Kas laukia viešojo transporto keleivių nuo rytojaus? | Kas vyksta Kaune

Kas laukia viešojo transporto keleivių nuo rytojaus?

Roko Tenio nuotr.

Nuo penktadienio kauniečiams pristatomi naujieji mikroautobusų maršrutai, kurie ne vienam miesto gyventojui sutrikdys įprastą ritmą.

Nors Kauno miesto savivaldybė skelbia, kad pagrindinės kryptys, kuriomis važiuoja didžioji dalis mikroautobusų keleivių išliks, portalas „Kas vyksta Kaune“ analizuoja, su kokiomis problemomis susidurs Kauno gyventojai nuo šio penktadienio.

PASKUTINĖ SENŲJŲ MIKRIUKŲ DIENA KAUNE (GALERIJA)

Kaip jau skelbta, 9-uoju, 15-uoju, 16-uoju, 24-uoju, 30-uoju, 37-uoju, 40-uoju, 42-uoju ir 43-iuoju maršrutinių taksi maršrutu važiuojantys mikroautobusai keleivius nustos vežti liepos 31-ąją dieną. Nuo rugpjūčio 1 dienos keleiviai bus vežami 7 naujais maršrutais.

Šilainius vietoj 6 maršrutinių taksi aptarnaus 3

Daugelis šilainiškių, iki šiol norėdami greitai pasiekti miesto centrą, rinkdavosi 30-ąjį „mikriuką“, kuris žaibišku greičiu apskriedavo kone visą miestą. Nuo penktadienio situacija kardinaliai pasikeis, nes rytinėmis ir vakarinėmis piko valandomis I, II Šilainių gyventojai gali netilpti į 55-uoju numeriu pažymėtą mikroautobusą. Jo trasa prasidės nuo Kauno klinikinės ligoninės, tad didelė tikimybė, kad šio „mikriuko“ sėdimos vietos užsipildys jau pasiekus Baltų prospektą.

Anksčiau po Šilainius zujo 37-as maršrutas, surinkdavęs Naujakurių, Baltijos gatvių gyventojus ir dėl vietų trūkumo rytais net nesukdavo į Baltų prospektą ir Žemaičių plentą, o tiesiai Baltijos gatve dumdavo link centro. Vykstantys į Savanorių prospektą, jį greitai galėdavo pasiekti pasinaudoję 15-u “mikriuku”.

Keleivių nestokojo 9-as, 40-as ir 42-as maršrutai, pajudėdavę iš ligoninės stotelės. Tiek 9-as, tiek 42-as siekdavo klinikas, tačiau nuo rugpjūčio tai taps problematiška.

Tankiai apgyvendintus I, II Šilainius aptarnavę 24-o ir 30-o maršruto „mikriukai“ rytinėmis valandomis taip pat sunkiai talpindavo į darbus skubančius kauniečius prisipildydami jau pirmose stotelėse. Nuo penktadienio šiuos maršrutus pamėgę keleiviai sunkiai ras vietą 55-ame maršrutiniame taksi, nes jis prieš pasiekdamas daugiabučiais apstatytas Kuršių, Jotvingių gatves, bus keleivių prisipildęs dar Baltijos gatvėje ir Baltų prospekte.

Šilainių gyventojams rytais mažai gelbės ir naujas 52-as maršrutas, savo kelionę pradėsiantis Romainiuose. Tiesa, 30-as „mikriukas” beveik lieka. Jį pakeis 57-as numeris.

Ar keleivius nuo rugpjūčio 1 dienos veš nauji mikroautobusai?

Kaip portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė maršrutinį taksi vairuojantis Antanas, keleivius nuo rugpjūčio veš senieji mikroautobusai, o juos vairuos ne „Kautra“ vairuotojai. To priežastis – nespėtos įsigyti naujosios transporto priemonės. Anot jo, kelios mikroautobusų maršrutus iki šiol aptarnavusios įmonės sudarė laikinas sutartis su konkurso laimėtoja „Kautra“ ir keleivius veš senomis transporto priemonėmis, o naujosios pasieks Kauną tik iki metų pabaigos.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras švelnina situaciją teigdamas, jog „maršrutai pasikeičia nuo rugpjūčio 1 dienos, o pačios transporto priemonės, kurios turės kondicionierius, trapus neįgaliųjų vežimėliams, automatines salono duris, bus pakeistos palaipsniui iki šių metų pabaigos”.

Verta žinoti, kad kol kas mikroautobusų tvarkaraščiai nebus matomi ir bendrose viešojo transporto švieslentėse. Juose kol kas neveiks ir viešojo transporto e-bilietas.

Kauno rajono gyventojai mikroautobusų permainas jaučia nuo liepos

Nuo liepos mėnesio stipriai apkarpyti mikroautobusų maršrutai, siekiantys Kauno rajono gyvenvietes. Itin nemaloniai jaučiasi Veiverių ir Skriaudžių miestelio gyventojai, anksčiau be jokių persėdimų galėję pasiekti net Kauno klinikinę ligoninę Šilainiuose. Nuo liepos savo kelionei viešuoju transportu jie turi išleisti kelis papildomus litus, nes šio tarpmiestinio „mikriuko“ maršrutas sutrumpintas iki Kauno pilies.

Už tris litus Garliavos gyventojai nebegali pasiekti labiau nutolusių miesto teritorijų, nes jų anksčiau mėgtas 99-as maršrutas, anksčiau siekdavęs prekybos miestelį „Urmas“, dabar važiuoja tik iki Kauno pilies.

Kiti Kauno rajoną aptarnaujantys maršrutai sutrumpinti iki Kauno pilies ar geležinkelio stoties galutinės stotelės. Liko nepaliestas tik 56-as maršrutas, sujungiantis Neveronių ir Ringaudų gyvenvietes.

Kodėl vykdoma ši reforma?

Portalo „Kas vyksta Kaune“ žiniomis, reformuoti „mikriukus“ užsimota dėl kelių priežasčių. Daugelis jų susiję su tuo, jog miesto valdžia nori bent kiek sumažinti UAB „Kauno autobusai“ milijonines skolas, nes mikroautobusų vairuotojai „savindavosi“ keleivius važiuodami prieš pat autobusus ir troleibusus, taip mažindami jų pajamas.

Dar viena priežastis – nuolat pažeidinėjamos keleivių vežimo taisyklės dėl pernelyg keleiviais prigrūstų „mikriukų“, jų daromų kelių eismo taisyklių pažeidimų.

Vieša paslaptis, kad Kaune dirbantys „mikriukų“ vairuotojai savo įmonių valdžiai kiekvieną dieną turėdavo surinkti vadinamąją „dienos normą“, neretai siekiančią ir 300 litų. Jei vairuotojui nepavykdavo įvykdyti dienos normatyvo ar keleivių būdavo mažiau, vairuotojas „normą“ turėdavo padengti iš savo kišenės.

Kas laimės?

Paskutinę senųjų maršrutų gyvavimo dieną galima teigti, kad vienareikšmiai šios reformos laimėtojai bus miesto autobusus ir troleibusus valdanti savivaldybės UAB „Kauno autobusai“ ir UAB „Kautra“, laimėjusi viešąjį konkursą teikti maršrutinių taksi paslaugas mieste.

Tačiau ar keleiviai bus patenkinti autobusų parko teikiamų paslaugų kokybe, ar „mikriukai“ piko valandomis piktins keleivius, nestodami visur kur jie pakels ranką, paaiškės jau nuo rytojaus.

Todėl mums, keleiviams tik belieka stebėti, kaip miesto valdžia, užsimojusi praretinti kauniečių itin pamėgtos transporto priemonės maršrutus, tobulins viešojo transporto sistemą. Tačiau bent jau kol kas, nuo rugpjūčio, pakeitimų tikėtis neverta, nes autobusų ir troleibusų maršrutai kol kas netankinami, o keleiviai, dėl aukščiau išvardintų priežasčių neradę laisvų vietų „mikriukuose“, turės keisti savo kelionių įpročius. Ypač piko valandomis.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA