Daiktų garantija. Ką turite žinoti? | Kas vyksta Kaune

Daiktų garantija. Ką turite žinoti?

Interneto archyvo nuotr.


Turbūt daugeliui patiems arba jūsų pažįstamiems yra tekę grąžinti nekokybišką ar nepatinkantį daiktą pardavėjui. Ir nors vartotoją tokiais atvejais dažniausiai gina įstatymas, deja, pardavėjai ieško įvairiausių priežasčių kaip to daikto nepriimti, negrąžinti pinigų ir panašiai. Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Kazlauskienė:

Prieš keturis mėnesius iš parduotuvės įsigijau televizorių, kuriam pardavėjas suteikė 24 mėnesių komercinę garantiją. Deja, prieš keletą dienų nustojo veikti televizoriaus monitorius. Pardavėjas atsisako man grąžinti už prekę sumokėtus pinigus, remdamasis tuo, kad parduotai prekei buvo nustatytas 14 d. daiktų kokybės garantijos terminas, o pasibaigus šiam terminui pardavėjo atsakomybė už daiktų trūkumus ir jų šalinimo tvarką reglamentuojama tik pardavėjo suteikiamoje gamintojo garantijoje. Ar šiuo atveju iš tiesų pardavėjas neturi pareigos grąžinti mano sumokėtus pinigus?

Vartojimo prekių pirkimo–pardavimo sutartyse negali būti nustatomos sąlygos, suvaržančios teisės aktuose įtvirtintas vartotojo teises. CK 6.350 str. 2 d. draudžiamos vartojimo pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygos, pasunkinančios vartotojų padėtį. CK 6.362 str. 1 d. nustatytas keturiolikos dienų terminas vartotojui pakeisti (grąžinti) įgytą ne maisto prekę nuo prekės perdavimo dienos nėra siejamas su paaiškėjusiais daikto kokybės trūkumais, dėl to šią teisę pirkėjas gali įgyvendinti ir nesant daikto kokybės trūkumų, jeigu daiktas nebuvo naudojamas, nesugadintas, išsaugotos jo vartojamosios savybės ir nepraradęs prekinės išvaizdos bei pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis daiktą pirko iš to pardavėjo (CK 6.362 str.2 d.).

Darytina išvada, kad pirkimo–pardavimo sutarties sąlyga, leidžianti įgyvendinti vartotojui teisę pakeisti (grąžinti) prekę per keturiolika dienų tik esant daikto kokybės trūkumams, neprivaloma vartotojui, nes jis pareikšdamas valią per nurodytą įstatymo terminą pakeisti (grąžinti) prekę neturi pareigos įrodinėti pardavėjui prekės trūkumų fakto, vartotojui pakanka nurodyti prekės netinkamumą jo poreikiams.

Vartotojų teisių gynimo įstatymo 14 str. 2 d. įtvirtinta nuostata, kad jeigu neįrodoma kitaip, prekės ar paslaugos trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo prekės perdavimo ar paslaugos suteikimo, laikomi buvusiais perdavimo ar suteikimo vartotojui metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su prekės, paslaugos ar jos trūkumo pobūdžiu. Iš to seka, kad per šešių mėnesių terminą paaiškėjus daikto kokybės trūkumams, yra pagrindas preziumuoti daikto neatitiktį kokybės reikalavimams, todėl pareiga įrodyti, kad kokybės trūkumai neegzistavo daikto perdavimo metu tenka Pardavėjui. Pastarajam nepaneigus nurodytos prezumpcijos, būtų darytina išvada, kad daikto perdavimo momentu jau egzistavo daikto kokybės trūkumai, už kuriuos atsako pardavėjas (CK 6.333 str.1 d.). Tai yra Pardavėjui atsirastų pareiga grąžinti Jums už prekę sumokėtus pinigus.

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu kaunas@kasvyksta.lt

Pageidaujančius asmeninės konsultacijos ir teisinių paslaugų, prašome kreiptis tiesiogiai į advokatę telefonu 8 671 29151, arba atvykti į advokatų kontorą “ADVOCATERA“, esančią I. Kanto 24-12, Kaune.

Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros “ADVOCATERA“ interneto svetainėje : www.advocatera.lt.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA