Šiandien Kauno „Žalgirio“ jachtklubą krečia bent penkios institucijos. Matuojami tvorų atstumai iki vandens, žiūrima, ar žmonės gali patekti taip pat laukia ir dokumentų patikra.
Viskas kilo po „Kas vyksta Kaune“ publikacijos, jog jachtklube atsirado tvora, užtverianti kelią į vaizdingą Kauno marių pakrantę. Pagal įstatymus, tvorų negali būtų ir žmonės turi turėti laisvą priėjimą prie vandens.
Įvairios institucijos tiek iš lankytojų, tiek iš žiniasklaidos gavo daug skundų dėl naujosios tvoros, tad šiandien bent penkios tarnybos tikrina atstumus iki vandens, dokumentus ir kt. „Žalgirio“ jachtklube lankosi Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, Kauno marių regioninio parko ir seniūnijos atstovai bei kitos institucijos.
Kol kas specialistai nekomentuoja susidariusios situacijos. Atlikus faktinį patikrinimą, bus peržiūrėti dokumentai. Tuomet visos jachtklubą tikrinančios institucijos parašys išvadas ir bus sprendžiama, ką su tvoromis daryti toliau: nugriauti, palikti ar įpareigoti jachtklubo vadovybę palikti žmonėms laisvą praėjimą.
Portalo „Kas vyksta Kaune“ žiniomis, aplinkosaugininkai jau kai kuriems kauniečiams yra atsiuntę atsakymą, jog tvoros per 20 dienų turi būti panaikintos. Tiesa, po kilusio ažiotažo, dabar varteliai yra atrakinti, tačiau kauniečiai sako, jog teritorija bet kada gali vėl užsiverti, tad jei būtų panaikinta tvora, būtų tam tikras garantas, kad žmonės galės laisvai mėgautis Kauno marių pakrante.
Problemų yra ir daugiau
Tvora, neleidžianti žmonėms patekti į kitą molo krantą, yra ne vienintelė, kuri kelia susirūpinimą. Ant pačio įplaukimo į uostą taip pat atsirado automatiniai vartai. Dienos metu jie būna atviri ir į uostą gali įplaukti bet koks laivelis, tačiau vakarop jie užsiveria ir gali patekti tik tie, kurie nuomoja jachtklubo vietą.
„Niekur Europoje nėra tokių vartų. Juk uostas, yra visų namai, o ne tik kažkieno. Kas bus jei užklups audra, o vartai uždaryti? Žmogus stengsis jachtą suvaldyti, o ne pultelio ieškoti. Be to, jei kiti jo neturi, tai atsimuš į vartus ir juos bangos sumaitos. Tokie vartai ant įplaukimo į uostą prieštarauja bet kokioms saugios laivybos taisyklėms“, – kalbėjo prisistatyti nenorėjęs būriuotojas.
Portalo „Kas vyksta Kaune“ žiniomis, tokie automatiniai vartai atsirado dėl to, kad būtų užtikrintas saugumas prieplaukoje esantiems laivams. Tokiu sprendimu jachtklubo vadovybė nori užtikrinti, kad niekas neapgadintų čia stovinčių jachtų.
Tikimasi, jog Kauno „Žalgirio“ jachtklubą krečiančios institucijos atkreips dėmesį ir į šią problemą ir padarys atitinkamas išvadas.