Žinomas verslininkas nusipirko elektromobilį, kad greičiau pasiektų Kauną | Kas vyksta Kaune

Žinomas verslininkas nusipirko elektromobilį, kad greičiau pasiektų Kauną

Asociatyvi / archyvo nuotr.

Atvykęs į verslo susitikimus daugelyje Lietuvos miestų žinomas investuotojas Mindaugas Glodas dažnai sulaukia nustebimo. Ilgus metus galingu visureigiu važinėjęs verslininkas prieš keletą savaičių tapo pirmuoju naujojo „Volkswagen“ e-Golf savininku ir sako besijaučiantis puikiai, persėdęs į elektromobilį.

„Anksčiau vairavau „Jeep Grand Cherokee“. Šis automobilis man buvo labai reikalingas, nes iš priemiesčio bene per visą miestą šiokiadieniais į mokyklą veždavau sūnų. Pradėjau mąstyti, kaip išvengti siaubingų spūsčių Ukmergės gatvėje, Vilniuje. Minėtoje gatvėje yra speciali A juosta, leidžianti važiuoti elektromobiliais. Kadangi 95 procentai viso mano laiko prabėga vairuojant, o kasdien nuvažiuoju mažiausiai šimtą kilometrų, nusprendžiau išbandyti elektromobilį. Pirmiausiai peržvelgiau jų asortimentą rinkoje. Galiu patikinti, jog elektromobilis turi daugelį privalumų,“, – sako rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ generalinis direktorius M. Glodas.

Elektromobilio privalumai investuotojui praverčia tiek dažnose kelionėse į verslo susitikimus Kaune, tiek ir aktyviai važinėjant sostinėje. „Kaune įsikūrusi aktyvi startuolių bendruomenė, tad mano kelionės tarp dviejų didmiesčių tapo dažnos, – pasakoja M. Glodas. – Elektromobilį drąsiai rekomenduočiau tiems, kas darbo reikalais dažnai keliauja tarp Kauno ir Vilniaus, todėl žino, kiek laiko sugaištama didmiesčių spūstyse“.

Pasak jo, pilnai įkrautas elektromobilis per dieną gali nuvažiuoti iki 200 kilometrų. „Gyvenu asmeniniame name, tad palieku elektromobilį krautis per naktį, o ryte atsibudęs randu jį pilnai įsikrovusį bei sušilusį – galiu sėsti prie vairo ir važiuoti. Yra galimybė žiemą net atitirpinti užšalusius elektromobilio langus,“, – atvirauja verslininkas.

Vyro teigimu, namuose, nuosavoje valdoje, kraunant elektromobilį nebūtina turėti specialią įkrovimo stotelę. Transporto priemonę galima krauti prijungus tiesiog prie įprastos rozetės.

„Tačiau savo namuose turiu elektromobilio įkrovimo stotelę, kurią man pastatė įmonė „Elinta“, įsikūrusi Kaune, pirmoji ir vienintelė Lietuvoje nemažai eksperimentuojanti technologijų, skirtų elektromobiliams, srityje. Turima įkrovimo stotelė leidžia man įkrauti transporto priemonę keturis-penkis kartus greičiau nei kraunant iš paprastos buitinės rozetės“, – paaiškina rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ generalinis direktorius.

Pasak jo, jei baiterija visiškai tuščia, pilnai pakrauti „Volkswagen e-Golf“ bateriją naudojant stotelę trunka penkias valandas. Tuo atveju, jei kraunama jungiant į rozetę, – apie 20 ir daugiau valandų. Įkraunant elektromobilį pastaruoju būdu elektros energijos sunaudojama kur kas daugiau nei, tarkime, įjungus elektros lemputę.

„Tačiau norint nuvažiuoti tą patį atstumą elektromobiliu ir automobiliu užpildant jo baką dyzeliniu kuru – kaina 7-8 kartais didesnė. Norint nuvažiuoti šimtą kilometrų įprasta transporto priemone, reikia maždaug 6 litrų dyzelinio kuro, kurio litras kainuoja daugiau nei euras. O keliaujant elektromobiliu šimtą kilometrų, sunaudojama apie 15 kilovatvalandžių elektros. Vienos kilovatvalandės naktinis tarifas yra maždaug 8 euro centai. Tad – gerokai pigiau“, – sako verslininkas.

M. Glodas sako, jog jo šeimoje naudojamasi ne tik elektromobiliu, bet ir dyzeliniu kuru varomu automobiliu – būtent pastarasis skirtas ilgoms kelionėms, o pirmasis – įveikti netolimus atstumus miesto keliuose.

Paklaustas apie tai, kokia elektromobilio kaina, žinomas investuotojas neslepia – elektromobiliai yra brangūs. Naujo elektromobilio kaina gali siekti 40-45 tūkstančius eurų. Tačiau jo eksploatavimo išlaidos yra kone 7-8 kartus mažesnės nei analogiško automobilio, varomo benzinu ar dyzelinu. „Tam, kad būtų galima važiuoti, kuras reikalingas. Tačiau elektromobilyje kurą galima pakeisti elektra, kuri yra ženkliai pigesnė. Nereikia rūpintis automobilinių tepalų keitimu, tad eksploatavimui išleidžiama mažiau“, – pasakoja M. Glodas.

Važiuodamas iš sostinės į Kauną leistinu maksimaliu greičiu, vos atvykęs žinomas investuotojas sako stabtelintis prie prekybos centro „Lidl“ bei elektromobilių stotelėje įkraunantis savo „Volkswagen E-Golf“ per maždaug dvidešimt minučių. Kaune su turimu įkrovimo kiekiu aplankantis visas reikiamas vietas Laikinojoje sostinėje ir grįžtantis į Vilnių. „Yra ir kitas variantas: iš Vilniaus atvažiuoju į Kauną, atlieku visus suplanuotus reikalus ir grįždamas atgal sustoju Elektrėnuose, pasikraunu elektromobilį bei tęsiu kelionę toliau“, – atvirauja jis.

Trūkumas vykstant į skirtingus Lietuvos miestus elektromobiliu, verslininko teigimu, – nepakankamas įkrovimo stotelių skaičius, ypač tų, kurios įkrauna transporto priemonę greitai. Tačiau jų tinklas artimiausiu laiku bus plečiamas tiek didmiesčiuose, tiek kituose miestuose bei tarpmiestinėse magistralėse.

„Keliaujant elektromobiliu visada yra galimybė žinoti, kiek kilometrų su turimu įkrovimu dar bus galima nuvažiuoti. Jei, tarkime, pasakoma, jog 150 kilometrų, važiuodami normaliu greičiu – nespaudžiant ekseleratoriaus iki dugno, tiek ir nuvažiuosite. Tačiau, jei keliausite nervingai, elektromobilis išsikraus žymiai greičiau“, – paaiškina M. Glodas.

Turint elektromobilį, neslepia jis, pasitaiko ir kuriozinių situacijų, pavyzdžiui, pamirštama jį įkrauti. Tuomet susiduriama su problema, nes kuro per keletą minučių kaip įprastam automobiliui įpilti negalima – elektromobilio įkrovimas užtrunka kur kas ilgesnį laiką. Tai – tik įpročio reikalas, teigia verslininkas, tačiau tokie keblumai – galimi, bet jie atsitinka itin retai.

M. Glodas domėjosi elektromobilio baterijos ilgalaikiškumu. Pasak jo, teigiama, jog tokios transporto priemonės baterija susidėvi maždaug per septynerius metus. Tačiau verslininkas teigia, jog jau ir dabar yra elektromobilių, kurių naudojimo stažas siekia daugiau nei septynerius metus, o baterija nėra susidėvėjusi itin stipriai – baterijose vis dar yra išlikę apie aštuoniasdešimt procentų pradinės įkrovimo talpos. Taigi, elektromobilių baterijos yra pakankamai kokybiškos.

Verslininkas džiaugiasi, kad jo pavyzdys paskatino ir kitus draugus bei verslo partnerius bent jau pradėti domėtis elektromobiliais. „Riedėdamas savo naujuoju elektromobiliu dažnai pagalvoju, kaip palengvėtų miesto žmonių, gyvenančių ar dirbančių šalia intensyvaus eismo gatvių, situacija, jeigu daugelis automobilių būtų elektriniai. Nebeliktų tokios didžiulės taršos, triukšmo, gyventume gerokai sveikiau ir maloniau“, – mintimis dalijosi M. Glodas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA