Eglutę pirkęs kaunietis įspėja: būkite budrūs ir tikrinkite kainas – Kas vyksta Kaune

Eglutę pirkęs kaunietis įspėja: būkite budrūs ir tikrinkite kainas

Portalą „Kas vyksta Kaune” karts nuo karto pasiekia kauniečių nusiskundimai prekybos centrais, kurių salėse kainos būna nurodytos su akcija, o atvykus susimokėti už prekes į kasą – paaiškėja, kad jokios nuolaidos nėra. Ką tokiu atveju daryti?

Patarimus pateiks Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo
ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė, tačiau prieš tai panagrinėkime vieno kauniečio situaciją.

Suklaidino kaina prekybos salėje 

Atkreipiamas dėmesys, kad pirkėjams patiems būtina sužiūrėti prekės kodą ir neapsirikti, nes neretai akcija taikomai kitai, panašiai prekei. Būna ir taip, kad pirkėjai panori įsigyti prekę, kuriai nuolaida bus taikoma tik nuo rytojaus, o jos kainų pakeitimai pradedami vykdyti iš vakaro. Pateikiame tą iliustruojantį kauniečio Pauliaus atvejį.

Jis pasakojo, kad Kauno „Ermitaže”, esančiame Raudondvario plente, pirko dirbtinę eglutę, salėje kaina buvo nurodyta kone dvigubai mažesnė, nei čekyje išvysta 72,11 EUR. suma.

„Kadangi prie kasos mane patikino, kad kaina tokia yra ir jokios akcijos nėra taikomos, eglutę nusipirkau ir tik vėliau grįžau palyginti barkodo čekyje ir kainos salėje. Mano manymu tai rodė, kad parduotuvė apsiriko”, – pasakojo Paulius.

Portalui kaunietis atsiuntė dvi nuotraukas: čekio ir kainos lentelės prekybos salėje. Barkodai labai panašūs, tačiau skiriasi paskutiniai du jų skaičiai. Visgi, vyras logiškai mąstė dėl išdėliotų salėje nuolaidų pritaikymo, tačiau jos, kaip vėliau paaiškėjo, įsigaliojo tik nuo sekančios dienos ryto.

Prekių barkodai: salėje Pauliaus minėta dirbtinė eglutė 2000144318496 – kaina 35,99 EUR., vietoj 72,11 EUR., o čekyje eglutė su kitu kodu: 2000144318489, jos kaina čekyje nepakitusi – 72,11 EUR., nuo sekančios dienos ryto ši prekė turėjo kainuoti 49,99Eur., ir jos kainos jau buvo pradėtos išdėlioti prekybos salėje.

[galerija kiek=””]

Iš vakaro išdėliojo akcijines kainas

Portalas susisiekė su parduotuvės „Ermitažas” atstovais, jie paaiškino, kad situacija susiklostė, nes iš vakaro išdėliojo rytdienos akcijinių prekių kainas. Į būsimas akcijines prekes pateko ir minėta dirbtinė eglutė.

„Ermitažo” direktorė asmeniškai susiskambino su klientu Pauliumi ir paaiškino dėl kokių priežasčių galėjo įvykti klaida”, – teigė parduotuvės atstovai.

Jie patikino, kad eglutės barkodas ir kaina salėje – buvo dvi skirtingos prekės.

„Kadangi eglutę pirko lapkričio 30 dieną 19:25 val., jau vyko pasiruošimas kitos dienos startuojančiam Kalėdiniam leidiniui (buvo pradėtas kainų keitimas). Su juo nuo gruodžio 1 d. įsigaliojo akcija iki -50% elektrinėms girliandoms ir kalėdinėms eglutėms. Nuo gruodžio 1 d. dirbtinė eglutė su kodu 2000144318496 kainavo 35,99Eur., o kauniečio Pauliaus pirkta eglutė su kodu 2000144318489 – jau kainavo 49,99Eur.”, – aiškino „Ermitažo” atstovai.

Jų teigimu, kliento buvo atsiprašyta, jis atvyko į prekybos centrą, jam buvo grąžinti pinigai ir prekė parduota naujai.

„Siekiant ištaisyti klaidą, klientui buvo papildomai pritaikyta nuolaida iki sumos, už kurią tikėjosi įsigyti prekę – 35,99Eur. Atsisveikindamas klientas patikino, kad pretenzijų nebeturi”, – teigė parduotuvės atstovai. Jie portalui pateikė gražinimą ir naują pardavimą įrodančias dokumentų kopijas.
Grąžinimo čekis

Ragina kovoti už pirkėjo teises

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Giedrė Nenartavičiūtė informavo, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją (taip pat ir informaciją apie prekių ir paslaugų kainą).

Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

„Atsižvelgiant į tai, organizuojant akcijas taip pat būtina suteikti vartotojams visapusišką informaciją, kad nebūtų iškreiptas vartotojo ekonominis elgesys siūlomo produkto atžvilgiu. Klaidinanti komercinė veikla yra klaidinantys veiksmai arba klaidinantis informacijos neatskleidimas. Klaidinantys veiksmai yra apgaulingos informacijos pateikimas arba toks informacijos, kuri nors ir faktiškai tiksli, tačiau dėl produkto kainos ar jos apskaičiavimo būdo arba ypatingo kainos pranašumo apgauna arba gali apgauti vidutinį vartotoją, pateikimas (įskaitant bendrą pristatymą), kuriuo vartotojas gali būti ar yra skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs”, – aiškino G. Nenartavičiūtė.

Ji ragino įtarus apgaules, vartotojui pirmiausiai raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.

„Vartotojas, pastebėjęs galimus kainų nurodymo ar prekių ženklinimo reikalavimų neatitikimus, turėtų nedelsiant kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą”, – sakė specialistė.

Prašyme reikia nurodyti žinomas aplinkybes bei pateikdamas aplinkybes patvirtinančius įrodymus (pavyzdžiui, prekės nuotraukas, skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir pan.). Duomenis siųsti: [email protected]

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA