Skraidymo entuziastas: motorinė skraidyklė – lyg skrendantis motociklas – Kas vyksta Kaune

Skraidymo entuziastas: motorinė skraidyklė – lyg skrendantis motociklas

Vasaros metu pramogų netrūksta, o viena iš jų – atsiplėšti nuo žemės ir apžvelgti Kauną iš paukščio skrydžio. Kauno skraidūnų klubo pilotai žino, kad puikiausiai tam tinka motorinė skraidyklė, leidžianti atsiplėšti nuo žemės.
„Smagu? Ne, ne tas žodis… bandom įlysti į pirmą kartą skrendančio žmogaus kailį, bet ne visada tai pavyksta“, – savo skraidymo pojūčius pasakojo klubo narys Tomas Radzevičius.

Sportą pavertę malonumu skraidūnai skina laurus net ir pasaulinėse varžybose.

„Lietuvos pilotų lygis yra tikrai nemažas. Praeitais metais varžybos vyko Slovakijoje, kur vienas lėktuvėlis pasauliniu mąstu buvo pirmas, kitas liko ketvirtoje vietoje, tad į dešimtuką lietuviai pasaulyje ir Europoje visuomet patenka. Šiemet, rugpjūčio 14 dieną, čempionatas vyks Vengrijoje, tad gali būti, kad sportininkai su skraidyklėmis iš Lietuvos nedalyvaus dėl finansinių problemų, bet parasparniai turėtų dalyvauti.“

Tolima kelionė, kuras, papildomos lėšos įtakoja atsisakyti šių metų čempionato, tačiau kitais metais žada sudalyvauti. „Kitais metais varžybos vyks Lenkijoje, tai manau netoli būtų netgi ir nuskristi patiems, nereikėtų vežtis visos įrangos“, apie savo planus kalbėjo T. Radzevičius.

Žinoma, kad kiekvienos varžybos ir ruošimasis joms reikalauja daug laiko ir pastangų, tad treniruotės vyksta visus metus. Užduočių čepmionatuose yra įvairių, vienos jų navigacinės – ieškoti ir pamatyti tam tikras žemėje esančias vietoves iš paukščio skrydžio, kitos techninės – nusileidimai ant deko ir pakilimai nuo jo, bei kuo ilgesnis išsilaikymas ore su minimaliu degalų kiekiu.

Nors skraidyklės pirkimas yra brangus malonumas, vis gi klubo nariai neatsisako to. Skraidyklė vidutiniškai kinuoja apie 20 – 25 tūkstančius litų, kaina priklauso nuo variklio, jo tipo, ekonomiškumo, bei kitų veiksnių. Todėl išradingi Kauno skraidūnų klubo nariai labiau linkę skraidykles pasidaryti patys.

„Susiperkame reikiamas dalis ir pasigaminame, pavyzdžiui, sparnus perkam, o vežimukus patys daromės.“ Klubo nariams, skraidykles konstruotis patiems, idėja kilo seniai, kuomet pačių skraidyklių dar nebuvo galima įsigyti, o skristi taip pat nebuvo galima. „Nuvykdavom į konstruktorių mėgėjų sąskrydžius ir žiurėdavom į tai kaip į stebuklą“, vaizdžiai pasakoja sportininkas.

Skrendant motorine skraidykle labai patogu fotografuoti, dar vienas klubo narys Kazys Mikalauskas taip ir daro. Visas akimirkas, kurias mato iš paukščio skrydžio, užfiksuoja ir mielai dalinasi internete. Žinoma, norintiems tiesiog sėdėti ir grožėtis pasakiškais vaizdais, ši skraidyklė tai puikiai leidžia padaryti, nes ore ji gali išsilaikyti apie 3 – 4 valandas ir nuskristi iki 300 – 400 km, priklausomai nuo kuro kiekio bake. Aukštis gali siekti apie 3 km, tačiau tokiame aukštyje atsiranda deguonies badas.

„Pakilti galima, bet reikia tam tikrų priemonių, kurios sudaro sunkumus. Dėl šios priežasties mes taip aukštai neskrendame. Skrendame iki kilometro aukščio, vidutinis aukštis siekia 300 – 400 metrų“ pasakojo T. Radzevičius. Tokiame aukštyje jau pakanka pamatyti miesto grožį, įspūdingas vietoves, atvirą horizontą ir visa tai užfiksuoti. O šių motorinių skraidyklių nedidelis greitis, kuris yra apie 70 – 80 km/val, leidžia spėti užfiksuoti visas norimas akimirkas be didesnių pastangų.

Kauno skraidūnų klubo narys T. Radzevičius prisipažino, kad kitos skraidymo priemonės nelabai jį traukia. Netgi, nebandęs šokti su parašiutu, nelabai ir norėtų kada nors tai išbandyti. Tomui prie širdies išlieka motorinė skraidyklė, kuri yra itin saugi skraidyti.

„Šios skraidyklės yra palyginus saugios, nes skrendant viskas matosi. Aš nepamenu, kad dėl technikos kažkas būtų nutikę. Pagrinde tai būna piloto klaida, jei neįvertina oro sąlygų, praranda greitį, pasirenka per mažą aukštį, skrendant kažko nepamato ir žinoma, jei kuro nepamiršta užsipilti, tuomet viskas būna gerai“.

Klubo narys dar paminėjo, kad techniniai skraidyklės parametrai leidžia skraidyti bet kokiomis oro sąlygomis, reikia tik atitinkamai pasiruošti, leidžiantis ant sniego, ant žemės ar ant vandens.

T. Radzevičius skraido nuo 1990 metų. Pradžioje skrisdavo tik su bemotorėmis skraidyklėmis nuo šlaito viršūnės, o dabartinę motorinę skraidyklę prilygina skrendančiam motociklui. Paklaustas, klubo narys, ko labiau pasiilgsta, skraidymo ar vaikščiojimo, atsakė, kad skraidymas jam yra pirmoje vietoje.

Simona Urniazaitė

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
Rodyti Daugiau ⟶
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA