Didesnė dalis Lietuvos studentų mano, kad mokslai jų neparengs darbui | Kas vyksta Kaune

Didesnė dalis Lietuvos studentų mano, kad mokslai jų neparengs darbui

BNS 2018/04/08 09:27
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Lietuvoje mažiau nei pusė – apie 42 proc. – studentų mano, kad dabartinės jų studijos parengs juos vietos darbo rinkai. 28 Europos šalyse vykdytas tyrimas, kurį 2016-2018 metais atliko į „Eurostudent“ tinklą susivienijusios šalių institucijos, parodė, kad mūsų šalies studentai yra vieni pesimistiškiausių vertindami studijų naudą pasirengimui dirbti.

Lietuvoje 2016 metų balandžio–birželio mėnesiais apklausta per 3,3 tūkst. pirmos, antros pakopos ir vientisųjų studijų universitetų bei kolegijų studentų. Lietuvoje tyrimą vykdė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (MOSTA).

Kaip matyti iš tyrimo ataskaitos, prasčiau nei Lietuvoje savo pasirengimą dirbti po studijų vertina tik Rumunijos studentai, geriausiai pasirengę jaučiasi Gruzijos, Olandijos studentai.

Vidutiniškai iš duomenis šiuo klausimu pateikusių 24 šalių, 56 proc. studentų mano po studijų būsią gerai pasirengę vietos darbo rinkai.

Lietuvoje tik maždaug kas penktas studentas (22 proc.) mano, kad po studijų baigimo bus pasirengęs tarptautinei darbo rinkai – tai blogiausias įvertinimas tarp 24 šalių.

Geriausiai po studijų būsimas savo galimybes tarptautinėje darbo rinkoje vertina suomiai, airiai. Vidutiniškai tarp duomenis pateikusių šalių 35 proc. studentų mano, kad baigę mokslus bus pasirengę konkuruoti tarptautinėje darbo rinkoje.

Tyrimo apžvalgoje pažymima, kad daugiau kaip pusėje šalių studijų metais intensyviai (daugiau kaip 20 valandų per savaitę už atlygį) dirbantys studentai savo pasirengimą darbo rinkai vertina geriau už dirbančiuosius pasyviau.

Vis dėlto Lietuva nėra tarp šių šalių – čia beveik vienodai savo galimybes vertina ir dirbantys intensyviai, ir dirbantys pasyviau studentai.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA