Iki naujosios autobusų stoties atidarymo beliko – visai nedaug | Kas vyksta Kaune

Iki naujosios autobusų stoties atidarymo beliko – visai nedaug

R. Tenio nuotr.

Ketvirtadienį naujai statomos Kauno autobusų stoties atstovai pakvietė žiniasklaidą į ekskursiją po statybų aikštelę. Kaip teigiama, jau atlikta 80 proc. statybos darbų, stotis bus baigta iki Naujųjų, o į atidarymo šventę pakvies 2017 m. sausio 24 dieną.

[galerija kiek=”28″]

Rekonstrukcijai stotis duris užvėrė pernai rugpjūtį, nuo tada spėliota, kaipgi atrodys naujasis statinys, kurio darbų vertė siekia 9 mln. eurų. Naujoji stotis užims apie 13 tūkst. kv. metrų. Jos viduje vyrauja minimalizmas, dekoras iš natūralaus beržo su akustinėmis rievėmis, kitų medžių, taip pat stiklo, betono.

„Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas pasakojo, kad autobusų stotis per parą aptarnaus apie 10 tūkst. žmonių, čia eismą vykdys 700 autobusų. Pagal srautus, Kauno stotis didžiausia šalyje. Jis palygino Kauno autobusų stotį su Vilniaus, jame srautai žymiai mažesni – per parą važiuoja 500 autobusų.

„Oficiali stoties atidarymo šventė vyks sausio 24 d., joje bus pakviesti dalyvauti visi norintieji”, – atskleidė L. Skardžiukas.

Į patalpas planuojama persikelti per vieną naktį, tai esą, bus didžiausias iššūkis: „Per vieną naktį iš laikinosios stoties „Akropolyje“ turėsime persikelti į Vytauto prospektą. Tikimės, procesas vyks sėkmingai“, – sakė L. Skardžiukas.

Išmanioji stotis

Nors buvo svarstyta, kad klientams patogiau būtų buvę peronai iš Vytauto prospekto pusės, tačiau stoties atstovai tikino, kad to padaryti nebuvo įmanoma: „Negalime su peronais ir autobusais išsidėstyti prie Vytauto prospekto, nes tam reikia žymiai daugiau erdvės. Tad, į stotį pateksime per Vytauto prospektą, architektas G. Balčytis sukūrė specialią arką, tarsi kviečiančią įeiti iš prospekto“, – pasakojo L. Skardžiukas.

Stotyje veiks vienas didžiausių laikrodžių mieste, teigiama, kad jis veiks tiksliausiai.

Naujojoje stotyje bus pakitęs eismas: mieste bus atnaujinta Girstupio gatvė, ja bus galima įvažiuoti ir išvažiuoti iš stoties, patogumui įrenginėjamas žiedas, jis pasak atstovų, garantuos eismo saugumą.

Stotyje dirbs 21 išvykimo aikštelė, jos visos bus valdomos automatiškai, kiekvienoje stovės elektromagnetinės kilpos – jos sistemoje rodys ar autobusas stotyje. Beje, anksčiau veikė 26 aikštelės. Visuose peronuose keleiviams įrengtos zonos laukti transporto po stogu, jų patogumui veiks elektroniniai informaciniai tablo: pagrindinis lauke bus 8 m su 4 metrų dydžio. Viduje veiks mažesnis informacinis ekranas: 3,5 m su 2,5 metro.

Jie rodys ne tik, kurie autobusai išvyksta einamuoju momentu, bet ir artimiausius maršrutus.

Planuojama, kad didžiausias apkrovos naujojoje Kauno autobusų stotyje susidarys 7-9 val. ryto ir 14-16 val. dienos.

Požeminiame parkinge – 2 val. nemokamai

Stotyje veiks vienintelis viešas požeminis parkingas mieste, talpinsiantis 190 automobilių ir 100 dviračių. Į jį įvažiuoti bus galima tik iš Vytauto prospekto. Iš pradžių bus galima nemokamai automobilius statyti 1-2 val., vėliau, pagal poreikį, situacija bus koreguojama.

Stotyje veiks prekybos centras „Rimi”, jis yra pagrindinis nuomininkas ir vykdo komercinių patalpų nuomą, kaip teigiama, jau šimtas procentų stoties komercinių patalpų, turi savo laikinus savininkus.

Daugybė paslaugų

Autobusų stoties patalpose veiks laukiamoji salė, kasos, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė, poilsio zona, bibliotekėlė, iš kurios bet kuris galės pasiimti knygą ir ją palikti jau kitoje šalies autobusų stotyje ar padovanoti savo knygą.

Pastate klientai galės naudotis savitarnos kasomis, siuntų terminale reikalus bus galima sutvarkyti net neišlipus iš automobilio.

Buvusiame stoties pastate, statytame apie 1890 m., pirmame aukšte veiks maitinimo įstaiga – restoranas, o antras ir trečias aukštas skirti ofisams išsinuomoti.

Pritaikyta žmonėms su negalia

Stotyje veiks neregiams skirta sistema: įėjus į stotį bus zona su brailio raštu, nurodančiu, kur keliauti bei mygtukas, jį paspaudus į pagalbą ateis stoties darbuotoja. Veiks nukreipiantis takas neregiams, su iškiliomis plytelėmis grindyse.

Taip pat pastatas pritaikytas keliauti žmonėms su neįgaliojo vežimėliais.

Kaip patikino Kauno autobusų stoties atstovai, bilietų brangimo klientai nepajus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA