Kauniečiai įvertino pradėjusią veikti rekonstruotą autobusų stotį | Kas vyksta Kaune

Kauniečiai įvertino pradėjusią veikti rekonstruotą autobusų stotį

Asociatyvi / P. Grigaliūno nuotr.

Sausio 24-ąją, po pusantrų metų vykusių statybos darbų, duris atvėrė rekonstruota Kauno autobusų stotis Vytauto prospekte. Portalas „Kas vyksta Kaune” apsilankė naujoje stotyje ir pasidomėjo, ką gyventojai mano apie pirmą dieną veikiantį objektą. 

Besidominčių žmonių buvo nemažai, dalis jų pastebimai ieškojo bilietų kasų ir laukimo salės, žvalgėsi į daugybę maitinimo įstaigų, prekybos centrą „Rimi”, užimantį didžiausią pastato plotą, kiti atviravo trumpam užsukę tik pasižvalgyti ir keliausią savo keliais. Stotyje verda veiksmas, ir bent jau kol kas, kaip teigia stoties atstovai, darbas vyksta sklandžiai, stoties saugumą prižiūri pastebimai padaugėję apsaugos darbuotojų.

Užklydusius į Laikinąją stotį – pergabena mikroautobusu 

Nuo ankstyvo ryto, 5:45 val., kauniečiai, keliaujantys tarpmiestiniais ar tarptautiniais autobusais pirmieji galėjo susipažinti su naująja ir stipriai pasikeitusia Kauno autobusų stotimi. Iš įpročio keliaujantieji į Laikinąją stotį „Akropolyje”, maršrutiniais autobusais buvo nemokamai nugabenami į šiandien duris atvėrusią atnaujintą stotį Vytauto prospekte.

Tokia paslauga bus taikoma dar bent tris dienas, o jei reiks ir ilgiau, kol lankytojai apsipras su pastoviosios autobusų stoties vieta.

Rekonstruota Kauno autobusų stotis atvėrė duris

Kompiuterizuota sistema

Stotis miestiečius pasitiko ne tik moderniu pastatu su įspūdingo dydžio laikrodžiu, bet ir kur kas erdvesne keleivių laukimo sale, šiuolaikiška keleivių informavimo sistema, požeminiu parkingu, talpinančiu apie 190 automobilių ir šimtą dviračių. Įvažiuoti į požeminę stovėjimo aikštelę galima dviem būdais: iš Vytauto prospekto ir atkurtos Girstupio gatvės. Pirmas dvi valandas požeminis parkingas nemokamas. Iš požeminio garažo į stotį kelia eskalatorius bei liftas, jis pasitarnauja ir žmonėms su fizine negalia.

Rekonstruota Kauno autobusų stotis atvėrė duris

Kauno autobusų stotyje veikia 21 išvykimo bei trys autobusų atvykimo aikštelės. Keleiviams informuoti naujoje stotyje įrengta daugybė informacinių ekranų. Stoties darbo laikas – 5:45-23 val.

„Nauja stotis ne tik gražesnė ar modernesnė, bet ir informatyvesnė. Keleiviai gali lengviau sužinoti norimą informaciją apie atvykstantį ar išvykstantį autobusą. Visa informacija pateikiama realiu laiku”, – kalbėjo UAB „Kautra” generalinis direktorius L. Skardžiukas.

Moderniausia stotis

Po kurio laiko, savarankiškai keleiviai galės įsigyti ir autobusų bilietus. Kauno autobusų stotyje be įprastų bilietų pardavimo kasų veiks trys savitarnos kasos bilietams. Tiesa, kol kas savitarnos kasos dar neveikia, nes užtruko sertifikavimo reikalai. Planuojama, kad naujoji sistema pradės veikti šią savaitę. Terminalo pagalba keleiviai galės paprastai ir greitai mokėdami banko kortele įsigyti autobusų bilietus. Tai pirmas toks bilietų pardavimo terminalas Lietuvoje.

Šiuose terminaluose veiks ir bilietų informacinė sistema, ją planuojama įjungti antradienio vakarą.

Rekonstruota Kauno autobusų stotis atvėrė duris

Dar viena įdomi ir šalyje nematyta naujovė – „Siuntos drive” paslauga. Nuo šiol kauniečiai, besinaudojantys „Siuntos autobusais” paslaugomis gali dar paprasčiau ir greičiau atiduoti ar pasiimti savo siuntas – tai jie galės padaryti neišlipdami iš savo automobilio. Siuntoms gabenti įrengta vienpusio eismo gatvė tarp stoties ir kaimynystėje esančio viešbučio.

„Drąsiai galime teigti, kad rekonstruota Kauno autobusų stotis yra moderniausia ne tik Lietuvoje, bet ir rytų Europoje”, – kalbėjo L.Skardžiukas.

Įrengta sistema neregiams sienose, taip pat mygtukai žmonėms su fizine negalia, paspaudus mygtukus – iškviečiamas darbuotojas, kuris padeda patekti į reikiamą vietą, užsikelti liftu.

Keleiviai vertino skirtingai

Portalas „Kas vyksta Kaune“ pakalbino pirmuosius stoties lankytojus, jie atviravo, kad dar ne viską spėjo apžiūrėti ir susidaryti bendrą nuomonę, ji paaiškės dažniau pasinaudojus stotimi, tačiau pasidalino pirmaisiais įspūdžiais.

„Stotis išskirtinė, nepalyginsi su buvusia, aikštelės aiškiai išdėstytos, neteks klaidžioti ieškant. Vizualiai viskas gražu, tvarkinga, dar reikia viską spėti apžiūrėti, tada lyginsime su kitų miestų stotimis”, – kalbėjo Irena iš Klaipėdos.

Rekonstruota Kauno autobusų stotis atvėrė duris

Kitas pašnekovas džiaugėsi, kad Kaunas pasivijo Vilnių ir jį pranoko: „Vilniaus stotyje jau seniai veikė prekybos centras, kiti prekybiniai vienetai, laukimo salė buvo moderni, Kaunas galėjo tik pavydėti, dabar bus atvirkščiai, Laikinosios sostinės stotis moderni, parduotuvių yra užtektinai, jauki laukimo salė, yra kur laiką leisti, laukiant autobuso. Palyginus su senąja stotimi, modernesnė architektūra”, – teigė Vilius iš Šiaulių.

Danielei iš Akmenės labiausiai įsiminė kompiuterizuota sistema: „Aiškios kryptys – viskas parašyta, aiškiau, konkretus laikas, dabar lengviau orientuotis. Viduje viskas šiuolaikiška, gražu. Beje, šiandien atvykau prie „Akropolio”, nežinojau, kad jau persikėlė, bet iš ten autobusiukas nemokamai pervežė čia. Džiugu. Kitos stotys galėtų paimti pavyzdį ir taip pat kompiuterizuoti senąsias stotis. Smagu, kad jei tenka palaukti – yra parduotuvių, kavinių, knygynas, nebebus nuobodu stypsoti tuščioje stotyje kaip anksčiau”, – kalbėjo Danielė.

Mečislovas iš Kauno, naujają stotį kritikavo: „Autobusų negaliu rasti, po velnių! Kaip dabar taip? Kam reikalinga tokia modernizacija? Ateini į autobusų stotį, o čia tik dešros, pardavėjai, ar mažai Kaune „univermagų”? Atvykau tik pasižiūrėti, man reikia aiškumo, paprastumo, dabar per daug kompiuterizuota, per daug parduotuvių”, –  teigė Mečislovas.

Du draugai Mantas ir Dominykas iš Kauno pasakojo, kad šiandien į stotį atvykę tik dėl restorano „Subway”, žinoma, pavalgę nukeliavo ir po visą stotį pasidairyti: „Patinka, kad daug medienos komponentų interjere, žavi, kad architektas sugebėjo taip įkomponuoti, gražu. Svarbiausia buvo aplankyti Subway”, o apžiūra antroje vietoje. Požeminėje aikštelėje iš pradžių pasiklydome, bet greit susigaudėme, gerai, kad dvi valandos nemokamai. Parduotuvių daugoka, bet be vartotojiškumo neapsieisi. Galima palyginti Kauno autobusų stotį su Londono Viktorijos autobusų stotimi: ten nėra tiek daug paslaugų, aišku, daugiau išvykimo aikščių, bet pas mus interjeras gražesnis, nei Londone”, – pasakojo Mantas ir Dominykas.

Didžiausia Lietuvoje

Per parą Kauno autobusų stotyje apsilanko daugiau kaip 10 tūkst. žmonių. Pasak L. Skardžiuko, pirmąją rekonstruotos stoties darbo dieną, fiksuotas žmonių antplūdis, tikslesnis skaičius paaiškės dienos pabaigoje.

„Objektas atidarytas kaip ir planuota, sausio 24-ąją, suprantama, kad jis veikia dar netobulai, manome, kad darbas susistyguos per mėnesį, juk vairuotojams naujos važiavimo kryptys, naujos nuorodos, lankytojai irgi turi priprasti prie pakitusios tvarkos. Kėlėmės iš teorinių brėžinių į praktiką, dabar reaguojame į kilusius nesklandumus. Džiugu, kad nėra spūsčių, beliko suderinti kompiuterizuotą sistemą”, – kalbėjo L. Skardžiukas.

Jis akcentavo, kad stoties atidarymui pasirinktas nesezoninis laikas, tad didelių nesklandumų neužfiksuota.

Per parą į stotį užsuka vidutiniškai 700 tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų. Bendras stoties pastato plotas 13 tūkst. kv. m. Kauno autobusų stotis yra pastatyta iš privačių lėšų, projektą vysto UAB “Kautros nekilnojamasis turtas”.

Kartu su rekonstruota autobusų stotimi atnaujintas ir stoties rajonas. Čia atnaujinta gatvių danga, atverta anksčiau nenaudotas Girstupio gatvės skersgatvis. Į stoties rekonstrukciją investuota per 9 mln. eurų lėšų. Tikimasi, kad pastatas stovės ne vieną šimtą metų. Į naująją stotį, pagal europinę praktiką, naktį į vidų galės patekti keliaujantieji naktiniais autobusais.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA