Brango ne tik maistas: kokios kainos autoservisuose? | Kas vyksta Kaune

Brango ne tik maistas: kokios kainos autoservisuose?

delfi.lt 2016/05/03 09:35
R. Tenio nuotr.

Kalafiorų ir kainų šuolių klausimas aktualus ne tik kalbant apie maisto produktus. Panaši situacija ir autoservisuose. Tiesa, ne tokia drastiška. Apskaičiuota, kad darbų kaina sevisuose pakilo beveik ketvirtadaliu palyginus su laikais, kai cirkuliavo litas.

Garažiukų kainos

„Viskas kaip kalafiorai – viskas brangsta“, – konstatuoja Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Tiesa, netrukus didžiausio Europoje autoturgaus vadovas pasitaiso – yra sferų, kur kainos nekilo. Viena iš jų – automobilių dažymas.

Lito laikais, grubiai tariant, vienos detalės dažymas kainavo mažiausiai apie 200 Lt. Dabar meistrai pradeda gudrauti į sąskaitą įtraukdami papildomus darbus.

„Dažymo kaina nėra labai pigi. Nėra taip, kad labai pigiai galima prasisukti. Aišku, viskas priklauso ir nuo meistro. Jei pas jį eilė, tai jie kelia kainą. Servisų kainas daug lemia ir detalių kainos. Labai sunku lyginti.

Dažytojai laiko panašią kainą, kaip ir anksčiau – 50-70 eurų už detalę. Tą išlaiko. Kiti pradeda pliusuoti papildomus darbus. Teko matyti, kad imamas papildomas mokestis už valstybinio numerio nuėmimą ir uždėjimą. Net ir tokių atvejų pasitaiko – tokie dalykai į sąmatą įtraukiami“, – sako V. Naujanis.

Tačiau specialistas nesiryžo skaičiuoti, kiek konkrečiai galėjo brangti paslaugos.

„Kartais matai, kad litais kaina tikrai ne tokia buvo“, – sako V. Naujanis.

Bet kokiu atveju „garažiukuose“ pigiau. Tai, specialistų teigimu, lemia faktas, jog šešėlyje dirbantys meistrai nemoka mokesčių.

Pabrango

Automobilių servisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas neslepia, kad po euro įvedimo darbų kainos kilo. Yra speciali formulė, pagal kurią dauguma servisų apskaičiuoja darbų kainą. Pagrindinis jos dedamasis – valandinis įkainis.

„Pagal valandinį įkainį mes skaičiuojame darbų kainą. Kiekvienam darbui yra nustatyta laiko norma. Tarkime stabdžių kaladėlių pakeitimui numatyta pusė valandos. Arba jei reikia pakeisti variklį – gamintojas yra numatęs, kiek trunka konkrečiai mašinai pakeisti variklį. Darbo valandų skaičius nėra iš piršto laužtas. Taip apskaičiuojama darbų kaina. Aišku būna servisų, kurie darbo valandų skaičių ima ir traukia iš oro“, – sako V. Paškauskas.

Iki euro įvedimo valandinis įkainis šiame servise buvo 70 litų. Dabar šis įkainis siekia 25 eurus (86,25 Lt). Tai reiškia, kad darbų kaina pakilo apie 23 proc.

„Paslaugos pabrango, nes su euru pabrango viskas – pabrango visi servisų eksploataciniai dalykai. Taip pat kilo ir tos pačios algos. Vėlgi, kuo didesnę algą moki šaltkalviui, tai didesni ir mokesčiai. Sąnaudos didėja“, – sako V. Paškauskas.

Teigiama, kad panašios kainos svyruoja visuose legaliai dirbančiuose sevisuose.

„Darome rinkos analizę. Neautorizuotų servisų įkainiai yra labai panašūs. Servisų, kurie yra bendrovės, kurie moka mokesčius, kurie moka PVM. Tai valandinis įkainis yra 20-30 eurų“, – sako V. Paškauskas.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA