Pavyksta ne kiekvienam: AKU įkopė į trečią veiklos dešimtmetį | Kas vyksta Kaune

Pavyksta ne kiekvienam: AKU įkopė į trečią veiklos dešimtmetį

Organizatorių nuotr.

Prieš du dešimtmečius Kaune įkurta Akademinė kredito unija (AKU) jau atšventė savo jubiliejų ir nuo gegužės pradėjo skaičiuoti trečiojo dešimtmečio metus. Jubiliejų unija švenčia skaičiuodama gerus darbus, kuriuos darė ir anksčiau bei ruošiasi tęsti ateityje. Su unijos vadove Gitana Jasėniene portalas „Kas vyksta Kaune“ pasikalbėjo apie esmines unijos vertybes, veiklos principus ir darbuotojų atranką.

Šį mėnesi AKU narių sąrašą papildė jau 5 500-asis narys. „Tarp mūsų narių yra ir labai ambicingų, didelius projektus vystančių narių ir smulkaus, vidutinio verslo atstovų. Nemažai tokių žmonių, kurie skolinasi pinigų, kad užsiimtų smulkesne veikla, kaip sakoma – patys sau susikuria darbo vietą, taip pat savo srities profesionalų, dribančių samdomą darbą. Nemažą dalį narių sudaro ir senjorai“, – pasakoja G. Jasėnienė.

Vidutinis unijos klientų amžius – nuo 25-erių iki 50 metų ir daugiau. „Skolinasi dažniau jauni nariai, skolina pinigus unijai – vyresni“, – įvardija AKU vadovė. Pasak jos, unija teikia paskolas ne tik smulkiam ir vidutiniam verslui, bet ir būstui įsigyti ar remontuoti, vartojimui.

Puoselėti bendruomeniškumą nėra paprasta

Kuomet prieš du dešimtmečius AKU tik kūrėsi, kredito unija privalėjo pasirinkti narystės kriterijų. Akademinės kredito unijos pavadinimas buvo pasirinktas, nes unijos vizija buvo aptarnauti akademinę bendruomenę. Unijos steigėjai buvo VDU dėstytojai ir studentai. Istoriškai pavadinimas buvo išlaikytas, nors jau daugybę metu narystė unijoje neišskiriama pagal klientų veiklą, o jos nariu gali tapti kiekvienas Kauno mieste ar rajone gyvenantis, dirbantis ar besimokantis gyventojas.

„Kol narių buvo nedaug, jie asmeniškai pažinojo vienas kitą – puoselėti bendruomeniškumą buvo lengviau, – sako G. Jasėnienė. – Tačiau ir nuolat didėjant narių skaičiui, mes nenuleidžiame rankų, nuolat kviečiame narius prisijungti prie renginių, įvairių iniciatyvų. Bendravimas, asmeninis dėmesys nariams mus skiria nuo kitų finansų įstaigų, nes unijoje esame suvienyti bendros veiklos ir tikslų“.

Taip pat nariai gali naudotis tarpusavio nuolaidų sistema, kuomet kiekvienas narys gali pasiūlyti kitiems nariams verslo paslaugas su nuolaida. Tokia praktika tarp unijos narių gana populiari.

Dirba greitai ir lanksčiai

AKU administracijoje dirba tik 9 darbuotojai – jų atsakomybėje yra visa kasdienė klientų aptarnavimo veikla. Administracija įsikūrusi tarpukario laikotarpio pastate A. Mickevičiaus gatvėje. „Kadangi esame maža organizacija, turime daug pranašumų – mes greitai priimame sprendimus, esame lankstūs, dėmesingi“, – vardija G. Jasėnienė. Vadovė pastebi, kad nemažai klientų unijos paslaugomis naudojasi būtent dėl šių savybių, juk jei valdai smulkų verslą, apyvartinių lėšų tau greičiausiai reikia dabar, o ne po mėnesio ar dviejų – panašiai tiek laiko vidutiniškai svarstomi kreditavimo pasiūlymai kitose institucijose.

Svarbiausius unijos nutarimus bei ataskaitas vieną kartą metuose tvirtina visuotinis narių susirinkimas. Kiekvienas narys, o jų jau daugiau nei 5500 – turi savo balsą, dalis balsuoja susirinkimo metu, dalis – iš anksto. Susirinkimas išrenka ir trijų asmenų stebėtojų tarybą, kuri posėdžiauja kartą per ketvirtį ir jos pagrindinė funkcija yra stebėti, ar unijos administracija dirba narių naudai.

Taip pat kartą per savaitę renkasi penkių unijos narių Valdyba, kuri priima svarbesnius sprendimus, susijusius su administracijos veikla, tvirtina biudžetą, paskolas, rizikos ataskaitas, priima sprendimus dėl paskolų išieškojimo. Detalesniu paskolų svarstymu užsiima penkių asmenų paskolų komitetas. „Kaip matote, unijos valdymas nėra toks paprastas, kaip gali pasirodyti – visi čia tarnauja kitų narių labui, rūpinasi, kad jų patikėtos lėšos būtų naudojamos efektyviai“, – apie unijos principus pasakoja G. Jasėnienė.

Svarbiausias kriterijus – darbuotojo vertybės

G. Jasėnienė save vadina pozityviai reiklia. Darbe ji kuria atmosferą, kurioje svarbu laikytis taisyklių, gerbti kolegas ir klientus, perskambinti klientui, jei negalėjai iškart išklausyti jo, į užklausas el. paštu atsakyti kuo greičiau, bet ne vėliau nei per dieną. „Mes neturime stebuklingų produktų ar pasiūlymų, mūsų stiprybė – dėmesys klientui, mandagumas, empatija, sąžininga kainodara“, – apie žmogiškąją darbo pusę pasakoja G. Jasėnienė.

Vadovės teigimu, tokiais pat principais atsirenkami ir unijos darbuotojai. „Išmokyti unijos darbo specifikos specialistą galime gana greitai, bet pakeisti jo vertybių – beveik neįmanoma, todėl darbuotojų atrankoje tema apie vertybes yra viena svarbiausių“, – atskleidžia G. Jasėnienė.

Vadovės teigimu, glaudaus ryšio su unijos nariais palaikymas, bendruomeniškumo puoselėjimas svarbus, nes tai uniją padaro kitokia, nei bankas. „ Kai kurie nariai, ypač vyresnio amžiaus, pas unijos klientų aptarnavimo vadybininkes ateina, lyg pas asmeninį kirpėją ar gydytoją. Jie jas pažįsta, o jos jau žino, kokių paslaugų klientas atėjo – daryti pavedimo ar pratęsti indėlio sutartį, – šypsosi G. Jasėnienė. – Būna kad viena vadybininkė laisva, bet klientas laukia eilėje pas kitą – būtent „savo vadybininkę“.

Rugsėjo darbų sąraše – dovanos moksleiviams ir darželinukams

Kaip ir kiekvieną jubiliejaus mėnesį, AKU mažesniais ir didesniais darbais toliau skleidė gerą žinią apie šią jiems svarbią sukaktį ir laukė dovanų ne iš kitų, o patys jas dovanojo. Rugsėjį AKU dovanomis pradžiugino Lietuvos moksleivių techninės kūrybos centrą, su kuriuo bendradarbiauja jau ne pirmus metus. Centro direktorė Laimutė Vaitiekūnienė pasidžiaugė prieš kelerius metus su unija vykdytu itin sėkmingu finansinio raštingumo projektu, taip pat kitomis bendruomeniškumo ugdymo veiklomis.

Šį kartą AKU Lietuvos moksleivių techninės kūrybos centrui skyrė ne laiką ir žinias, bet mokymo priemones – padovanojo lėktuvo ir elektromobilio modelius. Abu modelius vakai turės patys surinkti, kad jie veiktų, sukurti jų dizainą bei išmokti valdyti. Kaip portalui sakė centro vadovė L. Vaitiekūnienė, šiomis veiklomis užsiims trasinio automodeliavimo būrelio vaikai, tačiau modeliai bus pristatyti ir platesniam moksleivių ratui. „Mūsų centre yra įrengta reali automodelių varžybų trasa, kurioje galima bus išbandyti naująjį automobilį, vėliau dalyvauti varžybose, kurios vyksta visoje Lietuvoje, o kartą metuose – ir mūsų mokykloje“, – žadėjo L. Vaitiekūnienė. Pasak vadovės, centras turi ir daugiau automobilių modelių, bet jie paprastesni, o centre įrengta tokio lygio varžybų trasa yra vienintelė Kaune, tik po vieną turi kiti keturi didieji Lietuvos miestai.

„Labai džiaugiamės AKU dovanomis ir galimybe mūsų centre užsiėmimus lankantiems vaikams mokytis inžinerijos, praktikuojantis su realiais modeliais, o ne iš paveiksliukų. Tai tikrai labai svarbu, ugdant būsimus techninių mokslų specialistus“, – sakė Lietuvos moksleivių techninės kūrybos centro vadovė.

Taip pat tarp rugsėjo mėnesio AKU dovanos pradžiugino ir Kauno rajono Noreikiškių lopšelio – darželio „Ąžuolėlis“ auklėtinius. Ikimokyklinio amžiaus vaikams buvo padovanotos edukacinės priemonės, skirtos vaikų kūrybiškumui ugdyti. Daugiau kaip 200 darželį lankančių mažamečių Vokietijoje sertifikuotomis ekologiškomis priemonėmis dalinsis rotaciniu principu. „Labai džiaugiamės tokiomis iniciatyviomis, norime, kad vaikai žaistų ir būtų lavinami inovatyviomis, naujoviškomis priemonėmis, o jų įsigyjimui dažnai trūksta lėšų“, – AKU dovanomis pasidžiaugė ikimokyklinės įstaigos vadovė Sonia Makaveckienė.

Daugiau apie AKU veiklas skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA