Specialistai siūlo keisti eismo tvarką žiedinėse sankryžose

Kaunas pirmasis Lietuvoje, kuris pasidarė juodųjų miesto vietų žemėlapį. Jame specialistai pastebėjo avaringiausias ir eismo saugumo prasme pavojingiausias Kauno vietas. Eismo specialistams ypač kliuvo žiedinė sankryžos. Čia siūloma pastatyti šviesoforus ar sumažinti eismo juostų skaičių.

Eismo saugumo komisijoje pristatytas Kauno juodųjų vietų gatvėse žemėlapis. Pagal jį išryškėja tendencijos, kur vairuotojai daugiausiai rizikuoja ir kyla eismo įvykių. Specialistai atkreipia dėmesį į mieste esančias žiedines sankryžas ir norint padidinti pralaidumą ir užtikrinti saugumą, siūloma dvi sprendimo galimybės.

Mažinti eismo juostų skaičių

Pirmasis pasiūlymas mietui daug nekainuotų, nes tektų įrengti papildomas saleles ir perbraižyti juostas. Šio pasiūlymo esmė – leisti vairuotojams iš žiedinės sankryžos išvažiuoti tik viena – pirmąja eismo juosta. Antra eismo juosta vairuotojams būtų leista važiuoti žiedu toliau iki kito išsukimo.

Jei pasitvirtintų toks siūlymas, žieduose neliktų trijų eismo juostų. Kelių ir transporto tyrimo instituto atstovai palaiko tokią idėją ir tikina, kad sumažėtų avarinių situacijų, kuomet žiede vairuotojai persirikiuoja. Nauja tvarka praktiškai sumažintų persirikiavimo galimybes.

„Problema kyla, kai vairuotojai nenori laukti ilgoje eilėje ir iš trečios juostos įvažiuoja į žiedą, tuomet staigiai persirikiuoja, kad iš pirmos juostos galėtų išvažiuoti iš žiedo. Perbraižius linijas, vairuotojai iš anksto turėtų rinktis tinkamą eismo juostą ir ja važiuoti iki reikiamo išvažiavimo“, – pristatant juodųjų dėmių žemėlapį kalbėjo Eismo saugumo komisijos nariai.

Įrengti šviesoforus

Antrasis pasiūlymas, kaip sumažinti avaringumą žiedinėse sankryžose, bet kartu padidinti pralaidumą – įrengiant ties tokiomis sankryžomis šviesoforus. Šviesoforu būtų reguliuojamas eismas ir leidžiama žiedu važiuoti iš skirtingų pusių. Pvz., VII-ojo forto žiede jei atsirastų šviesoforas, vienu metu į žiedą galėtų įvažiuoti tie, kurie važiuoja K. Baršausko gatve nuo PC „Molas“ ir tie, kurie atvažiavo nuo Chemijos g. ar Pramonės prospekto.

Toks siūlymas gerokai brangesnis nei pirmasis, kur reikėtų tiesiog perbraižyti eismo juostas. Specialistai patikina, jog tokios idėjos įgyvendinimas leistų sumažinti spūstis prie įvažiavimo į žiedą. Vairuotojai prie naujos tvarkos taip pat greit priprastų.

Tokia tvarka, kai ties žiedine sankryža įrengiamas šviesoforas, Lietuvoje nėra naujovė. Tokią sistemą yra išbandęs Vilnius, tačiau ten ji nepasiteisino ir dabar Olandų žiede šviesoforai stovi, tačiau eismo nereguliuoja.

Vienintelė sankryža, prie kurios eismo specialistai kol kas nenori nei vieno piršto prikišti, tai – „Lituanicos“ (prie Kauno pilies) žiedas, nes čia nors eismas ir taip yra ganėtinai komplikuotas, tačiau geresnės eismo tvarkos kol kas niekas nesugalvojo.

Ką daryti su visomis juodųjų dėmių žemėlapyje pažymėtomis vietomis spręs eismo specialistai ir kiekvienoje vietoje įvertins situaciją ir pasiūlys geriausią problemos sprendimą.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA