Lietuvos keliuose pradės veikti naujo tipo greičio matuokliai: kada tikėtis?

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Jau netrukus Lietuvos keliuose pradės veikti 25 sektoriniai greičio matuokliai, kurie matuos ne momentinį, o vidutinį transporto priemonių greitį tam tikroje atkarpoje. Šiuo metu vyksta baigiamieji montavimo darbai, o naujoji sistema pradės veikti kitų metų pradžioje.

Kaip DELFI informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), šiuo metu jau vyksta projekto darbų priėmimo procedūros. Iki lapkričio pabaigos bus priimti visi pagal sutartį numatyti darbai ir perduota techninė bei programinė įranga. Tačiau vidutinio greičio matavimo sistema oficialiai pradės veikti tik tuomet, kai bus atliktos metrologinio įteisinimo procedūros.

„Radarus reikia metrologiškai patikrinti, patvirtinti metodiką ir sistemą. Tai formali procedūra, kuri buvo pirkimo sąlygose. Tai nauja sistema, tad reikia sukurti metodiką, kaip vyksta matavimas ir užregistruoti. Tada sistema pradės veikti“, – DELFI teigė LAKD vadovas Egidijus Skrodenis.

Šioms procedūroms pradėti, LAKD vykdys viešąjį pirkimą, kurio pirminis etapas (techninės specifikacijos rengimas) jau yra pradėtas. Oficiali sistemos veikimo pradžia numatoma 2018 m. pirmąjį ketvirtį.

„Planuojame, kad greičio matuokliai galėtų veikti jau lapkričio ar gruodžio mėnesiais, bet dar nebus galima bausti vairuotojų. Visi formalumai, manau, bus sutvarkyti sausio-vasario mėnesiais“, – teigė E. Skrodenis.

Sektorinių greičio matuoklių veikimo principas nėra sudėtingas – fiksuojamas įvažiavimo į sektorių ir išvažiavimo iš sektoriaus laikai bei elementariais matematiniais veiksmais apskaičiuojamas vidutinis transporto priemonės greitis. Kitaip tariant, fiksuojami tiek atvažiuojantys, tiek nuvažiuojantys automobiliai – vairuotojams to nederėtų pamiršti.

Šiuo metu Lietuvos keliuose veikia vienas bandomasis sektorinis greičio matuoklis kelyje A5 (Kaunas-Marijampolė).

Sektoriniai greičio matuokliai bus pastatyti šiuose keliuose:

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – dvi atkarpos
Šiauliai–Palanga (A11) – dvi atkarpos
Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (A7) – viena atkarpa
Vilnius–Varėna–Gardinas (A4) – viena atkarpa
Vilnius–Lyda (A15) – viena atkarpa
Vilnius–Minskas (A3) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – dvi atkarpos
Panevėžys–Šiauliai (A9) – viena atkarpa
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa
Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (A5) – viena atkarpa
Panevėžys–Pasvalys–Ryga (A10) – viena atkarpa
Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – viena atkarpa
Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda (141) – dvi atkarpos
Mažeikiai–Plungė–Tauragė (164) – viena atkarpa
Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (122) – viena atkarpa
Vilnius–Švenčionys–Zarasai (102) – viena atkarpa
Vilnius–Polockas (103) – viena atkarpa
Klaipėda–Liepoja (A13) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Prienai–Alytus (130) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – viena atkarpa (rezervinė vieta)
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa (rezervinė vieta).

Daugiau naujienų skaitykite čia.

47 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Rado priežastį, kodėl Kaune dingsta elektra – kalti vagys

Pareigūnai aiškinasi, kas neatsispyrė svetimoje piniginėje buvusiems pinigams

Akibrokštas investuoti į kiemo tvarkymą besiruošiantiems gyventojams: paliko su problema

Kaunas pasipuošė nauju dviračių taku

Fiksuoja skaitytojas: su tokia „akcija“ smarkiai nesutaupysite

Šimtai kauniečių penktadienį šturmuos gatves - prasideda kova dėl 2000 eurų

Geriausia šalies buriuotoja dalyvaus regatoje Kauno mariose: savo šalyje šiemet plauks vienintelį kartą

Dovana Kauno rajono gyventojams – pristatytas daugiafunkcio centro projektas

Kaune įsikūrę vežimėlių gamintojai stebina pasaulį inovacijomis

Kauno bendrovės sprendimas: skirs stipendiją ir garantuos darbo vietą