Naujoji turbožiedinė sankryža Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės sankirtoje turėtų išspręsti visas mikrorajono eismo problemas – bus panaikinta juodoji dėmė, sumažės vairuotojų greitis bei padidės eismo pralaidumas, tačiau kol tai bus tikrovė, vairuotojai kurį laiką kankinsis stovėdami didelėse eismo spūstyse.
Praėjusią savaitę šioje vietoje buvo pradėti darbai, kurių metu bus draudžiama atlikti kairiuosius posūkius iš Baltų prospekto į Žiemgalių ir 9-ojo forto gatves ir atvirkščiai. Tuo tarpu vairuotojai, norintys patekti į 9-ojo forto gatvę, turės važiuoti Kuršių gatve ir Žemaičių plentu.
„Visus darbus planuojame atlikti šiais metais. Artimiausiu metu bus įrengtas laikinas sankryžos apvažiavimas“, – pranešime spaudai teigė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakaniškis.
Žinoma, nors vienos sankryžos apribojimas daug bėdų nepridarė, didelė dalis vairuotojų pasirinko kitą maršrutą – į Šilainius jie keliauja per Linkuvos gatvę, ir atlieka kairinį posūkį į Baltijos gatvę. Būtent čia ir pradeda formuotis spūstys.
Į portalą „Kas vyksta Kaune“ kreipėsi skaitytojas Marijus, kuris pasakojo, jog kamščiai šioje atkarpoje susidaro net 21 valandą, kuomet visas pikas jau būna praėjęs. Tiesa, vaikinas tikino, jog dėl šių kamščių kaltas ir perreguliuotas šviesoforas esantis toje sankryžoje.
„Ten būdavo anksčiau labai sudėtinga atlikti kairiuosius posūkius, kadangi jie vykdavo prasiskverbimo būdu. Viskas vykdavo toje pačioje fazėje, kol automobiliai važiuodavo ir tiesiai, todėl ten labai sunkiai cirkuliavo eismo srautas. Šiuo metu yra pakeistas valdiklis ir perreguliuota šita sankryža, buvo atskirti srautai iš Baltijos ir J. Grušo gatvių“, – apie pokyčius kalbėjo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Jo teigimu, naujoji šviesoforo tvarka neturėjo nieko bendro su susidariusia spūstimi – Linkuvos gatvės nustatymuose niekas nebuvo keista – visa spūstis atsirado dėl vairuotojų bandymo apvažiuoti Baltų prospektą.
Kitas kaunietis Mantas atkreipia dėmesį, jog naujajame žiede pėstieji buvo kiek primiršti – pasak jo, keliose vietose bus panaikintos pėsčiųjų perėjos.
„[Taip pat] panaikino šaligatvius, nėra kur dėtis pėstiesiems ir [jie] vaikšto tarp važiuojančių mašinų. Žmonių saugumas mano galva yra nulinis“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo Mantas.
Tiesa, vairuotojai gali atsikvėpti lengviau – darbus Kauno miesto savivaldybė planuoja užbaigti anksčiau nei planuota. Darbų pabaiga šiuo metu yra numatyta Spalio pabaigoje, nors anksčiau buvo kalbama apie metų galą.