Kauno valdžia kriminalistus ir žurnalistus laiko „pateptaisiais“

Buvusios miesto valdžios sukurta tvarka, kai automobilių parkavimo leidimai buvo išduodami lengvatine tvarka, šiandien naikinama. Tai palies ne tik Kauno miesto tarybos narius, kriminalinę žvalgybą vykdančias institucijas, savivaldybės įstaigas, bet ir Kauno žurnalistų bendruomenę.

Kauno žurnalistų bendruomenė

Nors privilegijų naikinimas ir mažinimas sveikintinas dalykas, ypač kai kalbama apie „pateptuosius“, negalima sutikti, kad visi, turintys leidimus, yra tokie. Aišku, net ir šaukštas deguto medaus statinę sugadina, taip ir čia, ne visai pagal paskirtį leidimus naudojantys „kolegos“ padarė „meškos“ paslaugą sąžiningai dirbantiems žmonėms ir organizacijoms.

Nuostabą kelia tai, kad Kaune nemokamus žurnalistų parkavimo leidimus turi 102 automobiliai. Kauno žiniasklaidoje dirbantys, gerai pažįsta vieni kitus ir suskaičiuoja gal 20-30 kolegų, realiai dirbančių maždaug 10-15 Kauno redakcijų ar filialų. Dalis jų apskritai nevairuoja automobilių ir neturi leidimų. Visi kiti turi ne daugiau dviejų. Pagal išduotų leidimų skaičių, Kaune turėtų veikti bent 50-60 žiniasklaidos priemonių, kuriems leidimai buvo skiriami pagal griežtą tvarką, o ne itin populiariose žiniasklaidos priemonėse dirbantys šiais metais leidimų nebegavo, nepavykus įrodyti, kad jų atstovaujama priemonė vykdo realią visuomenės informavimo veiklą Kaune. Paaiškėjus šiems skaičiams, Kauno žurnalistų bendruomenės aktyvūs nariai stebėjosi, iš kur Kaune tiek daug žurnalistų ir tikisi, kad mokamas stovėjimo vietas administruojančios įstaigos atstovai pateiks išduotų leidimų sąrašą. Nors leidimų naikinimui pritaria dalis žurnalistų, teigiančių kad tokios lengvatos nėra Vilniuje, jos nereikia ir Kaune, kiti pastebi, kad nuo šiol siunčiamuose pranešimuose apie rengiamas spaudos konferencijas būtų pateikta informacija, kur žurnalistams palikti automobilius.

Kauno žurnalistai

Didžioji dalis Kaune dirbančių žurnalistų naudojasi nuosavomis transporto priemonėmis, kuriomis, reikalui esant, į miesto įvykius skuba dieną ar naktį. Pastaruosius 4 metus jiems nereikėjo galvoti, kur palikti automobilį, nes galėjo naudotis suteikta lengvata.

Kauno miesto tarybos narys Darius Razmislevičius, šiuo metu dirbantis ir VŠĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktoriaus pavaduotoju teigia, kad privilegijuotųjų buvo tiek, kad suskaičiuoti visus leidimus buvo labai sudėtinga. Jis teigia, kad „laikas Kaunui atsisakyti pateptųjų“.

Ar tarybos narys yra teisus, kad Kauno „pateptieji“ yra žurnalistai ar tarkim, kriminalinę žvalgybą vykdantys pareigūnai, paliekame spręsti jam. Ar tikrai Kauno miesto tarybos narys, išrinktas kauniečių, nenusipelno turėti teisės į lengvatinį leidimą? Pripažinkime, ne visi tarybos nariai turi gerai apmokamas darbo vietas, kad galėtų įsigyti 608 eurus kainuojantį metinį leidimą.

Kauno policijos viršininkas Darius Žukauskas, kurio vadovaujamai institucijai ruošiasi panaikinti apie 100 nemokamų leidimų, paklaustas, ar teko diskutuoti dėl leidimų naikinimo su atsakingais valdininkais teigia, kad iki rimtesnių diskusijų šiuo klausimu prieita nebuvo. Tiesa, vėliau patikslino, kad naikinamos lengvatos gali sugrįžti, bet dėl to dar reikės sutarti iš naujo.

Kauno apskrities VPK pareigūnų varžybos: D. Žukauskas

Šiuo metu valdžios pozicija yra naikinti visus leidimus, o vėliau ieškoti būdų, kaip policijos ir kriminalinės žvalgybos pareigūnų automobilius leisti statyti visame mieste nemokamai. Nepatvirtinus Kauno policijai išduodamų leidimų tvarkos, policijos struktūroms teks galvoti, kur gauti papildomų lėšų jų įsigijimui. Policijos vadas pažymi, kad jie dirba Kauno visuomenei ir stengiasi užtikrinti kauniečių saugumą, o tarnybų darbuotojų transporto priemonių apmokestinimas sukeltų papildomų problemų tiesioginių funkcijų vykdymui.

Kauno miesto savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikisi, kad visi, iki šiol gavę nemokamus leidimus, įsigys įprastus, o miesto biudžetas papildomai gaus maždaug 280 tūkst. eurų pajamų kasmet.

Pastaruoju metu Kaunas mėgsta rodyti pavyzdį, kaip pirmas ir vienintelis miestas, tačiau teikiamo sprendimo autoriai šį kartą oriai teigia, kad „Lygiuojamės į kitus Lietuvos miestus“. Reikėtų pažymėti, kad Vilniuje lengvatiniai leidimai žiniasklaidai nėra išduodami, tačiau Klaipėdoje tokie leidimai yra. Šiame mieste lengvatinį leidimą taip pat gali gauti miesto garbės piliečiai, gyventojai, apdovanoti už metų darbus, kriminalinės žvalgybos pareigūnai, taip pat sveikatos priežiūros paslaugas teikiantiems asmenims. Vieni leidimai apmokestinti, kiti išduodami nemokamai.

Bet ne visos lengvatos automobilių parkavimui Kauno mieste naikinamos. Bendrovės „Prime Leasing” vienam šimtui „CityBee” automobilių yra taikomas nulinis parkavimo tarifas visose mokamo stovėjimo zonose mieste. Apie šios lengvatos naikinimą kol kas neužsimenama.

Tad Kauno žurnalistų redakcijoms belieka tikėtis naujos miesto valdžios malonės arba taupyti papildomus pinigus, kuriuos kitais metais turės skirti įsigyjant 608 eurus kainuojančius metinius leidimus, jei nenorės likti nubausti uolių mokamų parkavimo vietų kontrolierių, kai eilinį kartą skubės į miesto valdžios rūmus aptarnauti bei visuomenei nušviesti gerus Kauno valdančiųjų darbus.

Vaidas Pilkauskas, portalo „Kas vyksta Kaune” redaktorius

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA