Įvykus mikroautobusų reformai, suprastėjo susisiekimas su centriniu miesto turgumi. Seniau iki prekybos miestelio „Urmas“ kursuodavo septyni mikroautobusai, o šiuo metu iki ten važiuoja vos keletas, todėl tokios pertvarkos miesto ir rajono gyventojams sukelia nemažai problemų.
Šiuo metu prekybos miestelyje „Urmas“ dirba apie penkis tūkstančius žmonių, kas sudaro apie 4 procentus visų Kaune dirbančių asmenų. Kaune, ko gero, nėra tokios vietos, kurioje dirbtų tiek daug žmonių. Nemaža dalis prekeivių į darbus skubėdavo mikroautobusais, tačiau dabar tenka keisti keliavimo maršrutą. Prieš reformą mieste važiavo apie 250 mikroautobusų, o liko vos 70, todėl dabar ne pro visus prekeivius važiuoja transportas, kaip kad būdavo anksčiau.
Įveikti didelius atstumus tampa per sunku
Prekybos miestelio „Urmas“ rinkodaros vadovas Jonas Plenta aiškino, jog seniau mikroautobusai važiuodavo ir iš Taikos, ir iš Pramonės prospektų, tad susisiekimas buvo tikrai patogus. Tačiau dabar gali kilti problemų visiems: vieni nebegali atvažiuoti, arba važiuoti su persėdimais yra per brangu. Taip pat atsiranda žmonių, kurie nebegali vaikščioti didelių atstumų, todėl renkasi kitas apsipirkimo vietas.
„Nuo miestelio pradžios iki pabaigos yra vieno kilometro atstumas. Todėl ypač senyvo amžiaus žmonėms tai yra didelis nepatogumas. Jiems nueiti, apsipirkti ir tokį pat kelią grįžti yra tikrai per sunku“ – apie susidariusia situaciją aiškino J. Plenta.
Senyvo amžiaus pirkėjų pasigenda ir patys prekybininkai. Konditerijos gaminiais prekiaujanti moteris tikino, jog ne tik senoliams, bet ir jai pačiai po ilgos darbo dienos sunku keliauti tokį atstumą.
„Seniau ateidavo senutės su vaikais, kurios paskui save tempdavo krepšius ant ratukų. Pirkdavo vaikams sausainių. Dabar tokių senolių nelabai matyti, ko gero, per sunku ateiti. Be to, ką kalbėti apie senolius, jei ir man pačiai, atstovėjus 10 valandų, keliauti tokį kelią iki mikroautobuso nebėra jėgų“ – guodėsi prekeivė Irena.
Buvo įrengtos specialios vietos maršrutiniams taksi
Rinkodaros vadovas J. Plenta pasakojo, jog buvo įrengta speciali vieta, kur stovėdavo mikroautobusai. Čia vairuotojai pailsėdavo, per pertraukėles pabendraudavo. Specialiai jiems buvo pastatytas tualetas. Vieta buvo patogi ne tik keleiviams, bet ir patiems vairuotojams.
Seniau toje vietoje sustodavo daug mikroautobusų. Vairuotojai pasakodavo, jog per dieną iki bazės iš Garliavos atvažiuodavo beveik 800 žmonių, o iš miesto mikrorajonų keleivių skaičius siekdavo tūkstantį. Todėl darbo būdavo sočiai.
Važiuoti tenka atsistojus
Prekybininkai skundžiasi ne tik tuo, jog dabartiniai maršrutai pro juos nebevažiuoja, tačiau ir tuo, jog ne visi norintys telpa.
„Šeštadieniais nėra kaip atvažiuoti. Man reikia jau apie 6 valandą ryte darbe būti, nes man prekes atveža, o su dabartiniais mikroautobusais atvažiuoju apie pusę septynių“ – apie nepatogumus kalbėjo prekybininkė Irena.
Kiti prekeiviai į darbą ne tik vėluoja, bet keliauti iki jo tenka be jokių patogumų. Keleiviams važiuoti tenka susigrūdus.
„Stačia atvažiavau. Jau nuo Taubučių buvo pilnas mikroautobusas. Kitą kartą galvojau, paeisiu 20 minučių iki Milikonių kalno ir palauksiu autobuso, tai kelionė iki darbo gavosi kelis kartus ilgesnė“ – piktinosi mėsų skyriuje prekiaujanti Rasa.
Prekeiviai tikina, jog dabartinis maršrutas yra beveik toks pats, kaip buvo senojo 24-to mikroautobuso, todėl pretenzijų nėra. Tačiau norėtųsi, jog dabartinis 55-asis maršrutinis taksi važiuotų dažniau.
Neslepia, jog ateityje reforma gali pakenkti verslui
Prieš viešojo transporto reformas, buvo apklausti visi prekybos miestelio „Urmas“ prekeiviai. Apklausų rezultatai parodė, jog daugiau nei tūkstančiui prekeivių tokia reforma sudarys nepatogumų, kurie gali privesti iki verslo žlugimo.
„Apklausose prekeiviai nurodė, jog didėja atvažiavimo kaštai, dėl to sumažės pirkėjų srautai. Taip pat atsiskleidė tokie aspektai, jog dalis žmonių gali netekti darbo, nes čia uždirba ne tiek ir daug. Kelionė iš rajonų į darbą ir atgal į namus gali kainuoti ir 300 litų per mėnesį, todėl dirbančiam už minimumą, tokią sumą išleisti transportui yra per brangu“ – pasakojo prekybos miestelio atstovas.
Tačiau Kauno valdžia mano priešingai. Miesto savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikina, jog reforma daryta siekiant gerinti viešojo transporto kokybę ir atsižvelgta į daugelį kriterijų. Pasak P.Kero, iki „Urmo“ šiuo metu galima nuvažiuoti įvairiu viešuoju transportu.
„Kiekviena prekybos vieta nori, jog iki ten važiuotų kuo daugiau transporto priemonių. Jei kalbant apie prekybos miestelį „Urmas“, tai dabar beveik pusė naujųjų maršrutų užsuka pro šią vietą. O dėl pirkėjų srauto, tai nemanau, jog reforma sumažins pirkėjų kiekį. Jei pirkėjas planuoja įsigyti prekę, tai jis atvažiuos bet kokiu transportu ir ją įsigis“ – kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas.