Kaunietės „kryžiaus keliai“ dėl telefono | Kas vyksta Kaune

Kaunietės „kryžiaus keliai“ dėl telefono

Skaitytojos nuotr.

Internetinės parduotuvės dar tik skinasi kelią į lietuvių širdis, tačiau tokie nutikimai, apie kokį portalui „Kas vyksta Kaune“ papasakojo kaunietė, to daryti tikrai nepadeda. „Pirkau telefoną internetinėje parduotuvėje rde.lt (UAB „MK Trade LT“). Naudojant mobilųjį telefoną, ekrano kairėje pusėje atsirado defektas – išsiliejusi plėvelė po stikliuku“, – taip prasideda kaunietės Rasos istorija.

Atsiradus minėtai problemai su mobiliojo telefono ekranu, balandžio 11 dieną moteris kreipėsi į įgaliotąjį garantinio aptarnavimo atstovą Lietuvoje, UAB „Mobiliųjų telefonų techninį centrą“ („MTTC“), kurie turėjo suremontuoti telefoną pagal vis dar galiojančią garantiją. Tačiau čia paaiškėjo, kad gamintojo garantija Lietuvoje negalioja, mat Jungtinių Arabų Emyratų regionas, kuriam priklauso mobilus telefonas, neaptarnaujamas.

UAB „MK Trade LT“ generalinis direktorius Vaidas Andriejauskas portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė, jog telefono garantijoje buvo nurodyta tik kad telefonas yra skirtas pardavimui Jungtinių Arabų Emyratų teritorijoje. „Tai yra, jame yra tam tikri šios teritorijos nustatymai, kurie neturi jokios įtakos telefono veikimui ir jo tinkamumui naudoti ar daryti jo garantinį aptarnavimą ar remontą Lietuvos teritorijoje“, – sakė generalinis direktorius.

Tuo tarpu gavusi tokį nuviliantį atsakymą iš „MTTC“, Rasa kreipėsi į parduotuvę, kurioje pirko telefoną – čia jį priėmė ir pažadėjo suremontuoti per 2 savaites. „Tačiau, praėjus dviem savaitėms (ir šiuo laikotarpiu niekas su manim nė karto nebuvo susisiekęs), pradėjau pati ieškoti savo telefono. Pasirodo, mane neteisingai informavo, nes remontas trunka iki 4 savaičių“, – pasakojo kaunietė. „Po ilgo laukimo vėl susisiekus su rde.lt buvau maloniai informuota, kad telefonas išsiųstas į Latviją (nežinau kodėl, nes „MTTC“ yra įgaliotasis atstovas remontui, kaip man jau anksčiau buvo pasakyta).“

Iš Latvijos į Kauną per 25 dienas

Latvijoje buvo nustatyta, jog telefone atsiradęs defektas atsirado dėl Rasos kaltės, todėl nebus remontuojamas. „Telefonu paprašiau, kad išvadas su serviso išsamiu komentaru man pateiktų raštu, nes aš kategoriškai nesutinku su jomis: telefono nelaužiau, neskandinau ir panašiai“, – teigė moteris. Iš Latvijos grįžtančio nepataisyto telefono Rasai teko laukti ilgai. Per tą laiką moteris plačiau pasidomėjo įsigyto telefono modeliu ir sužinojo, jog taip išsiliejusi plėvelė – šio modelio gamintojo brokas.

Gegužės viduryje pagaliau atgavusi telefoną, moteris drauge su juo gavo ir latvių išvadas – keletą sakinių, parašytų latviškai. Tačiau stebino ne tik išvadų išsamumas, bet ir telefono kelionės į Kauną ilgis. „Latvija man neatrodė tolima šalis, bet ir vėl turbūt neteisi buvau, nes Latvijoj atlikto remonto akto data buvo balandžio 22 diena, o telefoną atgavau tik gegužės 17 dieną“, – stebėjosi kaunietė.

V. Andriejausko teigimu, prekybininkai nėra varžomi teisės aktų ar kitų įsipareigojimų, dėl to, kuriam oficialaus garantinio remonto atstovui gali būti pavestas konkrečios prekės garantinis aptarnavimas. Vyro teigimu, tai, kad telefonas buvo tvarkomas Latvijoje, – normalu, mat pirkėja pasirinko atnešti telefoną ne garantinio remonto servisą atliekančiai įmonei, o pačiam pardavėjui.

„Šituo konkrečiu atveju mūsų pasirinkimas prekę atiduoti garantiniam remontui Latvijoje, o ne Lietuvoje esančiam oficialiam garantinio remonto servisui neturėjo įtakos galutiniam garantinio remonto vykdymo terminui“, – sakė UAB „MK Trade LT“ generalinis direktorius.

Negavusi jokio platesnio paaiškinimo iš internetinės parduotuvės, kurioje istorija ir prasidėjo, moteris kreipėsi į „MTTC“ su prašymu, kad jie atliktų nepriklausomą telefono patikrinimą ir nustatytų, ar tikrai gedimas atsirado dėl jos kaltės. „MTTC“ servisas patikslino balandžio 11 dienos telefono patikros aktą, kad telefonas atitinka gamintojo keliamus reikalavimus garantiniam aptarnavimui, tai yra, kad defektas telefone atsirado ne dėl mano kaltės“, – pasakojo Rasa.

Išvados – pasenę

Gavusi tokias nepriklausomo telefono patikrinimo išvadas, moteris su jomis dar kartą kreipėsi į internetinę parduotuvę. „Pateikiau rde.lt raštišką pretenziją (su visais atliktais remontų aktais) dėl įsigytos nekokybiškos prekės (apie tai, kaip buvo mėginama jos nepriimti jau nebesiplėsiu ir nepasakosiu), kadangi mano telefono ekrane defektas atsirado ne dėl mano kaltės ar neatsargaus elgesio“, – teigė kaunietė. Moteris taip pat pažymėjo, jog mobiliojo telefono garantija vis dar galioja, tačiau yra netaikoma, nes telefonas priklauso Jungtinių Arabų Emyratų regionui, nors yra pirktas Lietuvoje ir apie tai ji nebuvo informuota prieš įsigyjant prekę.

Pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, pardavėjas privalo užtikrinti Lietuvoje įsigytos prekės garantiją arba grąžinti sumokėtus pinigus. Kadangi pardavėjas neužtikrina garantijos – pagal civilinį kodeksą privalo grąžinti pinigus už netinkamos kokybės prekę.

Pateikus raštišką skundą, Rasa sulaukė skambučio iš internetinės parduotuvės. „Visų pirma dėl to, kad nėra akto su išvadom, kad telefono defektas atsirado ne dėl mano kaltės, pasirodo – nepaskaitė iki galo ir, su mano pagalba, rado reikiamas išvadas“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo moteris. „Tik jiems reikėjo dar patiems susisiekt su „MTTC“, ar tikrai taip viskas ir yra – gavo teigiamą atsakymą.“

Nors atrodo, kad čia istorija turėtų baigtis, parduotuvė kaunietei pateikė dar vieną priežastį, dėl kurios jos telefonas nebus remontuojamas – patikslintas „MTTC“ aktas, rašytas balandžio 11 dieną – per senas ir netinkamas. „Bet ar aš kalta, kad jie patys (UAB „MK Trade LT“, red.) vilkina laiką? Ar ekspertizė ir aktas, kuris buvo išrašytas pagal faktą, tuo metu, kai tik atsirado problema su telefonu, gali būti nebetinkamas ir nieko vertas? Vėl neteisi esu aš, pasirodo – gali“, – pasakojo parduotuvės specialistų darbu nusivylusi Rasa.

„Bus valio!“

Čia įmonės generalinis direktorius V. Andriejauskas ir vėl teigia kitaip. Pasak jo, „Autorizuoto garantinio serviso ekspertų išvados dėl prekės nėra terminuotos laike. Tačiau pažymėtina, jog ekspertas savo išvadoje nurodo aplinkybes, kurias jis nustato būtent tada, kai gavo atitinkamą prekę į garantinį remontą“, – teigė vyras.

Tuo tarpu Rasai buvo patarta vėl nueiti į „MTTC“ ir jau trečią kartą tikrinti telefono gedimo priežastis. Tiesa, šįkart už patikrą jau sumokėjo pati elektroninė parduotuvė. „Tuo atveju, jei ekspertizės išvadose bus pateikta, kad sąlygos nepažeistos, konsultantas sakė „Bus valio!“ (suprast, mano kryžiaus keliai baigsis)“, – pasakojo moteris. „Sukaupusi likusius savigarbos likučius, birželio 7 dieną nuėjau, į „MTTC“, kurie, atlikę pakartotinę telefono ekspertizę, ir vėl nerado jokios mano kaltės apraiškų bei pateikė išvadą, kad telefono garantinės sąlygos nepažeistos. Nuoširdžiai, ir, pasirodo, naiviai apsidžiaugiau“, -apie istorijos tęsinį kalbėjo moteris.

Džiugias išvadas moteris nuvežė į UAB „MK Trade LT“ Kauno parduotuvę, esančią Savanorių per. 346, ir pradėjo laukti jų atsakymo. Praėjus trims dienoms, pati paskambino į parduotuvę ir sužinojo, jog tokios išvados – vis dar nepakankamos. Parduotuvės darbuotojams kilo neaiškumų dėl pateiktų išvadų ir atsirado naujas klausimas – ar nepažeistas telefono korpusas. Čia kaunietę labiausiai nustebino faktas, jog, telefono tikrinimo metu, jis buvo apžiūrimas visas, dėl to papildomų patikrinimų neturėtų reikėti.

Pabaiga – kaip niekad arti

Tiesa, šiuo metu istorijos pabaiga atrodo kaip niekad arti – Rasa pagaliau sulaukė atsakymo iš parduotuvės atstovų, jog gali atvežti telefoną ir atgauti savo pinigus.

Moteris pasakojo, jog apie susidariusią situaciją informavo ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri dėl šios internetinės parduotuvės veiklos yra gavusi ne vieną skundą. „Jie patarė grąžint telefoną ir pasakyt, kad iki penktadienio pervestų pinigus, o jei ne, tai jie imsis tyrimo“, – pasakojo kaunietė.

UAB „MK Trade LT“ generalinis direktorius V. Andriejauskas teigė, jog stengėsi patenkinti vartotojos pageidavimus ir operatyviai reagavo į susiklosčiusią situaciją. „Mūsų nuomone, situacijos sprendimas užsitęsė dėl objektyvių, nuo UAB „MK Trade LT“ nepriklausančių, priežasčių.“

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA