Kelionės organizatorius privalo suteikti visą reikalingą informaciją

NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kelionių agentūra neinformavo, kad skrendant į Egiptą pasas turi galioti mažiausiai du mėnesius po kelionės pabaigos, dėl ko nebuvau įleistas į lėktuvą ir kelionę teko atšaukti. Kelionių agentūra nenori atlyginti man nuostolių, kadangi jie esą buvo apie tai mane informavę. Tačiau tikrai su tokia informacija nebuvau supažindintas. Ar galiu reikalauti nuostolių atlyginimo?

Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Lazauskienė:

CK 6.748 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta kelionės organizatoriaus pareiga prieš turizmo paslaugų teikimo sutarties pasirašymą suteikti turistui įstatymų nustatytos formos ir turinio išsamią informaciją (nurodyti su pasu ir vizomis susijusius reikalavimus, informaciją apie sveikatos formalumus ir t. t.). Privalomos suteikti informacijos turinys detalizuojamas Turizmo įstatymo 7 straipsnio 2 ir 4 dalyse, nustatant, kad iki turizmo paslaugų teikimo sutarties pasirašymo kelionių organizatorius ir (ar) kelionių agentūra, kelionių agentas privalo įteikti turistui rašytinį dokumentą, kuriame, be kita ko, būtų išsami informacija apie valstybių, į kurias vykstama, pasienio formalumus. Pareiga įrodyti, kad privaloma informacija buvo suteikta turistui, tenka kelionių agentūrai ar kelionių agentui, jei agentūra ar agentas atstovavo kelionių organizatoriui, sudarant turizmo paslaugų teikimo sutartį.

Civilinio kodekso 6.754 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad kelionių organizatorius privalo vykdyti sutartį atsižvelgdamas į protingus turisto lūkesčius, kurių pagal sutarties ir teikiamų paslaugų pobūdį turistas galėjo turėti. Jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į protingus turisto lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius (CK6.754 straipsnio 2 dalis). Šiuo atveju dėl to, kad kelionės agentūra nesuteikė visos būtinos informacijos, Jūs praradote galimybę pasinaudoti sutartomis turizmo paslaugomis, neišvykote į kelionę ir dėl to patyrėte kelionės kainos dydžio turtinę žalą, kurią atlyginti privalo kelionės organizatorius.

Pažymėtina, kad CK 6.754 straipsnio 5 dalis, numato, kad jeigu dėl netinkamo sutarties vykdymo, už kurį atsako kelionės organizatorius, turisto pagrįsti ir protingi lūkesčiai neišsipildo ir dėl to turistas lieka nepatenkintas kelione, jis turi teisę reikalauti atlyginti ir neturtinę žalą,

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu kaunas@kasvyksta.lt

Pageidaujančius asmeninės konsultacijos ir teisinių paslaugų, prašome kreiptis tiesiogiai į advokatę telefonu 8 671 29151, arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA“, esančią I. Kanto 24-12, Kaune.

Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje : www.advocatera.lt

0 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Masinės vagystės Kauno ligoninėse: įtarimai krenta ne tik ant pacientų

Epidemiologė papasakojo, kada koronaviruso plitimas Lietuvoje gali pasiekti piką

„Sodros“ vadovė: atleidžiama daugiau nei priimama į darbą

Kauno klinikinėje ligoninėje – išskirtinis koronaviruso atvejis: infekcija nustatyta Urologijos skyriaus pacientui

Nuspręsta: kitų metų „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos finale dalyvaus „The Roop“

Koronaviruso atvejų skaičius tarp Ukmergės ligoninės medikų perkopė 20

Žadama supaprastinti algoritmą, kada asmenį laikyti pasveikusiu nuo koronaviruso

M. Kvietkauskas: kultūros sektoriaus nuostoliams dėl koronaviruso bus skirta 4,5 mln. eurų

Trys Lietuvos kurortai apriboja apgyvendinimo paslaugas: atšaukiamos rezervacijos viešbučiuose

Šalyje rengiami reidai ne tik dėl karantino laikymosi: ugniagesiai pradeda vykdyti žolės gaisrų prevenciją