Paskutinio atlyginimo galite negauti – bankai blokuoja įmonių sąskaitas | Kas vyksta Kaune

Paskutinio atlyginimo galite negauti – bankai blokuoja įmonių sąskaitas

delfi.lt 2017/12/20 12:33
Asociatyvi/R. Tenio nuotr.

Prieš pusmetį daugelį papiktino laiškai, kuriuose bankai ragino klientus atskleisti jiems daugiau informacijos. To nepadarė ne tik kai kurie gyventojai, bet ir įmonės. Jų sąskaitos buvo užblokuotos, tad jų darbuotojai atlyginimų gali nesulaukti ir visą mėnesį.

Buhalteriai ir finansininkai socialinių tinklų grupėse dalijasi istorijomis, kai dėl naujos tvarkos, kuria esą kovojama su terorizmu ir pinigų plovimu, buvo užblokuotos sąskaitos įmonei atlikus vos vieną mokėjimą. Kai kurios bendrovės atgauti pinigų iš blokuotos sąskaitos negali jau visą mėnesį.

Finansininkai stebisi, kad daugybę pranešimų, ataskaitų ir duomenų turi teikti ne tik valstybės institucijoms, bet ir komerciniams bankams.

Šie neneigia, kad daliai klientų sąskaitos buvo užblokuotos. Tiesa, jie neatskleidžia tikslių skaičių, kokiam skaičiui įmonių pinigai buvo įšaldyti.

Paprašytas pakomentuoti situaciją SEB banko Atitikties departamento vadovas Kazimieras Zaveckas aiškino, kad jokios išimtys klientams nedaromos, nes kitu atveju bankai patirtų nuostolių:

„Pinigų plovimo ir terorizmo prevencijos teisės aktai visus bankus įpareigoja įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“ – žinodami, kokia yra kliento veikla, pajamų šaltiniai ir piniginių lėšų kilmė, bankai gali efektyviau vykdyti pinigų plovimo prevenciją.

Teisės aktai išimčių, kada klientas neprivalo pateikti duomenis, nenumato, o šių teisinių reikalavimų nesilaikymas bankams grėstų piniginėmis baudomis ar kitomis sankcijomis. Dėl šių priežasčių visus banko klientus – tiek verslo, tiek privačius – prašome užpildyti juridinio arba fizinio asmens anketą.“

Vadovas tikino, kad prieš pusmetį juridinio asmens anketos neužpildžiusius klientus apie būtinybę tai padaryti informavo visais mūsų turimais kontaktais.

„Kliento nurodytu veiklos adresu išsiuntėme laišką registruotu paštu, taip pat interneto banko pranešimą ir el. laišką. Klientų prašėme pateikti duomenis ir įspėjome, kad jų nepateikus bankas bus priverstas nutraukti dalykinius santykius.

Jei klientas, kuris nepateikė prašytų duomenų ir jam buvo uždaryta banko sąskaita, pageidautų atnaujinti dalykinius santykius su banku, tokiu atveju jam reikia atvykti į banką ir pateikti sąskaitos atidarymui reikalingus dokumentus“, – komentavo K. Zaveckas.

Banko „Luminor“ komunikacijos projektų vadovė Agnė Karčiauskaitė nurodė, kad siekdamas įgyvendinti „Pažink savo klientą“ principus bankas periodiškai atnaujina duomenis apie fizinių ir juridinių klientų vykdomą veiklą, pajamų šaltinius, operacijų pobūdį, verslo partnerius, dalyvavimą politikoje ar sąsajas su politikoje dalyvaujančiais asmenimis ir pan.

Norint atnaujinti šiuos duomenis, į klientus kreipiamasi įvairiais kanalais – telefonu, siunčiami pranešimai el. paštu ir banke internete. Jiems nurodomas terminas, iki kada tikimasi gauti prašomą informaciją, ir pasekmės, jeigu ji nebus pateikta.

„Pasitaiko atvejų, kai keičiasi kliento kontaktai, o bankas nėra informuojamas – tada banko siunčiama komunikacija jo nepasiekia. Dėl šios priežasties raginame nuolat atnaujinti savo kontaktinius duomenis, kad galėtume lengviau jus pasiekti.

Laiku negavę kliento užpildytos anketos ar prašomų duomenų, įgyvendindami įstatymus, turime apriboti galimybes atlikti operacijas. Todėl jei klientas sulaukė mūsų skambučio, SMS žinutės, gavo pranešimą į el. paštą ar interneto banką, prašome jo neatidėlioti ir pateikti duomenis kaip galima greičiau“, – komentavo projektų vadovė.

Anot jos, jeigu sąskaita buvo užblokuota dėl to, kad duomenys nebuvo pateikti laiku, klientas gali pateikti prašomą informaciją vėliau ir apribojimai bus panaikinti. Jeigu pateiktos informacijos nepakanka, banko darbuotojas kiekvienu atveju informuoja klientą, kokių konkrečių duomenų trūksta.

„Tuo pačiu noriu atkreipti dėmesį, kad banko darbuotojai niekada neprašys pateikti slaptažodžių ar kortelės numerio.

Todėl patarimas ką daryti, kad taip neatsitiktų – rimtai vertinti banko prašymą patikslinti ar pateikti duomenis, nes tai nėra tik banko vidinis reikalavimas ir įstatymuose numatytų reikalavimų vykdymas. Jis yra svarbus ir pačiam klientui“, – aiškino A. Karčiauskaitė.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA