Automagistralės statytojai įsiklausė į gyventojų prašymus

Rekonstruotame valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože, atsižvelgiant į žmonių išsakytas pastabas, planuojama atlikti papildomus, eismo kokybę gerinančius darbus.

Vienas gyventojų prašymas jau įvykdytas – išasfaltuotas įvažiavimas iš magistralės į Jurginiškių gyvenvietę.

Eismo situacijai ir pokyčių galimybėms įvertinti Kelių ir transporto tyrimo institute buvo atliktas kelių saugumo auditas. Pagal jo išvadas suformuoti pasiūlymai kaip galima spręsti saugaus eismo problemas šiame kelio ruože.

Gyventojų pageidavimas įrengti apšvietimą kelyje Mauručiai–Jurginiškiai ir tuneliniame pravažiavime per kelią A5 galėtų būti įvykdytas tik iš dalies. Kelio apkrovimas yra minimalus, pėsčiųjų itin mažai, tad apšvietimo būtinumas kelia abejonių. Jį galima būtų įrengti tik tuneliniame pravažiavime per kelią A5. Rudens–žiemos laikotarpiu jame būna tamsu didžiąją dalį paros.

Tam, kad būtų patogiau pėstiesiems eiti keliu Mauručiai–Jurginiškiai, užtektų sustiprinti kelkraščius ir įrengti kelio ženklą, ribojantį greitį iki 30 km/val. Pėsčiųjų viaduko įrengimas virš kelio A5 būtų perteklinis ir brangiai kainuojantis. Pėsčiųjų toje vietoje mažai, į gyvenvietę reguliariai važiuoja maršrutinis transportas.

Kelyje Mauručiai–Jurginiškiai galima būtų įrengti prasilenkimo aikšteles sunkiasvorėms transporto priemonėms ir žemės ūkio technikai arba stiprinti kelkraščius, nes prasilenkiant tenka ant jų užvažiuoti. Prasilenkti lengviesiems automobiliams 4,70 m pločio važiuojamosios dalies pakanka. Platinti apjungiamąjį kelią, kaip norėtų gyventojai, galimybės nėra. Platesnis kelias netilptų į kelio sklypą.

Panaši situacija ir su apjungiamuoju keliu nuo Juragių Mauručių pramonės rajono link. Ten taip pat užuot platinus kelią, esant galimybei, geriausia būtų sustiprinti kelkraščius ir įrengti 2–3 papildomas prasilenkimo aikšteles žemės ūkio technikai.

Tiesioginis įvažiavimas iš kelio Mauručiai – Jurginiškiai į kelią A5, kurio norėtų gyventojai, sumažintų magistralinio kelio eismo saugumą ir kokybės lygį.

Negalima įrengti ir krypties bei atstumo nuorodų nuo kelio A5 į Jurginiškių gyvenvietę, nes važiuojantieji magistraliniu keliu būtų apkrauti pertekline informacija.

Eismo problemų kiltų įvykdžius gyventojų prašymą dėl įvažiavimų į žiedinę sankryžą ties Mauručiais platinimo. Lengviesiems automobiliams tai sudarytų palankesnes įvažiavimo į žiedą sąlygas, todėl padidėtų susidūrimų dėl pirmumo nepaisymo tikimybė. Žemės ūkio technika įvažiuoti į sankryžą gali pakėlus padargus arba juos prikabinus kaip priekabą.

Saugant gyventojų gyvybes negalima rengti papildomo išvažiavimo į kelią A5 ties Stanaičiais. Tai pablogintų eismo sąlygas. Išvažiuojant iš apjungiamojo kelio tektų kirsti keturias itin intensyvaus pagrindinio kelio eismo juostas.

I-asis kelio „Via Baltica“ (magistralinis kelias A5) rekonstrukcijos etapas baigtas rugsėjo mėnesį. Vykdant darbus rekonstruoti kelio ruožai Kauno rajone nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34–23,40 km (dešinė kelio pusė) ir 21,84–23,40 km (kairė kelio pusė).

Rekonstrukcijos metu pastatyti nauji pėsčiųjų viadukai Stanaičiuose ir Juragiuose, įrengtas viadukas virš geležinkelio Mauručiuose ir vienas tunelinis viadukas. Tarp gyvenviečių nutiesti jungiamieji keliai. Taip pat įrengtos triukšmą slopinančios užtvaros, apšvietimas Stanaičių ir Juragių gyvenvietėse, rekonstruoti elektros ir elektroninių ryšių tinklai, sutvarkytas pakelės drenažas.

Darbus įgyvendino viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi AB „Kauno tiltai“.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA