apskaičiuotos žalos dydžiu. Dažniausiai pačios draudimo bendrovės turi skundo formą, kurią turite užpildyti. Skundas turėtų būti pateiktas raštu, jame nurodant pareiškimo datą, pareiškėjo duomenis (vardą, pavardę, adresą, kontaktinę informaciją), draudimo rūšį ir draudimo liudijimo numerį, aiškiai išdėstant skundo esmę ir motyvus, kodėl nesutinkate su apskaičiuota žala. Jei turite dokumentų, pagrindžiančių nesutikimo motyvus, juos taip pat turėtumėte pridėti prie skundo.

Šiuo atveju Jūs esate vartotojas, todėl draudimo bendrovė privalo išnagrinėti Jūsų skundą ir raštu pateikti motyvuotą, dokumentais pagrįstą atsakymą dėl Jūsų reikalavimo ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo skundo gavimo dienos.

Jei draudimo bendrovė nepateikė atsakymo į Jūsų skundą per 14 kalendorinių dienų arba atsakymas Jūsų netenkina, per vienerius metus nuo šio termino pabaigos Jūs turite teisę kreiptis į Lietuvos banką dėl ginčo su draudiku išsprendimo. Vartotojas, praleidęs nurodytą kreipimosi į Lietuvos banką terminą, netenka teisės dėl to paties ginčo kreiptis į Lietuvos banką.

Lietuvos bankas ginčus tarp vartotojų ir draudimo bendrovių nagrinėja neatlygintai rašytinio proceso tvarka, tačiau Lietuvos bankas bet kurios ginčo šalies prašymu arba savo iniciatyva turi teisę nuspręsti ginčą nagrinėti žodinės procedūros tvarka. Lietuvos bankas ginčą išnagrinėja ir priima sprendimą dėl ginčo esmės ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gavo visus reikalingus dokumentus. Jeigu dėl pagrįstų priežasčių per šį terminą vartojimo ginčas negali būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas, Lietuvos bankas gali motyvuotai šį terminą pratęsti, tačiau ne ilgiau negu 30 dienų.

Pažymime, kad Lietuvos banko sprendimas yra tik rekomendacinio pobūdžio, tad neprivalomas nei skundo pateikėjui, nei draudikui, todėl pats vartotojas turi teisę nuspręsti, kur kreiptis – į teismą ar į Lietuvos banką. Lietuvos banko sprendimas neatima vartotojo teisės dėl to paties ginčo kreiptis į teismą teisės aktų nustatyta tvarka. Jei vartotojas kreipėsi į Lietuvos banką dėl ginčo nagrinėjimo ir, nesulaukęs sprendimo, kreipėsi į teismą, ginčo nagrinėjimas Lietuvos banke nutraukiamas.

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu kaunas@kasvyksta.lt.

Dėl asmeninių konsultacijų ir teisinių paslaugų suteikimo prašome kreiptis telefonu 8 671 29151  arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA”  Kaune.

Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje www.advocatera.lt

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA