Kelionė traukiniu iš Vilniaus pašiurpino kaunietę: ar galima taip elgtis su keleiviais?

Asociatyvi / Lietuvos geležinkeliai nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja jau ketverius metus, tačiau paskutinė kelionė ją pašiurpino. Pasak jos, dėl geležinkelio ruožo remonto darbų keleiviai vežami kaip kroviniai.

„Praėjusiais metais vasarą buvo panaši situacija dėl geležinkelio bėgių remonto, tačiau praėjusio penktadienio atvejis mane pašiurpino, nors per tuos ketverius metus atrodė jau esu prie visko pripratusi“, – sakė penktadienio, gegužės 18 d., vakarą traukiniu važiavusi moteris.

Dėl pasikeitusių tvarkaraščių iki rugpjūčio mėnesio baigusi darbą Vilniuje 17.00 val. namus Kaune Eglė pasieks tik 19.30 val. Pasak kaunietės, išsitęsęs grįžimo laikas atrodo vieni niekai palyginti su tuo, ką teko patirti traukinio vagonuose penktadienį.

„Traukinys penktadienio vakarą turėjo išvykti 16.50 val., t. y. pačiu piko metu, kai dauguma studentų ir dirbančių žmonių grįžta namo iš Vilniaus. Į traukinį įlipau likus 15 min. iki išvykimo laiko. Jau tada nebuvo įmanoma praeiti, žmonių buvo neįtikėtinai tiršta. Traukinys stojo kiekvienoje stotelėje, tad už Vilniaus žmonės paprasčiausiai nebetilpo, nors ir turėjo nusipirkę bilietus“, – pasakojo moteris.

Pasak keleivės vaizdas buvo iš tiesų šokiruojantis: „Priminė traukinius Indijoje. Žmonės sėdėjo ant grindų, laiptų, prie tualeto, o likusieji stovėjo susigrūdę prie traukinio durų. Ilgiau pavažiavus vyresnio amžiaus žmonėms ėmė darytis bloga, nes siaubingai trūko oro. Traukinio palydovai ne tik neatsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos, bet ir agresyviai „yrėsi“ per keleivius, reikalaudami parodyti kelionės bilietus.“

Kelione nusivylusi moteris piktinosi, kad penktadienio vakarą, piko metu, paleidžiamas traukinys tik su dviejų vagonų sąstatu: „Kodėl yra parduodama 5 kartus daugiau bilietų nei yra sėdimų vietų? Suprantu, kad „Lietuvos geležinkelių“ teigimu, keleivius vežti finansiškai nuostolinga, tačiau nereikėtų žmonių vežti kaip krovinių. Esu labai pavargusi ir nusivylusi, bet tylėti nebegaliu. Ar keleiviai Lietuvoje turi kokių nors teisių?“

DELFI susisiekė su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais ir paklausė, kodėl infrastruktūros remonto metu keleiviai vežami sausakimšuose traukiniuose ir ar tai saugu.

„Gegužės 10 d. pradėtas naujas infrastruktūros remonto etapas. Darbai vykdomi ruože Pušynas (Vaidotai)–Paneriai. Tai yra baigiamoji naujai tiesiamo Vilniaus aplinkkelio darbų stadija. Vykstant remonto darbams paskelbti eismo ribojimai, todėl keitėsi dalies maršrutų tvarkaraščiai, o reisais Vilnius-Kaunas-Vilnius važiuoja mažiau traukinių nei įprastai. Organizuodami traukinių eismą remonto darbų metu siekėme atsižvelgti į nuolatinių mūsų keleivių poreikius, todėl populiariausi traukinių reisai važiuoja net eismo pertraukos metu. Pavyzdžiui, piko metu – rytais ir vakarais, kai didelė dalis keleivių važiuoja į darbus ar grįžta namo – traukiniai važiuoja tiek maršrutu Vilnius–Kaunas, tiek Kaunas–Vilnius“, – DELFI sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė.

Pasak atstovės, per dieną eismo pertraukos metu gali pravažiuoti mažiau traukinių nei anksčiau, todėl dalis keleivių, iki eismo pertraukos važiuodavusių kitu laiku, persėdo į vėlesnius ar ankstesnius traukinius, dėl to keičiasi traukinių užimtumas.

Po DELFI kreipimosi „Lietuvos geležinkeliai“ patikino, kad stengsis užtikrinti patogesnę keleivių kelionę ir piko valandomis prijungs dar vieną vagoną.

„Penktadienį traukinyje Vilnius–Kaunas važiavo 294 keleiviai, traukinio sąstatą sudarė 2 vagonai. Pagal gamintojo nurodymus, šiuo traukiniu saugiai važiuoti gali kiek daugiau nei 300 keleivių (įskaitant ir stovimas vietas). Tad saugiai kelionės tikslą pasiekti galima net ir važiuojant stovint. Tačiau suprantame, kad stovimos vietos keleiviams nėra pakankamai komfortiškos, todėl jau nuo šio penktadienio (gegužės 25 d.) penktadieniais, 16.50 val. maršrutu Vilnius–Kaunas važiuos didesnio sąstato traukiniai (3 vagonų), kuriuose įrengtos 300 sėdimų vietų“, – sakė N. Aleksejevaitė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai priminė, kad keleiviai gali įsigyti bilietus internetu, taip aiškiau matomi keleivių srautai ir papildomi vagonai prikabinami iš anksto.

„Siekiame, kad visi mūsų keleiviai važiuotų sėdimose vietose, todėl papildomi vagonai prikabinami visais atvejais, kai matome išaugusius keleivių srautus. Tam, kad traukinių eismo organizavimas būtų efektyvesnis, o keleiviai patirtų mažiau nepatogumų, maloniai prašome traukinio bilietus įsigyti internetu www.traukiniobilietas.lt, o ne kasose ar traukiniuose, kai iš anksto negalime matyti keleivių srautų ir papildomus vagonus prikabinti jau būna per vėlu“, – keleivių supratingumo prašė atstovė.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

41 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Ar kreditorius gali užginčyti vedybinę sutartį?

Medžioklės parodoje – Lietuvos istorija ir pusantro tūkstančio trofėjų

Jubiliejinis titulas – „Žalgiris“ dvidešimtąjį kartą tapo LKL čempionais (foto)

Laukiantiems savaitgalio – blogos žinios

Tarp gražiausių kadrų iš Kauno – propagandinio portalo naujienos

Reformos nepadėjo: į biudžetą įplaukė mažiau pinigų negu planavo

Elektros pastotės priežiūros darbai šalia Rumšiškių baigėsi skaudžia nelaime

Tokio daugiabučių gyventojų susidomėjimo nesitikėjo: pradedamas antras programos etapas

Nyderlandų investuotojų bumas: kodėl plėtrai renkasi Kauną?

Lietuvą lankys Airijos prezidentas: Kaune pasirašys tris sutartis