Sausio 6 dieną Kauno miesto muziejaus Rotušės skyriuje atidaroma Valdemaro Šemeškos, Alinos Daiker Gulbinienės ir Alessandro Rillo tapybos darbų paroda „Antitesi“.
Parodų ciklas „Kontrasto principu – Antitesi“ – tai jungtinis lietuvių ir italų dailininkų tapytojų projektas. Žiūrovui pristatomi Valdemaro Šemeškos, Alinos Daiker Gulbinienės klasikinės ir Alessandro Rillo konceptualios tapybos darbai. Tai skirtingų kartų ir skirtingos stilistikos autoriai, kurie susibičiuliavo trečius metus vykstančiame „Artist’s revoliution” meniniame projekte, vykdomame Prancūzijoje, Italijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje.
Kartu eksponuojami kontrastingi šių menininkų kūriniai sukuria savotišką, įdomią diskusiją. Išgryninta, abstrakti, spalvinė-daiktinė forma (A. Rillo) „duoda toną“ realistinei, spalvingai, vaiskiai ir labai turtingai klasikinei tapybai (V. Šemeška, A. Daiker Gulbinienė), kuri tarsi dar labiau išsiskleidžia kontrasto fone. Šioje išraiškos, formų ir technikos antitezėje yra ir didelis bendras vardiklis ar kitaip – kontrasto vienovė. Tai autorių sprendžiamos egzistencinės, socialinės ir buitinės problemos, paveikslų pasakojimo, „romano” temos yra tos pačios – labai ekspresyvios ir pilnos vidinės jėgos.
V. Šemeškos ir A. Rillo kūryba gerai pažįstama meno žinovui. Tai aktyviai kuriantys ir savo darbus nuolat įvairiose grupinėse ir personalinėse parodose Europoje eksponuojantys menininkai. Šių autorių kūriniais savo kolekcijas nuolat papildo privatūs kolekcionieriai.
V. Šemeškos realistinė tapyba pristato sutirštintai spalvingus natiurmortus, peizažus ir įvairias figūrines kompozicijas. Autoriaus analizuojamos temos dažnai perauga į ciklus, verčiančius žiūrovą žvelgti į nurodytą temą plačiau ir giliau, „apžiūrėti“ ją iš visų gyvenimo taškų ir pozicijų, tiek žavintis gamtos grožiu, tiek iškeliant socialines problemas. Dailininkas tapydamas klasikine maniera verčia žavėtis dažo ir potėpio faktūra, spalvos tikslumu, profesionalumu.
A. Rillo savo darbuose pirmiausia naudojasi koliažo technika, ieško išmestų, užmirštų, niekam nereikalingų daiktų ir naudoja juos kaip priemonę perteikti savo išgrynintai minčiai. Nuo tapybos nenutolsta tik savo darbų formatu ir naudojama spalva, kaip pagrindu savo darbams. Metalo, medžio, odos, plastiko taikomosios paskirties sunykę daiktai A.Rillo konceptualioje tapyboje įgauną dažnai labai netikėtą naują vaizdą ir prasmę. Kaip ir V. Šemeškos kūriniai dažnai apsijungia į ištisus ciklus.
A. Daiker Gulbinienė dar tik pradeda savo kūrinių demonstraciją. Sėkmingai, imliai ir drąsiai kuria šalia savo mokytojų, aktyviai dalyvauja meninėje veikloje ir buria savo žiūrovų ratą. Šios menininkės žaisminga ir jauki tapyba balansuoja tarp realizmo, ieškant gražiausio Lietuviško peizažo ir poparto stilistikos, besireiškiančios tapant žmonių portretus, figūrines kompozicijas. Autorė taip pat nevengia ir abstrakčių interpretacijų, spalvinių – techninių paieškų, kai pereina iš švelnios beveik akvarelinės tapybos iki grubių, stambių mastechino potėpių.
Pirmoji „Antitesi“ projekto paroda Rocca dei Rettori rūmuose, Benevento mieste Italijoje, sulaukė milžiniško spaudos ir žiūrovų susidomėjimo. Po šios parodos, 2016 m. spalio 22 d. Salerno mieste Italijoje, šiuolaikinio meno bienalėje A. Rillo iš 250 dalyvių laimėjo I- ąją vietą kaip autorius pristatęs geriausią konceptualaus meno kūrinį, ir I-ąją vietą už geriausiai meno kritikų įvertintą kūrinį.
Paroda Kauno rotušės rūsiuose veiks nuo sausio 6 d. 16:30 val. iki 2017 m. sausio 29 d.