Kaune tokio koncentruoto protų šturmo nebuvo jau seniai

Copictures nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Praeitą savaitę Kaune vykusiame didžiausiame Baltijos šalyse moderniųjų technologijų ir verslumo renginyje SWITCH! pranešimus perkaitė net 63 pranešėjai iš 13 skirtingų pasaulio šalių, o juos galimybę išklausyti turėjo daugiau, kaip 15 tūkstančių renginyje apsilankiusių lietuvių.

Lankytojų antplūdžiu džiaugęsis vienas iš SWITCH! iniciatorių, europarlamentaras Antanas Guoga priminė, kad technologijos keičiasi itin greitai ir per keturis ar trejus metus žinios, kurias suteikia aukštoji mokykla, nuvertėja. Dėl to buvimas SWITCH!, ne vienam lankytojui leido ne tik susipažinti su esminėmis inovacijomis, bet ir tapo impulsu originalioms ir drąsioms idėjoms atsirasti.

„Facebook“ ragino demokratizuoti internetą

„Mastercard“, „Facebook“, „Google“, „Nasdaq“ , „Netflix“, – tai vos keletas visame pasaulyje atpažįstamų įmonių, kurių atstovai savo įžvalgomis antradienį dalijosi Kauno „Žalgirio“ arenoje vykusiame renginyje.

Štai pranešimą apie skaitmeninį verslą skaičiusi „Mastercard“ vadovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse Sasha Krstic pasakojo apie vis labiau nepastebimais tampančius mokėjimus ir tai, kad jau greitai mokėjimų sistemos gali būti integruotos ir į šaldytuvus bei automobilius.

„Tai leistų šaldytuvui, kai jame pasibaigtų sūris ar pienas, užsakyti šiuos produktus ir jie būtų atvežti iki jūsų namų. Be to, automobiliui turint visus mokėjimui būtinus duomenis, degalinėje už degalus sumokėti gali jis“, – apie netolimą ateitį kalbėjo SWITCH! pranešėja.

„Mastercard“ atstovė taip pat pažymėjo, jog atliekant mokėjimus, vis dažniau bus pasitelkiami biometriniai duomenys, pavyzdžiui, veido atpažinimas ar širdies ritmas.

„Širdies ritmas yra puiki tapatybės atpažinimo priemonė“, – tikino S. Krstic.

Renginyje didelis dėmesys buvo skirtas ne tik technologinių naujovių, bet ir opiausių skaitmeninio amžiaus problemų aptarimui.

Diskusijoje apie duomenų ekonomikos iškilimą ir duomenų saugumą dalyvavęs „Facebook“ Europos viešųjų reikalų vadovas Jakobas Turowskis teigė, kad skaitmeniniame pasaulyje sienų kartais yra net daugiau nei fiziniame ir ragino toliau demokratizuoti rinką.

„Neseniai bandžiau užsisakyti sportbačius iš Anglijoje veikiančios interneto parduotuvės. Gyvenu Varšuvoje ir man buvo paaiškinta, jog į Lenkiją prekės nėra pristatomos“, – vieną iš sienų skaitmeniniame pasaulyje pavyzdžių pateikė „Facebook“ atstovas.

Anot J. Turowskio, fizinė vieta skaitmeniniame amžiuje neturi reikšmės ir visi Europos gyventojai privalo turėti prieigą prie to paties turinio.

Jam antrino ir „Google“ Vidurio ir Rytų Europos ryšių su vyriausybėmis vadovė Marta Poslad. Technologijų milžinės atstovė taip pat pridūrė, jog neriboto duomenų judėjimo amžiuje svarbiausias dalykas yra pasitikėjimas.

Tūkstančiai specialistų ir dar daugiau smalsuolių

Skaičiuojama, kad į tris dalis, profesionalų, švietimo ir jaunimo, suskirstytas SWITCH! pranešėjų paskaitas ir diskusijas galėjo užsukti net 15 tūkstančių žmonių. Būtent toks yra bendras šiųmečio renginio lankytojų skaičius. Iš jų beveik 2000 sudarė verslo ir viešojo sektoriaus profesionalai bei apie 800 švietimo ekspertų.

Tai, kad technologijų zonoje nestigo veiksmo ir lankytojų, liudija ir bendrovės „Printa Print“ statistika. Ji SWITCH! lankytojams, įkėlusiems nuotrauką iš renginio su grotažyme #switch į „Instagram“, suteikė galimybę nuotraukas pamatyti „Žalgirio“ arenoje sumontuotuose ekranuose. Skaičiuojama, kad per devynias renginio valandas su minėta grotažyme pasirodė apie 1800 nuotraukų.

Didelio populiarumo šiemet sulaukė ir jau tradicine tapusi #SWITCH! technologijų erdvė, užėmusi net 672 kv. m. plotą ir pritraukusi 37 organizacijas ir bendroves, įkurdinusias savo stendus.

Čia lankytojai galėjo išbandyti skrydį parasparniu virtualioje realybėje, spausdinimą 3D spausdintuvu ar drono valdymą. Be to, nestigo ir norinčiųjų stebėti robotų kovas.

Finišavo „blockchain“ dedikuotas hakatonas

Šiemet „blockchain“ technologijai skirtame SWITCH! hakatone dalyviai kūrė koncepciją decentralizuotam banko sąskaitos ir telefono numerio sąsajos sprendimui.

Anot hakatono komisijos vertinimo narių, visos penkios dalyvavusios komandos pasiūlė veikiančius sprendimus, o ateityje specialistai juos vertins dar sykį ir bandys panaudoti geriausius iš jų. Hakatoną laimėjusi komanda savo sprendime pasiūlė išnaudoti „Bitcoin“ tinklą ir jo galingumą tam, kad būtų užtikrintas duomenų saugumas.

Kaip teigė hakatoną rėmusio „Swedbank“ Elektroninės bankininkystės plėtros vadovas Baltijos šalyse Olegas Marofejevas, išrinkti nugalėtojus buvę itin sunku.

„Mes išrinkome sprendimą, kuris buvo arčiausias „blockchain“ dvasiai, atviriausias, paprasčiausias“, – tikino O. Marofejevas.

1 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Žinios apie paskirtą baudą nustebino

Su nuostoliais išvykstantis Š.Jasikevičius: oponentų komanda – pretendentė į finalinį ketvertą

Liberalų sąjūdis pripažintas šiurkščiai pažeidęs rinkimų finansavimo įstatymą

Kitą savaitę – pirmojo sniego tikimybė

Protestavusiems kauniečiams - piniginės sankcijos

S. Skvernelį stebina Prezidentūros požiūris į verslą

Penkeriopai išaugo pranešimų skaičius apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Į avariją patekusi mama su dukra: ačiū Dievui ir tą vakarą budėjusiems gydytojams

Daiktai pašto siuntose: ką reikia žinoti, kad netektų patirti nuostolių?

Kauniečiams pristatytas Aukštųjų Šančių ąžuolyno sutvarkymo projektas