Saugokimės – gripo sezonas oficialiai prasidėjo

Interneto archyvo nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kauno visuomenės sveikatos centras informuoja, kad gripo sezonas Lietuvoje jau oficialiai prasidėjo. Juo vadinamas laikotarpis nuo 40-osios kalendorinės metų savaitės (šiemet nuo spalio 1 d.) iki 20-osios savaitės (2013 m. gegužės 19 d.) imtinai. Sezono metu organizuojami skiepijimai nuo sezoninio gripo, atliekami gripo virusų laboratoriniai tyrimai, siekiant nustatyti gripo virusų potipius cirkuliuojančius Lietuvoje, renkama informacija apie susirgusiuosius ir pan.

Norėdami išvengti gripo ir peršalimo ligų, turėtume imtis keleto priemonių. Visų pirma, susirūpinkime skiepais. Dauguma asmens sveikatos priežiūros įstaigų jau turi naujajam gripo sezonui skirtą vakciną. Geriausias laikas tai daryti– rugsėjo – spalio mėnesiais, tačiau skiepijimai yra tikslingi, kol nesibaigia gripo epidemija arba jos laikotarpis (Kauno mieste gripo epidemija dažniausiai skelbiama vasario-kovo mėnesiais), rašo Kauno visuomenės sveikatos centras.

Neužmirškime ir įvairių imunitetą stiprinančių liaudiškų priemonų: ežiuolės, česnako, imbiero, medaus, vitaminų C ir E. Manoma, kad vitaminas E labai svarbus imunitetui. Kad organizmas efektyviai pasisavintų vitaminą E, vartokite jį kartu su maistu (per pietus, vakarienę). Nors nėra įrodyta, kad vitaminas C apsaugo nuo peršalimo, tačiau jo vartojimas gali sumažinti ligos simptomų sunkumą ir trukmę. Bet nevartokite jo daugiau nei 500 mg per dieną. Taip pat reikėtų valgyti daugiau vaisių, daržovių, kitų vitaminų turinčių produktų, gerti šiltas žolelių arbatas.

Išvengti peršalimo ligų padeda ir organizmo grūdinimas. Naudinga kasdien pasivaikščioti gryname ore. Patariama daugiau judėti ar reguliariai užsiimti aktyvia fizine veikla. Tačiau organizmas turi būti grūdinamas nuolatos ir įvairiais būdais. Jeigu grūdinimu susirūpinsite tik atšalus orams, atsparumo nebesusistiprinsite, nebent išlaikysite jau suformuotą.

Galiausiai svarbu vengti peršalimo ligas ir gripą galinčių sukelti situacijų: nebūti per arti sergančiųjų, vengti skersvėjų, temperatūrų svyravimo, rengtis sezonui pritaikytais rūbais ir avėti tinkamą avalynę.

0 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Skaitytojai: rekonstruotoje „Megoje“ krenta lubos?

Pakaunės krašte žavūs miesteliai ir nepakartojamas gamtos grožis

Šilumą kol kas teks pamiršti: šalnos darysis vis įžūlesnės

Kelininkai Kaune asfaltą kloja tiesiai į balą (video)

K. Brazauskienė atsivėrė: papasakojo apie onkologinę ligą, gyvenimą be velionio vyro ir vienatvę

B. Brazdžionio archyvas parduodamas už 2,5 mln. JAV dolerių

Liberalų sąjudis Kaune išsirinko naują pirmininkę

Savanoriai tvarkėsi net 10 Kauno vietų aplink Nerį ir Nemuną

Per trisdešimt metų pirmąkart legaliai atverta „Britanikos“ apžvalgos aikštelė

Uždarytas dešimtmečius Kaune veikęs naktinis baras: ėjo atsisveikinti su gėlėmis ir ašaromis