Ar po Laisvės alėjos rekonstrukcijos joje bus galima važinėti automobiliais? – Kas vyksta Kaune

Ar po Laisvės alėjos rekonstrukcijos joje bus galima važinėti automobiliais?

Kauniečiai džiaugiasi, kad prasidėjo Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai, tačiau dauguma piktinasi, jog pagrindinėje miesto gatvėje važinės automobiliai. Portalas „Kas vyksta Kaune“ išsiklausinėjo projekto autoriaus architekto Šarūno Kiaunės apie įvairų Laisvės alėjoje važinėsiantį transportą.



Kuomet paskelbėme Laisvės alėjos rekonstrukcijos vizualizacijas, sulaukėme daug skaitytojų pasipiktinimų, jog pėsčiųjų zoną okupuos automobiliai. Projekte numatoma įrengti ne tik gatves, automobilių parkavimo zonas, bet ir modernizuotos konkės bėgius. Tačiau architektas įsitikinęs, jog automobiliai tikrai nesugadins miesto vaizdo.

„Mes gyvename mieste ir negalime išsivalyti nuo automobilių, bet galime su jais susigyventi. Sakome, jog Laisvės alėja mirusi, tačiau patys nieko neleidžiame. Geras pavyzdys yra Rotušės aikštė. Kai buvo uždarytas eismas, visos kavinės buvo tuščios, dabar patys verslininkai sako, kad viskas pilna“, – sakė Šarūnas Kiaunė.

Pasak architekto, Laisvės alėjoje automobiliai galėtų važiuoti tik tam tikru laiku, kurį nustatys pastatyti kelio ženklai. Be to, tai tikrai nebus lygiavertė gatvė su šalimais esančiomis, tad didelių automobilių srautų tikrai nebus. Gatvė bus skirta aptarnaujančiam personalui. Š. Kiaunė tvirtina, jog ir dabar aptarnaujantysis personalas važinėja Laisvės alėja ir gadina grindinį, tačiau po rekonstrukcijos, gatvės danga bus pritaikyta ir automobiliams.

„Automobiliai galės važiuoti tik pietine puse ir tai tam tikru laiku. Tarkime, kai sumažėja pėsčiųjų srautas, iki restoranų durų galėtų privažiuoti taksi. Taip ir saugumas būtų užtikrinamas, juk nereikėtų žmonėms eiti tamsiomis gatvėmis ir gaudyti taksi. Be to, nereikia įsivaizduoti, kad užsikimšus Kęstučio ar K. Donelaičio gatvėms, visi važiuos Laisvės alėja. Projekte nėra numatytas ištisinis kelias. Automobiliai galės važiuoti tik tam tikruose sektoriuose“, – komentavo projekto sumanytojas.

Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekte taip pat numatoma, jog kai kuriose vietose atsiras automobilių parkavimas, tačiau Š. Kiaunė tikina, jog ir čia nerimauti nereikėtų. Jis tikina, jog automobilių statymo vietos įrenginėjamos vardan patogumo. Tokioje zonoje, greičiausiai, parkingas kainuos galbūt net dvigubai daugiau nei aplinkinėse gatvėse, tad čia statys tik tie, kuries iš tiesų labai reikia.

Konkei vietos bus, dviratininkams ne?

Dar vienas skaitytojų pasipiktinimą sukėlęs rekonstrukcijos sprendimas – atgaivinti konkę. Tiesa, ji bus ne tokia, kokia buvo tarpukaryje ir kokia savaitgaliais vėl išrieda į Laisvės alėją. Tai bus automatizuotas transportas, primenantis tranvajų ir važinėjantis specialiai įrengtais bėgiais. Numatyta, jog vadinamoji konkė važiuos nuo Trakų gatvės iki Rotušės aikštės, tačiau ateityje maršrutas galėtų būti pratęstas. Š. Kiaunė tikina, jog vėliau konkės linija galėtų būti pratęsta iki stoties ar „Akropolio“.

Visgi, nors Laisvės alėjoje numatoma paleisti įvairių rūšių transportą, dviračių tako kol kas nėra numatyta. Tikinama, pagrindinė miesto gatvė bus tiek dviračių, tiek pėsčiųjų zona.

„Matome, jog dviračių takas nepasiteisina. Čia juk ne autostrada, tad dviratininkai gali važinėti ten, kur vaikšto pėstieji. Jei visgi dviračių takas atsiras, tai jis bus prie gatvės, kad būtų hierarchine tvarka automobiliai, šalia dviratininkai, o toliau pėstieji“, – svarstė Š. Kiaunė.

Laisvės alėjos rekonstrukcija suskirstyta šešiais etapais. Iš viso planuojama išleisti apie 70 mln. litų. Dabų pabaiga numatoma apie 2020-uosius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA