Ambicingi Kauno užmojai – centre paleisti naujovišką transportą „Laisvamobilį“ | Kas vyksta Kaune

Ambicingi Kauno užmojai – centre paleisti naujovišką transportą „Laisvamobilį“

Kaunas.lt nuotr.

Kauno savivaldybėje pristatyta idėja, kuri kol kas atrodo kosmiškai, tačiau dizaineriai tikina, kad tai realiai įgyvendinamas projektas. Jei miestas apsispręstų turėti modernią elektrinę transporto priemonę, tai galėtų tapti naujuoju miesto simboliu.

Kol kas pristatyta tik naujojo elektromobilio vizija, kuri galėtų pakeisti buvusią konkę, tačiau miestui suteiktų modernumo ir išskirtinumo.

„Pati konkė 1929-ais metais jau buvo palaidota ir miestas žengė modernesniu keliu. Dabar žengiam, išlaikant tam tikrą atmintį, tačiau tai darome naujai. Tai nėra mašina, greitaeigis objektas, o naujas miesto simbolis“, – naują idėją komentavo vicemeras Simonas Kairys.

„Konkės bėgių atsisakymas leido sutaupyti per 600 tūkst. eurų ir leisti galvoti apie naujos priemonės kūrimą. Tai susisiekimo plėtra nuo Laisvės al iki Senamiesčio ar Nemuno salos. Tai ir galimybė turistams, nes visi norės išbandyti“, – replikavo kitas vicemeras Povilas Mačiulis.

Naują transporto priemonę kūrė ir užsieniečiai

Prie Kauno miesto naujojo transporto idėjos kūrimo prisidėjo ir Italijos profesorius, dizaineris Andrea Busato iš Scuola Italiana Design-PST Galileo mokyklos. Šį mokslo įstaiga kūrė dizainą ir garsioms pasaulio kompanijoms, tokioms kaip „Ferrero”, „Electrolux”, „Alfa Romeo”, „DeLonghi”, „Chicco” ir kt. Kartu su studentais iš įvairių pasaulio šalių. Buvo analizuojamas miestas, jo objektai ir vertybės. Naujoji transporto priemonė būtų pritaikyta būtent prie Kauno veido.

Šioje darbo grupėje dirbo 30 studentų iš įvairių pasaulio šalių. Dirbome su pirmine koncepcija, ieškojo pavyzdžių kitose šalyse, ieškojome patirties. Mes kreipėme dėmesį į gaminio stilistiką, koks tai galėtų būti ateities transportas. Mes nenorime būti nostaligiški praeičiai, bet norime parodyti, kad Kaunas yra šiuolaikinis. Atkreipėme dėmesį į futuristinį, organinį scenarijų. Atverdami akis, bandome pajausti įvairius kontūrus, o po to tik pradedame kurti. Norime, kad traukinys būtų interaktyvus ir tai būtų traukos centras“, – kabėjo vienas iš dizaino autorių A. Busato.

Kaip atrodytų naujoji transporto priemonė?

Kol kas dizaineriai neranda pavadinimo, kaip galėtų būti vadinama naujoji transporto priemonė, tad siūlo ją pakrikštyti „Laisvamobiliu“. Ši transporto priemonė būtų be vairuotojų ir ypatingai moderni, pritaikyta ir neįgaliesiems, nes ji važiuotų ant nedidelių ratų, todėl taip sudaroma galimybė įlipti įvairaus amžiaus žmonėms.

„Reikėjo surasti miesto transporto priemonę ir pabėgti nuo traukinių įvaizdžio. Tai turėtų būti moderni ir nepanaši į jokią kitą transporto priemonę. Gali kisti tiek forma, tiek dydis. Forma pasirinkta neeilinė – ji susideda iš modulių, tad galima padidinti, susiaurinti. Tai priklauso nuo miesto poreikių. Būtų panaudoti interaktyvūs langai, kuriuose vaizdas gali kisti, gali būti pritaikyti rodyti tam tikri miesto vaizdai ar reklaminiai skydai. Iš vidaus jie neužstoja vaizdo, tad keleiviai gali matyti miestą“, – kalbėjo VDA dizaino katedros profesorius Saulius Jarašius.

Vizijos sumanytojai pristato, kad elektrinei transporto priemonei nereikėtų veiruotojo. Ji važiuotų arba pagal grafiką, arba išsikvietus. Tai priklauso nuo miesto poreikių.

Ar vizija taps realybe?

Pristatytas projektas dar kol kas tik idėjų lygmenyje, tačiau miesto valdžia nusiteikusi naujovėms. Kadangi vykdant Laisvės alėjos rekonstrukciją buvo atisakyta įrengti konkės bėgius, miestas sutaupė apie 600 tūkst. eurų. Projekto dizaineriai tikina, jog „Laisvamobilio“ sukūrimas į tokią sumą tikrai tilptų. Dabar belieka, kad miestas apsispręstų ar elektrinio ir modernaus tranporto išviso reikia.

„Kiek tai kainuotų, niekas negali pasakyti, bet leidžiam sau apie tai galvoti, nes jau sutaupėme didelę sumą nuo konkės. Savivaldybė dar nėra priėmus sprendimo, kad būtent tokį projektą būtinai ir darys. Dar kol kas viskas tik idėjos. Turėtumėme artėti prie konkretumo: įgyvendinimas ir pinigai. Tai turi būti paralelė kartu su rekonstrukcija. Mums būtų realu per 2016-ųjų metų pavasarį apsispręsti, turint konkretesnius skaičius, ar miestas investuoja į tokį objektą“, – kalbėjo P. Mačiulis.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA