Geriausių dešimtukas: visureigio fenomenas

V. Pilkausko nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Praėjusį savaitgalį kauniečiai „Lietuvos metų automobilio“ surengtuose bandymuose išrinko laikinosios sostinės favoritus. Nenumaldomai artėjant momentui, kai bus paskelbtas pats geriausias, „Kas vyksta Kaune“ žvelgia į du itin išskirtinius pretendentus ir aiškinasi, kodėl dešimtuke tiek daug visureigių arba į juos panašių automobilių.

Keliems žinomiems ženklams atstovaujanti įmonė „Inchcape Motors“ šiemet laimę rinkimuose bandė su penkiais keturių skirtingų markių modeliais. Tarp dešimt geriausių pakliuvo „Range Rover Velar“ ir „Mazda CX-5“, apie kuriuos papasakojo bendrovės Kauno atstovybės vadovas Darius Armonas.

„Range Rover Velar“ – tarp trijų labiausiai išsiskiriančių

„Land Rover“ gaminamas „Range Rover Velar“ yra „premium“ grupės automobilis. Jeigu norite ne pilko dyzelio, o taip pat išsiskirti ir iš „Audi“, „Mercedes-Benz“, „BMW“ ir „Lexus“ savininkų, praktiškai vienintelis pasirinkimas – „Range Rover“ visureigis“, – konstatavo D. Armonas.

Anot jo, tai yra nišinis gamintojas, turintis savo šarmą, kurio automobilio gatvėje nesumaišysi su jokiu kitu. Vairuotojui, norinčiam pasijusti šiek tiek unikaliu, nelabai yra iš ko rinktis, o adekvatūs pasirinkimai – smarkiai brangesni.

„Galima teigti, kad prekės ženklo prasme „Range Rover Velar“ yra tiesioginis „Porsche Macan“ konkurentas.  Manau, tarp minėtų „premium“ grupės visureigių „Porsche“, „Range Rover“ ir „Jaguar“ tikrai labai išsiskiria ir yra panašiame lygyje“, – aukšto klasės visureigių segmentą komentavo „Inchcape Motors“ vadovas.

D. Armonas paminėjo, kad sostinėje atidarytas visiškai naujas „Land Rover“ ir „Jaguar“ salonas, kurio net trinkelių dydis, spalva, tekstūra buvo derinami su gamintoju. „Tai yra geriausiai „Land Rover“ standartą atitinkantis salonas „Inchscape Nordic“ grupėje, į kurią įeina Suomija, Estija, Latvija, Lietuva ir Lenkija“, – mūsų šalies išskirtinumą pabrėžė jis.

Japoniškų linijų nesumaišysi

Tuo tarpu „Mazda CX-5“, be abejo, yra žemesnės klasės visureigis, tačiau, kaip aiškino D. Armonas, šis gamintojas ypatingas savo „SkyActiv“ technologija – optimizuojant važiuoklę, kėbulą, greičių dėžę ir variklį tomis pačiomis kuro sąnaudomis pasiekiama didesnė galia ir sukimo momentas.

„Kitas dalykas – unikali „Mazda CX-5“ spalva. Gamintojas labai giriasi keturių komponentų dažymu, suteikiančiu gilų raudoną atspalvį. Šio automobilio dizainas – puikus japonų kūrinys, alsuojantis rytietiška dvasia, kai priėjęs net neturi, ką patobulinti. „Mazda“ linijos sunkiai atkartojamos ir atrandamos dizaino prasme kiek vienodėjančioje transporto masėje“, – sakė D. Armonas.

Rinkimų rezultatai priklauso nuo strategijos

Į dešimtuką prasiveržti nepavyko „Inchcape Motors“ atstovaujamiems „Ford“ ir „Hyundai“ automobiliams.

„Ford Fiesta“ yra B klasės automobilis, o favorituose, ko gero, atsispindi vairuotojų svajonės. Jos dažniausiai būna didelės ir prabangios. „Ford“ yra praktiškas automobilis, nors jo vairavimo savybės itin geros – jomis gal net galėtų konkuruoti su „premium“ automobiliais“, – svarstė D. Armonas.

Tačiau šio automobilio dydis, pasak jo, turbūt, nėra svajonių dydis – dėl to „Ford Fiesta“ į dešimtuką ir nepateko. O simpatijos „Hyundai“, galimas daiktas, išsiskaldė tarp dviejų kandidatų („Hyundai i30“, „Hyundai i30 N“) ir nepraėjo nė vienas.

„Skiriasi ir dalyvavimo strategija: vieni gamintojai pristato plačią modelių gamą norėdami supažindinti visuomenę su tam tikra marke, o kiti pateikia tik po vieną modelį tikėdamiesi sukoncentruoti balsus ir laimėti rinkimus“, – sakė pašnekovas.

Visureigių populiarumas  – paradoksalus

Netgi 6 automobiliai kauniečių išrinktame dešimtuke – visureigio ar jam artimo kėbulo. Paaiškinimas, D. Armono manymu, paprastas – gyvenimas gerėja, automobiliui skiriamų pinigų suma auga ir, nepaisant ekologijos reikalavimų ir deklaracijų, kartu auga padidinto pravažumo automobilių sektorius, „suvalgydamas“ B ar kompaktinės klasės automobilių rinkos dalį.

„Visgi visureigiai dažnai kuriami ant pastarųjų transporto priemonių platformų – tai rodo, kad žmonės mažiau dėmesio skiria kainai, kuro sąnaudoms, o renkasi tam tikrą pozą visuomenėje, kurią suteikia visureigis. Žinoma, šie automobiliai turi privalumų, kaip aukšta sėdėsena, paprastesnis įlipimas bei išlipimas, didesnis pravažumas. Tačiau reikia suprasti, kad didžioji dalis tų mašinų nuo asfalto, tikriausiai, taip ir nenuvažiuoja“, – svarstė D. Armonas.

Dar viena įdomi aplinkybė, kurią išskyrė „Inchcape Motors“ vadovas – daugiau visureigio kėbulo automobilių yra nuperkami tik priekiniais varomais ratais. Tai rodo, kad pirkėjui svarbiau visureigio dizainas, ne pravažumas.

„Jų gabaritai paprastai daug nesiskiria nuo lengvųjų automobilių, tik būna aukštesni, o tai smarkiai veikia ekonomiškumą, ypač važiuojant dideliu greičiu. Savotiškos visuomenės grimasos – norime būti žali, naudoti saulės, vėjo, geoterminę energiją, tačiau renkamės daugiau kuro sunaudojančius, mažiau ekologiškus automobilių modelius“, – kalbėjo D. Armonas.

Kauniečiai dar gali balsuoti už Kauno metų automobilį „Kas vyksta Kaune“ portalo „Facebook“ paskyroje spausdami „Patinka“ ant, jų nuomone, geriausio iš dešimties kandidatų. Automobilis laimėtojas ir specialius prizus gausiantys balsavusieji bus paskelbti lapkričio 20 d.

2 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kolegų sulaikytas kyšio reikalavęs muitininkas

Subtilus mados vakaras su „KOKO“ ir žymia juvelyre Saskia Diez iš Vokietijos

Pirmadienio rytą kelyje užsiliepsnojo sunkiasvorė transporto priemonė

Neblaivus vairuotojas sukėlė masinę avariją: nukentėjo žmonės

Ketinama skelbti atvirą konkursą KTU rektoriui rinkti

Sausį laukia permainos: daugelis gyventojų „į rankas“ gaus mažiau algos

Sporto klubas keičia sporto salių įvaizdį – paveikslai, džiazas ir italų dizaino treniruokliai

Kilęs gaisras balkone sukėlė kaimynus ir specialiąsias tarnybas ant kojų

Jasikevičius: vieni kovojo, o kiti žaidė kaip vasarą parke

Kauniečio nuomonė: galerijos erdves pavertė neskoningu turgumi