Svarbu vairuotojams: paaiškino, ką daryti su senomis padangomis

Asociatyvi / Asociacijos nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Įsibėgėjant padangų keitimo sezonui vairuotojams kils klausimų, kur dėti senas automobilio padangas ar ką daryti su padangomis, ne vienerius metus dūlančiomis garaže. Šiuo metu Lietuvoje registruota virš 1,5 mln. transporto priemonių, o senų padangų, kurias būtina perdirbti, kasmet susidaro dešimtys tūkstančių tonų, rašoma Gamintojų ir importuotojų asociacijos pranešime.

Turbūt kiekvienas vairuotojas jau žino, kad rudenį ar pavasarį keičiant padangas automobilių remonto įmonėje, senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisams draudžiama šias atliekas atiduoti jų naudotojui.

Priims prekybininkai, autoservisai, specialios aikštelės

Prekybininkai privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Gyventojai senas padangas taip pat gali nugabenti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles – tokių aikštelių Lietuvoje yra 96-ios. Priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės iš vieno gyventojo priima nemokamai iki 4 ar 5 nebenaudojamų padangų per metus.

„Autoservisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad pasibaigus padangų eksploatacijos laikui jos būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos ir nekeltų pavojaus aplinkai bei žmonių sveikatai. Gamintojai ir importuotojai rūpinasi senų padangų sutvarkymu ir finansuoja jų perdirbimą“, – sakė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

Atliekų tvarkymo centro vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė informuoja, kad prasidėjus padangų keitimo sezonui iki lapkričio mėnesio pabaigos centras skelbia netinkamų naudojimui padangų surinkimo akciją. Tai dar viena proga daug senų padangų sukaupusiems autoservisams ir gyventojams jomis atsikratyti palankiomis sąlygomis.

Platus perdirbtų padangų panaudojimas

Specialistų vertinimu, gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkoje kasmet parduoda virš 20 tūkst. tonų padangų. Pagal teisės aktus turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. šio kiekio – tai sudarytų vidutiniškai 16 tūkst. tonų senų padangų per metus. Dar apie 10 tūkst. tonų padangų kasmet į Lietuvą įvažiuoja su transporto priemonėmis.

Patekusios į gamtą padangos suyra tik per 120-140 metų, jos dūla ir išsiskiria sveikatai pavojingų toksinių bei cheminių medžiagų. Perdirbtų padangų guma panaudojama sporto aikštynų ar žaidimų aikštelių guminėms dangoms, automobilių statymo apsauginių kuolelių gamybai arba energijai gauti. Senų padangų deginimo procese naudojami specialūs filtrai, kurie neutralizuoja į aplinką išsiskiriančias kenksmingąsias medžiagas.

Aplinkos ministerija primena, kad už ne vietoje išmestą padangą gali tekti atlyginti žalą, kuri siekia daugiau kaip 140 eurų.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

5 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Universiteto laukia pokyčiai: paskelbė konkursą rektoriaus pareigoms užimti

Pokyčiai „Žalgirio“ ekipoje: atsisveikino su Dee Bostu.

Pradėtas paskutinis A. Mickevičiaus gatvės rekonstrukcijos etapas

Svarstoma plačiau naudoti biometrinius duomenis

Kauno rotušės aikštėje - greitai tirpstantys stebuklai

Vilijampolėje partrenktos mergaitės atsidūrė ligoninėje

Kauno valdžia nusitaikė į mokyklas: laukia daug permainų, kurios patiks ne visiems

2018-ųjų biudžetas: kiek gaus pensininkas, mokytojas, prezidentas

Suskaičiuota, kiek gyventojų šiemet paliko Lietuvą

Smurto atvejis Laisvės alėjoje: kaip reagavo aplinkiniai?