Pėstieji neketina trauktis iš dviračių takų | Kas vyksta Kaune

Pėstieji neketina trauktis iš dviračių takų

Roko Tenio nuotr.

Įpusėjus vasarai dažnas keliauja dviračiu, tačiau jiems kelia pastoja pėstieji. Dviračių takais žygiuojantys pėstieji ne tik gali sukelti susidūrimą. Taip gali susižeisti patys ir sužeisti kitus, tačiau tai pėstiesiams tai nė motais – jie neketina atlaisvinti dviračių takų.

Nors pėstiesiams paprastai paliekama pakankamai vietos, tačiau dažnai jiems smagiau eiti dviračių takais, mat šie takai neretai būna geresnės dangos nei pėsčiųjų takai. Kartais žmonės paprasčiausiai nesusimąsto, kad kelia pavojų eidami ne savo taku.

Dažniausia priežastis – dviračių tako tiesiog nepastebėjo

Paklausus, kodėl žmonės renkasi eiti būtent dviračių taku, dažnas atsakė, kad užsižiopsojo ir į šį taką įžengė netyčia. Tai pat daugelis supranta, jog trukdo dviratininkams, tačiau ne tiek, kad patys susiprastų pasitraukti.

„Kaune nesu buvus jau pora metų. Atvykau iš visai kito Lietuvos krašto, todėl net nepastebėjau, kad einu dviračių takais. Domiuosi Laisvės alėja ir visai nežiūriu, kur einu“ – prisipažino Regina.

Kitas praeivis Vilius tikino, kad dviračių taku žygiuoja, nes skiriamosios juostos gražiai įrėmina dviračių taką, todėl juo tiesiog traukia eiti. Vyriškis, prekiaujantis visai šalia dviračių tako, nematė jokios problemos, nes jo žodžiais tariant „čia ne autostrada, žmogaus nesužalos“.

Svarbiausia – abipusis supratingumas

Viskas priklauso nuo žmonių kultūros ir suvokimo apie tam tikras taisykles. Ypatingai tai galioja, jei pėsčiųjų ir dviračių takas yra bendras. Čia dviratininkai turėtų suprasti, kad greitai važiuoti neišeis, o pėstieji – kad jie nėra takų karaliai ir teks vieta dalintis ir su dviratininkais.

Dviračiais važinėjantis Raigardas ir Andrius prisipažino, kad pėstieji dviračių takuose ypatingai trukdo, nes vyrukai mėgsta važiuoti greitai. Tačiau pamatę kelyje kliūtis stengiasi išvengti susidūrimo. Jei reikia ir patys krenta, kad nesužalotų kitų.

Internetiniuose forumuose netyla kalbos, kad labiausiai dviratininkams trukdo žmonės, kurie ant ilgo pavadėlio vedžiojasi savo augintinius. Nes dažnai nutinka taip, kad šeimininkas vienoje kelio pusėje, o jo keturkojis draugas – kitoje, todėl pavadėlis užkerta kelią. Šiuo atveju turėtų žmonės suprasti, kad taip trukdo kitiems taku einantiems ar važiuojantiems žmonėms.

Siūloma keisti kelių infrastruktūrą

Vienas iš problemos sprendimo būdų – tai kuo daugiau važinėti dviračiais.

„Geriausia akcija – kuo daugiau dviratininkų, važinėjančių jiems skirtais dviračių takais ir kokybiškas tokių takų įrengimas, paženklinimas. Šalia turėtų būti įrengti patogūs ir kokybiški pėsčiųjų takai.“ – svarstė Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.

Daugelyje Europos šalių dviračių takų infrastruktūra gerai išvystyta. Ten dažnai pasitaiko, jog dviratininkai gali važiuoti važiuojamąja kelio dalimi. Jiems palikta atskiras takas, įrengti specialūs šviesoforai.

„Pritarčiau tokiai idėjai, nes tai būtų ir tam tikra priemonė pažaboti nedrausmingus vairuotojus. Pas mus gatvės kaip aerodromai, labai plačios. Europoje tokių kelių nelabai yra. Ten metras nuo šaligatvio yra raudona juosta, kur dviratininkai gali važiuoti ir jaustis saugiai, todėl nelieka automobiliams daug vietos, kur galėtų nesaugiai manevruoti“ – savo mintimis dalinosi Lietuvos sporto universiteto dviračių sporto specializacijos dėstytojas dr. Gintautas Volungevičius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA