Susiorientavimas Lietuvos keliuose – pačių besiorientuojančiųjų reikalas

NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kėdainiai – didelis miestas ar mažas? Kiekvienas tai gali pamatuoti savais mastais. Bet dėl Kauno ar Vilniaus dydžio turbūt niekas nesiginčys. Lietuvos mastais tai – dideli miestai. Į kuriuos, kaip žinia, turėtų vesti visi pagrindiniai keliai. Taip ir yra, tik, deja, ženklai, statomi valdiškų institucijų, nebūtinai apie tai praneša.

Esame įpratę, jog „visi Lietuvoje vieni kitus pažįsta“. Ir kaimus, ir miestus visi žino. O jei nežino, susiranda. Juk dabar ir išmanieji telefonai yra, ir GPS, ir planšetiniai kompiuteriai. Būtent toks požiūris Lietuvos institucijoms su kelių ženklais leidžia elgtis taip kaip jiems patinka – juk vis tiek visi viską susiras, tad ko čia vargintis ir sukti sau galvą?

Kalbėkime konkrečiai. Suprantu, kad daug kam gali tai kelti juoką, bet, atsiprašau, aš Kėdainiuose negimiau. Ir buvęs ten neesu. Bet prisireikė. Prieš išvykdamas iš Kauno pažiūrėjau maps.lt. Keliai du. Vienas, rekomenduojamas, yra „Via Baltika“ trasa, kitas – pažymėtas, bet nerekomenduojamas, driekiasi senuoju vadinamuoju Kėdainių keliu. Apie kelionės sunkumus į priekį nepasakosiu. Nepastebėjau vienintelio ženklo, nurodančio, jog čia pat – Kėdainiai, tad nuvažiavau ne ten. Na, bet tarkim, turėjau pamatyti tą VIENINTELĮ ženklą. O jo nepamačiau. Kalbėjau telefonu. Atsiprašau, mano kaltė. Šiaip ne taip atsidūriau Kėdainiuose. Atlikau darbus ir – namo. Privažiuoju prie išvažiavimo iš miesto ir matau nuorodas – „Jonava, Cinkiškiai ir Šiauliai“. Nei Vilniaus, nei Kauno, nei Klaipėdos, nei „Via Baltika“ nuorodų nė kvapo. Kur sukti? Jonavoje jau „pabuvau“ važiuodamas į priekį. Kauno ten tikrai nėra. Šiauliai irgi į kitą pusę. Belieka vienintelis kelias – Cinkiškiai. Aplink praeivių nėra. Pasiklausti kelio galimybių 0. Teko pasikonsultuoti telefonu. Taigi, Kaunas, vykstant iš Kėdainių, yra Jonavos, o vėliau – Babtų kryptimi. Dabar jau tiksliai žinau kur Kėdainiai. Ir kaip iš šio miesto patekti į autostradą. Puikiai pajutau tai ką jaučia kiti, be papildomos pagalbos susiorientuoti konservatyvioje Lietuvos kelio ženklų sistemoje. Ką pasakytų valdžios vyrai? Blogai mokykloje mokėsi jei nežino kaip iš Kėdainių į Kauną nuvažiuoti. Arba tai, kad pinigų ženklams nėra. Na, dar kad ir taip viskas aišku be papildomų nuorodų. Tenka dar sykį atsiprašyti, bet nejaugi taip sunku parengti tokią ženklų sistemą, kuri ir bobutei, ir tam sunkiau besimokančiam aiški būtų? Ar tam, kad susigaudytum lietuviškuose kelio ženkluose būtina magistro laipsnį gauti? O gal – doktorantūrą baigti? Jeigu taip, ką daryti „Žaliems lapams“? Juk dauguma jų teises išlaiko dar vidurinėje, tai diplomo jokių galimybių turėti. Vadinasi, jie menkesni. Nes dar be moksliai. Tai tegul ir klaidžioje Lietuvos keliais. Kai baigs mokslus, susigaudys. Kodėl aš apie tos mokslus? Mat, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vienas valdininkų į klausimą apie tai, kodėl iš didesnių miestų nėra nuorodų į magistralę ar kitus, dar didesnius miestus, atsakė, jog Lietuvoje Kauno ir Vilniaus gali nerasti tik blogai mokęsis mokykloje asmuo. O gal geriau valdininkas būtų pripažinęs, kad „Taip, yra bėdų. Bet pinigų joms ištaisyti neturime“. Vietoje to, kad klaidžiojančius šalies gyventojus beraščiais ir bemoksliais išvadintų. Yra visokių situacijų. Ir vieniems jos gali atrodyti rimtos, kitiems – juokingos. Bet kad Lietuvoje pasiklysta ne tik užsieniečiai, tai jau faktas.

Kaunietis Darius

Raimondas Indrulėnas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas atsako į portalo „Kas vyksta Kaune“ klausimus:

1. Kiek per metus yra įrengiama nuorodų keliuose?

2007 metais buvo išleistas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2007 m. liepos 30 d. įsakymas Nr. V-200 „Dėl valstybinės reikšmės kelių maršrutinio orientavimo taisyklių KMOT 07 patvirtinimo“. . Šiame įsakyme yra numatyti bendri maršrutinio orientavimo principai. Jais vadovaujantisdaugiausia krypties rodyklių ir buvo įrengta 2007-2009 metais, po šio įsakymo išleidimo.
Nuo 2010 m. kelio ženklų ir atramų pakeitimui ir trūkstamų pastatymui, sumažėjus bendram kelių finansavimui, buvo skiriama labai mažai lėšų. Todėl papildomai krypties rodyklių beveik nebuvo įrengiama.

2. Kiek nuorodų, nurodančių kryptį į konkretų miestą, keliuose yra? Bent apytiksliai.

Konkrečiai pasakyti kiek krypties rodyklių į kiekvieną miestą yra įrengta sudėtinga. Viskas priklauso nuo miesto dydžio, jo reikšmės, kelių, vedančių į tą miestą, skaičiaus ir t.t. Pavyzdžiui krypties rodyklių skaičius į Akmenę kelis, o gal ir keliasdešimt kartų skiriasi nuo krypties rodyklių skaičiaus į Vilnių ar Kauną. Galime tiksliai pasakyti kiek Lietuvoje yra iš viso išankstinių krypties rodyklių (kelio ženklai Nr. 601-604) ir krypties rodyklių (kelio ženklai Nr. 605-608). Tokių ženklų Lietuvoje iš viso įrengta 12 564 vnt.

3. Kiek maždaug kainuoja įrengti vieną krypties nuorodą?

Kelio ženklo 1 m2 kaina, priklausomai nuo atspindinčios plėvelės kokybės, prasideda apytiksliai nuo 300 Lt.
Pridėkime cinkuotų atramų kainą ir darbą. Gausis, kad krypties rodyklių 1 m2 įrengimo kaina prasideda nuo 500 Lt už 1 m2.

Krypties rodyklių ženklo dydis priklauso nuo to, kiek vietovių ir kokio ilgio pavadinimai rašomi. Kuo ilgesni pavadinimai (pvz. Vilkaviškis), tuo didesnis ženklo dydis, atitinkamai ir jo kaina. Išankstinių krypties rodyklių dydis yra žymiai didesnis(pvz. 3x 4 m, t.y. 12 m2 ženklo ploto). Tokio ženklo kaina gali šoktelti iki 5-6 tūkst. litų ardar daugiau.

4. Kodėl šalia mažesnių miestų, pagrindinių sankryžų pvz. Kėdainių, nėra nurodyta kryptis į apskrities centrą Kauną? Nukreipimo rodyklės yra į Panevėžį, Jonavą, bet Kaunas nėra nurodytas.

Ties kiekvienu miestu, kiekviename kelyje ar kiekvienoje sankryžoje nurodyti visų miestų neįmanoma. Gautųsi ženklų miškas. Šie ženklai būtų pakankamai dideli ir brangūs. Vairuotojai nespėtų užrašų šiuose ženkluose skaityti.

Dėl to gal net nukentėtų eismo saugumas. Todėl ir buvo išleistos maršrutinio orientavimo taisyklės.

Kaip jau minėjome, krypties rodyklės įrengiamos vadovaujantis 1 p. nurodytomis ir šiuo metu galiojančiomis maršrutinio orientavimo taisyklėmis. Su jomis galima susipažinti LAKD internetiniame puslapyje www. lakd.lt.

Šiuo metu vyksta pirkimo procedūros naujo maršrutinio orientavimodokumento parengimui. Jau yra paskelbtos techninės specifikacijos. Šį dokumentą numatoma baigti rengti 2015 m.

5. Į ką yra atsižvelgiama įrengiant nuorodas?

Maršrutinio orientavimo principai, informacinių ženklų projektavimo ypatumai nurodyti 1 p. minėtame dokumente.

21 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Pravieniškėse - neregėtas Kauno nusikalstamo pasaulio lyderių išpuolis

Birželio 23-iosios gatvėje - du eismo įvykiai: pėsčiųjų perėjoje partrenktas vaikas

Nuo pirmadienio Aleksoto tiltu atnaujinamas eismas: kokios naujovės lauks?

Eiguliuose laikinai stabdomas karšto vandens tiekimas

Kauno apskrityje nuo meningokoko mirė moteris

Kauno paveikslų galerijai – naujas pavadinimas

Kauno klinikose - socialiai jautrios parodos atidarymas: apsilankė prezidento žmona

Naktinių linksmybių verslo užkaboriai Kaune slėpė 75 tūkst. eurų

Pasitikėjimą Seime pasitikrinęs S. Skvernelis kalba apie naujus ministrus ir mokesčius

Garažų ir Taikos gatvių sankryžoje – „Ford“ automobilis ant stogo