„Kas vyksta Kaune“ skaitytojai atkreipė dėmesį į miesto sankryžas, kuriose prie šviesoforų įrengtos žalios lentelės, leidžiančios važiuoti net ir degant draudžiamam šviesoforo signalui. Tiesa, praėjusiais metais taisyklė buvo pakoreguota ir įrašyta nuostata, kad degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai privalo sustoti ir tik tuomet įvažiuoti į sankryžą. Šie pakeitimai sukuria ir kuriozinių situacijų.
[galerija]
Portalas „Kas vyksta Kaune“ buvo atlikęs eksperimentą, ar vairuotojai paiso naujosios taisyklės ir sustoja prieš sankryžą. Tačiau šis bandymas iššaukė ir diskusiją apie Kauno miesto sankryžose įrengtas žalias lenteles.
Kauniečiai pastebi, kad kai kuriose sankryžose sustojimo prieš sankryžą taisyklė yra perteklinė, nes reikia sustoti net ir tose vietose, kur nėra įrengtos pėsčiųjų perėjos. Kaip vieną iš tokių pavyzdžių kauniečiai įvardina Karaliaus Mindaugo prospekto ir Birštono gatvių sankryžą, kur pėstieji naudojasi požemine perėja. Šioje sankryžoje dalis vairuotojų nestoja, kiti pristabdo, kita pusė laikosi kelių eismo taisyklių ir sustoja pilnai.
Dar viena, ne itin logiška sankryža su žaliom lentelėm įrengta šalia „Akropolio“, Karaliaus Mindaugo prospekto ir Mickevičiaus gatvės sankirtoje. Kauniečiai atkreipė dėmesį, jog kai dega žalias šviesoforo signalas, leidžiantis sankryžoje nepristojus sukti į Mickevičiaus gatvę, tokios pat spalvos šviesoforas dega ir norintiems pereiti gatvę, o tai saugumo pėstiesiems nesuteikia.
Žalių lentelių nebeliks
Kaip jau anksčiau skelbta, žaliosios lentelės šalia šviesoforų su perėjomis turėtų būti visiškai panaikintos iki 2020-ųjų. Iki to laiko Lietuvos savivaldybės turės gatvių infrastruktūrą pritaikyti ir šviesoforines sankryžas atnaujinti taip, kad jos galėtų funkcionuoti be papildomų lentelių. Šiuo metu yra leidžiama lenteles naudoti tik senose sankryžose, o rekonstruojant jas, būtina laikytis naujų reikalavimų.
Norint atsisakyti papildomų lentelių, kiekvienoje sankryžoje turi būti įrengti šviesoforai su papildomomis sekcijomis, skirti saugiai atlikti posūkius į kairę ir dešinę. Tačiau eismo specialistai nuogastauja, kad norint organizuoti eismą sankryžose tik su sekcijiniais šviesoforais, kaip reikalauja naujų sankryžų įrengimo taisyklės, būtina keisti ir tobulinti kelių infrastruktūrą.