Už paskolas nusipirko būstą, o dabar čia ties „Rail Baltica” | Kas vyksta Kaune

Už paskolas nusipirko būstą, o dabar čia ties „Rail Baltica”

delfi.lt 2016/02/28 11:29

Grandioziniu „Rail Baltica“ projektu džiaugiasi toli gražu ne visi. Neveronių (Kauno r.) gyventojai ne vienerius metus gyvena šalia geležinkelio. Neprieštarauja, kad būtų statoma dar viena vėžė, tačiau paaiškėjo, kad netrukus Neveronyse gali prasidėti grandiozinės statybos, pakeisiančios jų gyvenimus.

Neveroniečiai piktinasi, kad statybos planų su jais niekas nederino. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad apie planus pranešta dar prieš dvejus metus.

Dideli užmojai

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė spaudai Inga Čiuberkytė DELFI informavo, kad ties Neveronimis yra numatomi keturi Rail Baltica geležinkelio infrastruktūros objektai: 1435 mm pločio vėžės kelynas, lokomotyvų ir vagonų aptarnavimo centras (LVAC), Kauno stotis bei atšaka į Vilnių.

„Visi minėti objektai yra tampriai susiję tiek tarpusavyje, tiek su jų paskirtimi: 1435 mm pločio vėžės kelynas skirtas aptarnauti Kauno VLC, todėl atstumas tarp šių objektų privalo būti minimalus. LVAC privalo būti kuo arčiau pagrindinių „Rail Baltica“ stočių ir kelynų – Kauno geležinkelio stoties ir 1435 mm pločio vėžės kelyno.

Didesnis atstumas daro objektus nepatrauklius bei smarkiai padidina kasmetinius eksploatacinius kaštus. Kauno stotis turi būti kuo arčiau Tarptautinio Kauno oro uosto bei būti sujungta su Vilnius – Kaunas „Rail Baltica“ geležinkelio linija, sudarant sąlygas joje sustoti keleiviniams traukiniams judantiems tiek Kaunas – Vilnius, tiek Varšuva – Kaunas – Ryga kryptimis“, – teigė I. Čiuberkytė.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovė teigia, kad LVAC buvo numatytas Jonavoje 2011 m. parengtoje AECOM galimybių studijoje.

„Minėtos studijos tikslas buvo ekonomiškai pagrįsti „Rail Baltica“ geležinkelio linijos poreikį Baltijos šalyse. Atsižvelgiant į tai, minėta studija buvo atlikta pagrinde ekonominiu, o ne technologiniu aspektu. Todėl LVAC buvo numatyti kiekvienos Baltijos šalies trasos viduryje, Lietuvos Respublikos atveju – Jonavoje, sudarant sąlygas jos vietą tikslinti vėlesniuose projekto etapuose pagal riedmenų valdytojo (naudotojo) poreikius. Po vėlesnių tyrimų buvo nustatyta, kad optimali LVAC vieta yra Neveronys“, – teigia I. Čiuberkytė.

Gyventojai šokiruoti

AB „Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad gyventojai apie planus buvo informuoti dar 2014 metų balandį. Tačiau Neveronių gyventojai sako, kad tuomet pranešta, jog bus statoma viena papildoma vėžė.

„Mes su tuo susitaikėme ir sutikome, tačiau paaiškėjo, kad bus statoma ne viena, o iki 12 vėžių“, – piktinosi Neveronių bendruomenės atstovė Oksana Šukaitienė.

Teigiama, kad naujieji gigantiški objektai bus statomi visai šalia darželio ir mokyklos. Be to, bėgiai bus tiesiami tiesiai kai kuriems gyventojams po langais, tiesiogine to žodžio prasme.

„Objektų planai padaryti pagal senus žemėlapius, kuriuose nėra naujų statinių. Žmonės ėmė paskolas ir statė namus, o dabar kone jų žemėje statys bėgius“, – teigia O. Šukaitienė.

Neveroniečiai sako, kad nebūtų problemų objektus perkelti per kelis kilometrus į miškingas ir negyvenamas teritorijas. Neaišku, ar į šiuos siūlymus bus atsižvelgta – naujieji objektai turėtų būti pastatyti iki 2020 metų.

Neveronių gyventojai palaikomi Kauno rajono savivaldybės žada kovoti iki galo, kad naujasis objektas nebūtų statomas Neveronyse.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA