Kaunietė pasijuto apgauta: ar tai – kokybiška prekė? | Kas vyksta Kaune

Kaunietė pasijuto apgauta: ar tai – kokybiška prekė?

Rekvizitai.lt nuotr.

Portalo skaitytoja, Kaune įsikūrusioje internetinėje parduotuvėje „Bigbox.lt“ įsigijusi laikrodį, pirkiniu gavo nusivilti. Kaip teigia moteris, tik keliskart užsidėjus laikrodį, pakito apyrankės spalva. Pardavėjo ir valstybinių institucijų pozicija – prekė kokybiška, o patamsėjo ji dėl normalus nusidėvėjimas.

„Niekaip negaliu atsistebėti, kaip XXI amžiuje atsiranda dar tokių „verslininkų“, gebančių už europietišką kainą prastūminėti kinietiško lygio šlamštą. Ir kiaulės akim dėbsoti teigiant, kad taip, suprantu, kad prekė nekokybiška, bet čia tavo paties kaltė“, – tulžį socialiniame tinkle liejo neva nekokybišką prekę įsigijusios Eglės draugė.

Tikėjosi, kad daiktas už tokią kainą tarnaus ilgiau

Ji pateikė ir „Bigbox.lt“ už 160 eurų įsigyto „Fitbit“ laikrodžio nuotrauką. Prietaisas, moters teigimu, po kelių užsidėjimų nusitrynė taip, tarsi būtų metus atitarnavęs armijoje.

Eglės įsigytas laikrodis / Skaitytojos nuotr.

„Lyg ir tikiesi, kad tokios kainos daiktas turėtų atitarnauti ilgiau, ar ne? O kreipusis į parduotuvę, ši tris savaites žada pakeisti nekokybišką prekę, o vėliau grąžina tą pačią ir nusprendžia, kad čia pirkėja išterliojo. Bet jei tai būtų purvas, jis nusiplautų? Vadovybė tam pritaria, tačiau įžūliai dėsto, kad klientė vis tiek pati kažkaip susimovė. Gal daržus žiemą ravėjo, gal garažiuke po kapotu triūsė“, – sarkazmo negailėjo moteris.

Anot jos, Eglei tikrai vertėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), o jeigu reikės, draugę ir pati ten palydės. „Tik pikta, kad dar yra verslininkų, viešoj erdvėj teigiančių, kad „į savo pirkėjus žiūri kaip į šeimos narius“. Vienok, kai kurie ir tėvus senatvėj ant rogučių ir į mišką. Gal tokiu principu ir vartotojus „myli“, – kandžiai savo „Facebook“ paskyroje mintis dėliojo ji.

Užsidėjo vos kelis kartus

Netrukus situaciją „Kas vyksta Kaune“ nupasakojo ir pati Eglė, įsigijusi, pasak jos, šią akivaizdžiai nekokybišką prekę. „Apyrankę dėvėjau vos kelis kartus, prie šviesių, nedažančių drabužių, o pardavėjas man bando įrodyti, jog aš ją ištepliojau, nors pripažįsta, kad jei tai būtų purvas, apyrankė nusivalytų“, – sakė moteris.

Kaunietės teigimu, iš jos pažįstamų rato daug kas nusivylę „Bigbox.lt“ paslaugomis. Eglė norėjo įspėti apie šios internetinės parduotuvės veiksmus, mat įvykis ją ne juokais supykdė – klientė įtarė nusipirkusi klastotę už originalo kainą ir jautėsi apgauta.

„Kai įmonės atstovo paprašiau pažiūrėti į laikrodį ir paklausiau, ar jo subjektyvia nuomone šis laikrodis, dėvėjus jį triskart, atrodo, kaip jam ir derėtų atrodyti, ir ar jo nuomone prekė yra kokybiška, jis man žiūrėdamas į akis pasakė „taip“. Ir kad niekuo negali padėti“, – pasakojo moteris.

Ji sakė neabejotinai ketinanti kreiptis į VVTAT, nes „kai visi tyli, patingi užsiimti, tai nesąžiningi pardavėjai ir leidžia sau taip elgtis.“

Bendradarbiauja su vartotojų teisių tarnyba

„Kas vyksta Kaune“ susisiekus su „Bigbox.lt“ vadovu Gyčiu Breikštu, jis patvirtino apie šią situaciją žinąs. G. Breikštas tikino, kad visi tokie atvejai sprendžiami taip, kaip privaloma, ir kaip tai daro bet kuris prekybininkas.

„Pirmiausia, išsiaiškiname, kas nutiko, apžiūrime prekę, visuomet informuojame VVTAT – jie mus pakonsultuoja. Taip darome, kad nereikėtų žmogaus siuntinėti po įvairias instancijas. Susiskambiname su tarnyba, paaiškiname situaciją, jeigu reikia, nusiunčiame nuotraukas, filmuotą medžiagą arba pačią prekę. Jie mums pasako, ką toliau daryti – sprendžiame net ne patys, o valstybinė institucija“, – kalbėjo kaunietę nuvylusios parduotuvės vadovas.

Šiuo atveju, VVTAT paaiškino, kad tai yra dėvimas dalykas. Spalvą jis galėjo pakeisti dėl įvairių veiksnių – kaip samprotavo G. Breikštas, merginos mėgsta užsukti į soliariumą, naudoja makiažą, sportuoja.

„Galiausiai, tai šviesios spalvos sportinė apyrankė. Jeigu būtume gamintojas, suprasčiau, kad galime išsiaiškinti problemines vietas. Tačiau bendravome su šio prekės ženklo atstovais – jie atsisako prekę keisti. Tos pačios nuomonės buvo ir vartotojų teisės – išaiškino, kad tai dėvimas daiktas, kaip batai, ir jeigu dėl fizinių veiksnių pasikeitė spalva, tai nėra brokas“, – tvirtino pašnekovas.

Anot jo, prekė yra tikrai originali ir kokybiška. Kitu atveju, įmonė rizikuotų gauti labai didelius teisminius ieškinius. „Net negali būti kalbos apie apgaudinėjimą. Juolab, ne patys vežame aptariamas prekes – gauname jas per gamintojo atstovą Lietuvoje“, – aiškino G. Breikštas.

Vyras tikino, kad visada bandoma atlyginti bent jau moralinę žalą, su klientu jo vadovaujama įmonė elgiasi draugiškai. Kompensacijos iš pardavėjo Eglė gali tikėtis, bet pakeisti prekės „Bigbox.lt“ tiesiog neturi galimybės, kadangi paskui kažką su ja turės daryti, o gamintojas ir atstovas laikrodžio irgi nekeičia.

Netikėtai persigalvojo

Vis dėlto, sutapimas tai ar ne, portalo žurnalistams pabendravus su „Bigbox.lt“ vadovu, kurį laiką stagnavusi situacija pajudėjo ir pakrypo visai netikėta linkme.

„Norėčiau informuoti, kad pardavėjas stebuklingai persigalvojo ir sutiko grąžinti pinigus už brokuotą prekę“, – vakar parašė Eglė.

Ji pridūrė, kad prieš „Bigbox.lt“ atsileidžiant susisiekė tiesiogiai su laikrodžio gamintojo „Fitbit“ konsultantis, apie kurių paslaugas sako sužinojusi tik paviešinus situaciją ir per pašalinius žmones.

„Fitbit“ atstovai iš karto pritarė, kad laikrodžiui kažkas negerai ir sutiko atsiųsti naują. Visas šis susirašinėjimas tarp manęs ir gamintojo vyko dar iki sužinant, kad parduotuvė grąžins pinigus. Ar ne „Bigbox.lt“ turėjo mažų mažiausiai nukreipti ten arba patys sutarpininkauti?“ – retoriškai klausė Eglė, sulaukusi priešingos gamintojo reakcijos nei nupasakojo G. Breikštas.

Klausiame „Kas vyksta Kaune“ skaitytojų: Ar teko susidurti su lietuvių internetinėse parduotuvėse platinamomis nekokybiškomis prekėmis? Kaip sprendėte iškilusius nesutarimus?

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA