Svarstoma panaikinti specialiųjų tarnybų numerius: kur reikės kreiptis pagalbos ištikus bėdai? | Kas vyksta Kaune

Svarstoma panaikinti specialiųjų tarnybų numerius: kur reikės kreiptis pagalbos ištikus bėdai?

BNS 2017/06/13 14:37
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) palaiko iniciatyvą, kad Lietuvoje žmonės pagalbą kviestų kiek kitaip nei iki šiol, kai ištikus bėdai bėdai būdavo galima skambinti atskirais specialiųjų tarnybų pagalbos telefonų numeriais.

Svarstoma, kad tai būtų galima tik skambinant Bendrojo pagalbos centro (BPC) numeriu 112, o šiuo metu atskirai veikiančios medikų ir policijos dispečerinės būtų integruotos į šį centrą.

Tokį siūlymą antradienį pranešė pateikusi Vidaus reikalų ministerija (VRM).

„SAM vadovybė palaiko šiuos VRM žingsnius ir konkrečius planus“, – BNS sakė sveikatos apsaugos ministro atstovė spaudai Lina Šriubėnė.

Pasak jos, vieningas pagalbos numeris reikalingas, „pirmiausia tai bus patogiau žmonėms, kuriems prireikus pagalbos nebereikės blaškytis tarp kelių numerių“.

L.Šriubėnė teigė, jog dispečerinių integravimas į BPC reikalingas, nes „vieno numerio ir vieno pagalbos centro išlaikymas kainuoja pigiau, nei kelių ar keliolikos“.

„Šie pokyčiai būtini ir jų reikėjo jau seniai“, – kalbėjo ministro atstovė.

Vidaus reikalų ministerija siūlo, kad 112 vieninteliu pagalbos numeriu taptų nuo 2019 metų.

Tai reiškia, kad nuo tų metų iškviesti pagalbą trumpaisiais policijos, greitosios medicinos pagalbos ir ugniagesių numeriais taptų neįmanoma. Paskambinus šiais numeriais 2019 metais, būtų transliuojama informacija, jog numeriu paslaugos neteikiamos, o nelaimės atveju reikia skambinti 112. Po metų šie numeriai būtų apskritai išjungti.

Ministerijos siūlymą dar turės patvirtinti Ministrų kabinetas.

Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas teigė, kad palikus vieną pagalbos numerį į BPC bus pradėtos integruoti ir šiuo metu atskirai dirbančios aštuonios greitosios medicinos pagalbos dispečerinės bei vienuolika policijos operatyvaus valdymo skyrių.

Pasak ministro, integracija leis padidinti tarnybų reakcijos greitį, nes žmogus neturės keliskart kartoti, kokiu reikalu skambina. Jis teigė, jog dispečerinių ir operatyvaus valdymo skyrių integracija taip pat leis sutaupyti.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA