P. Bingelio jubiliejui skirtuose koncertuose – Kauno valstybinio choro premjera

Kauno valstybinio choro archyvo nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kauno valstybinio choro meno vadovo ir vyr. dirigento Petro Bingelio 70-mečio jubiliejus klasikinės muzikos mylėtojams dosniai pažėrė iki šiol Lietuvoje negirdėtų, didelės apimties muzikinių kūrinių premjerų.

2013 m. gegužės 2 d. (ketvirtadienį) Kauno valstybinėje filharmonijoje, gegužės 4 d. (šeštadienį) – Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje choras atliks programą, kurios klausantis bus galima keliauti pasaulinės muzikos istorijos puslapiais iš šimtmečio į šimtmetį.

„Parinkdami kūrinius koncerto programai, turėjome tikslą pakviesti savo klausytojus į savotišką muzikinę kelionę, tartum nutiesti tiltą, jungiantį skirtingas muzikos istorijos epochas“, – kalbėjo P. Bingelis.

Koncertuose skambės XVIII-XIX amžių sandūroje kūrusio austrų kompozitoriaus Josepho Haydno sakralinės muzikos šedevras – „Missa in tempore belli“, XX a. rusų muzikos metro – Igor Stravinskij „Kantata“ moterų balsams bei šiandien kuriančio lietuvių autoriaus – Broniaus Kutavičiaus „Dzūkiškos variacijos“, kurios pasirinktos pabrėžiant tai, jog maestro P. Bingelio talentą, jautrumą ir meilę muzikai ugdė bei brandino gimtoji – Dainavos šalis.

„Missa in tempore belli“ („Karo laiko mišias“) J. Haydnas parašė 1796 m. Eizenštate, Austrijai aktyviai angažuojantis į karinę kampaniją, lydėjusią visą Europą išjudinusius Didžiosios Prancūzų revoliucijos įvykius.

„Mišios“ – vienos iš keturiolikos didžiojo Vienos klasiko, pasižymėjusio giliu religingumu ir kiekvienos partitūros rankraštį baigdavusio įrašu „Tegul bus pagarbintas Dievas“, sukurtų Mišių kompozicijų. Kūrinio premjera įvyko 1796 m. gruodžio 26 d., Vienoje, pijorų vienuolijos Švč. Mergelės Marijos bažnyčioje. Kartkartėmis kūrinys įvardinamas kaip „Paukenmesse“ („Litaurų mišios“) dėl timpanų panaudojimo orkestruotėje ir teigiama, jog pagrindinis kompozicijos tikslas – išreikšti pasipriešinimą karo nešamiems neramumams, įtampai, taikos siekį.

„Kantatą“ dviems solistams, moterų chorui ir kameriniam orkestrui Igor Stravinskij parašė 1951-1952 metais, netrukus po vienos iš paskutiniųjų, o apimtimi – didžiausios operos – „The Rake‘s Progress“ (1951 m.) sukūrimo. Kantatos tekstui panaudota keturių nežinomų XV-XVI a. britų poetų lyrika.

Choro vadovas, iškilų jubiliejų prasmingai pažymintis prie dirigento pulto, kur nejučia bėga idėjų ir premjerų kupini kūrybinės veiklos metai, džiaugiasi tuo, kad jo suburtas ir puoselėjamas choras, yra vienintelis įspūdingos apimties chorinės muzikos kūrinių atlikėjas šalyje; daugelį tokio pobūdžio lietuvių ir užsienio kompozitorių opusų Lietuvos publikai choras yra pristatęs ir atlikęs pirmasis.

Iki šiol Kauno choras yra parengęs daugiau nei 150 pasaulinės muzikos klasikos lobynui priklausančių didelės apimties vokalinių-instrumentinių kūrinių nuo viduramžių iki moderniosios muzikos: oratorijų, kantatų, mišių, pasijų, koncertinių ir sceninių operų versijų.

Kūrinius atliks Lietuvos kamerinis orkestras (meno vadovas – Sergej Krylov), Kauno valstybinis choras ir solistai. Diriguos jubiliatas – Petras Bingelis.

0 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kaune vyko draugiškas policijos reidas: apdovanojo pavyzdingiausius

Kauno klinikose - unikalios Lietuvoje operacijos

Aiškėja galutinis Laisvės alėjos rekonstrukcijos terminas: dar teks pakentėti

N. Venckienės sūnus – apie mamą: tyliai ir ramiai tikrai niekas jos nenuteis

Prie Trijų mergelių tilto sugužėjo policija ir kariuomenė

V. Pranckietis traukiasi iš „valstiečių“, bet lieka Seimo pirmininku

Prekybos milžinui „Amazon“ - asmeninis V. Landsbergio prašymas

Į Nerį pasipylus srutoms - įspėjimas kauniečiams

Laisvalaikio idėjos priešpaskutiniam vasaros savaitgaliui (renginių apžvalga)

Kaunas nejuokauja: ragina kauniečius iš Vilniaus sugrįžti namo