Prieš kelias savaites portalas „Kas vyksta Kaune” sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis teigė, kad mobiliojo ryšio operatorius „Tele 2” neperspėjęs keičia mobilaus interneto kainodarą. Ryšių reguliavimo tarnyba, atsakydama į publikaciją, pateikė išaiškinimą, kaip turėtų elgtis mobiliojo ryšio operatorius ir kokias teises turi vartotojas.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės nustato, kad paslaugų teikėjas „sutartimi nustatydamas sąlygą, kad perdavus ir (ar) priėmus tam tikrą sutartyje nurodytą duomenų kiekį, padidėja duomenų perdavimo paslaugų kaina, privalo sudaryti galimybę nemokamai sužinoti išnaudotą sutartyje nurodytą perduotų ir priimtų duomenų kiekį bei, baigiantis sutartyje nurodytam duomenų kiekiui, iš anksto įspėti abonentą.”
Jūsų minimu atveju už 18 Lt vartotojas gali siųsti/priimti 3 GB duomenų. T.y. 1 MB kainuoja ~0,006 Lt. Išnaudojus 3GB 1 MB kaina tampa 0,84 Lt. Tai reiškia, kad išnaudojus 3GB vartotojui kaina padidėja, todėl laikantis RRT taisyklių reikalavimų, vartotojas turėtų būti įspėtas apie tai, kad sutartas duomenų kiekis (3GB) baigiasi. Taip pat vartotojas turi teisę nemokamai sužinoti jo išnaudotą (gautą/priimtą) duomenų kiekį.
Atkreipiame dėmesį, kad teisės aktai neįpareigoja paslaugos teikėjo pasiūlyti vartotojui automatiškai pratęsti paslaugos teikimo.
Taip pat primename, kad jeigu vartotojas mano, kad operatorius netinkamai jam suteikė paslaugą ar pažeidė teises, pirmiausia turėtų kreiptis į savo operatorių. Jei tarpusavyje ginčo išspręsti nepavyko – siūlome kreiptis į RRT.
„Kas vyksta Kaune“ skaitytojas Donatas, besinaudojantis bendrovės „Tele2” paslauga „Pildyk”, užsisakė mobilaus interneto planą už 18 Lt, kuris suteikė 3 GB duomenų naršymui. Skaitytojas pastebi, kad kortelės sąskaita buvo papildyta 40 Lt, todėl jis už šią sumą planavo interneto paslaugą užsisakyti kelis kartus, nes šiuo metu atostogauja.
Jis nustebo, kad po kelių dienų interneto vartojimo jis gavo įspėjamąją žinutę, kad jo sąskaitos limitas išnaudotas ir jis toliau galės naudotis paslaugomis tik papildęs sąskaitą. Skaitytojas stebisi, kad operatorius neatsiunčia informacinės žinutės apie beveik išnaudotą duomenų srautą, taip pat nepasiūlo automatinio plano pratęsimo paslaugos.