Elektromobilius bus galima įkrauti nemokamai | Kas vyksta Kaune

Elektromobilius bus galima įkrauti nemokamai

Asociatyvi/Organizatorių nuotr.

Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje įsikūrusi „Elintos“ bendrovė rugsėjo 5 d. atidarė elektromobilių įkrovos stotį, kurioje bus 6 paprastos ir viena greitoji įkrovos stotelės.

Į iškilmes elektromobiliu atriedėjo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas ir administracijos direktorius Ričardas Pudževelis. Taip pat atvyko kiti šio projekto partneriai – Kauno technologijos universiteto rektorius Kazimieras Baršauskas, akademikas Vladas Lašas, Lietuvos dailės akademijos Kauno fakulteto dekanas Jonas Audėjaitis ir daug kitų žinomų žmonių.

Beveik vis jie daugiau ar mažiau susiję su elektromobilių kūrimu arba populiarinimu.

„Šiandien ypatinga diena – mūsų kieme net 16 elektromobilių!”, – šypsojosi „Elintos” generalinis direktorius Vytautas Jokužis.

Bendrovės teritorijoje įrengtose įkrovos stotelėse krausis ne tik įmonės elektromobiliai, paslauga bus leista pasinaudoti ir pakeleiviams. Už įkrovimą svečiams mokėti nereikės.

Elektros transporto projektus kuriančio padalinio „Elinta EV“ vadovas ir Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis tvirtino, kad bendra visų įkrovimo stotelių galia – apie 200 kilovatų. Į parko įrengimą investuota maždaug 180 tūkst. Lt.

Penkiose vietose elektromobilius bus galima įkrauti vidutiniu greičiu. Šalia jų „Elinta“ įsirengė ir bendrovės ABB gamintą greito įkrovimo stotelę. Tokia stotelė neseniai buvo įrengta Vilniuje, prie Žemės ūkio ministerijos.

Įkrauti elektromobilio akumuliatorių galima ir prie Kauno rajono savivaldybės. Ši įkrovos stotelė veikia jau nuo 2011 metų ir buvo pirmoji Lietuvoje.

Viena įkrovos stotelė veikia prie Kauno savivaldybės, taip pat KTU studentų miestelyje. „Tai tik pradžia, infrastruktūrą ketiname plėtoti“, – kalbėjo V. Jokužis.

Kauno rajono meras V. Makūnas aktyviai palaiko elektromobilių idėją ir kartu su „Elintos“ vadovais planuoja plėsti įkrovos stotelių tinklą rajono teritorijoje. Administracijos direktorius R. Pudževelis taip pat aptarė galimybę įsigyti elektromobilį savivaldybės reikmėms.

Elektromobilių idėja mėginama uždegti ir verslininkus. „Elinta“ sukūrė sistemą, leidžiančią krovininiame automobilyje greta dyzelinio vidaus degimo variklio įdiegti elektros variklį. Tokia sistema leidžia 30–60 km nuvažiuoti naudojant vien elektros energiją, vėliau įsijungia dyzelinis variklis.

Vakarų šalyse elektros energiją naudojantis krovininis transportas turi nemažai pranašumų, nes reikia mokėti mažesnius kelių mokesčius, galima lengviau patekti į miesto centrą ir panašiai. „Elintos“ sistema, paverčianti sunkvežimį iš tinklo įkraunamu hibridu, kainuoja apie 20 tūkst. EUR. Ja jau susidomėjo kelios Vakarų transporto kompanijos.

Ypač daug elektromobilių važinėja Norvegijos, Švedijos, JAV keliais.

Kiekvienas elektromobilį įsigijęs norvegas, palyginti su įprasto automobilio savininku, įgyja bent tris pranašumus. Šioje šalyje elektromobiliams netaikomi pridėtinės vertės ir registracijos mokesčiai. Pirmojo iš jų tarifas palyginti kuklus ir siekia 25 proc. Antrasis gali sudaryti nuo 30 iki daugiau kaip 100 proc. automobilio kainos. Elektromobilių savininkai įkrauti baterijas gali nemokamai – Norvegijoje įrengta daugiau kaip 4 tūkst. viešų krovimo stotelių.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA