Gyvenimas stoties rajone: mato, kaip Lietuva išvažiuoja

Delfi.lt nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

„Matote, eilės nėra. Lietuva išvažiavo“, – šypteli laikrodininkas, dirbantis priešais naująją Kauno autobusų stotį. 

Smulkieji verslininkai tampa tyliais išvažiuojančios Lietuvos liudininkais – visą parą stotyje zujantys žmonės aplink stotį įsikūrusių verslininkų paslaugomis naudojasi retai. Klesti tik tie, kurie malšina bene svarbiausią žmogaus pojūtį – alkį. Maitinimo įstaigos klientų stoka nesiskundžia.

Kauno pasididžiavimas

Naujoji moderniausia Lietuvoje autobusų stotis atidaryta sausio pabaigoje. Didžiąją dalį naujojo pastato užima prekybos centras. Taip pat jame įsikūrė ir mažesnieji nuomininkai – stotyje galima rasti kelias kavines, batų parduotuvių, knygyną, kepyklėlę, grožio saloną.

Kauno autobusų stotis

2015 metų lapkritį statybų startas buvo duotas didžiulėje duobėje. Dabar čia įrengtas 200 vietų požeminis parkingas. Per kiek daugiau nei metus buvo pastatytas 13 tūkst. kvadratinių metrų ploto, 9 mln. eurų vertės pastatas, kuriame įrengta laukimo salė, bilietų kasos, informacijos punktas ir visos su stotimi susijusios funkcijos.

Ties Bažnyčios ir Girstupio gatvių sankryža įrengta žiedinė sankryža – pro šią sankryžą į Vytauto prospektą įvažiuoja autobusai. Naujojoje stotyje įrengtas 21 peronas, vietoje anksčiau buvusių 26.

Ties peronais įrenti specialūs davikliai, kurių dėka ekranuose bus matyti informacija, kur stovi autobusai. Keleiviai išleidžiami atvykimo perone, kuriame vienu metu keleivius išleisti gali 6 autobusai.

Skaičiuojama, kad kasdien Kauno autobusų stotyje apsilanko apie 10 tūkst. žmonių. Tai yra du kartus daugiau, nei Vilniuje.

Kaip naujoji stotis paveikė netoli stoties įsikūrusių smulkiųjų verslininkų gyvenimą? Tai aiškinosi Delfi.lt žurnalistai.

Nedžiūgauja

Atnaujinta stotis, atnaujintas ir pats Vytauto prospektas. Čia, tiesiai priešais naują stotį, veiklą tęsią ne vienas smulkusis verslininkas. Tiesa, didžioji dauguma jų neskuba džiūgauti.

Kauno autobusų stotis

Pirmiausia užeiname į mobiliųjų telefonų taisyklą. Čia stalai nukrauti dešimtimis mobiliųjų telefonų. Absoliuti jų – sudaužytais ekranais. Panašu, kad darbo per akis. Tačiau taisytojai tikina, kad nors darbo daug, didelio pelno nėra. Be to, naujoji stotis daugiau klientų neatgynė. Gal kiek daugiau žmonių užsuka į tas parduotuves, kurios prekiauja mobiliųjų telefonų priedais, tačiau didžiąją dalį jų sutraukia naujasis stoties prekybos centras. Tuo įsitikinę smulkieji verslininkai.

Judame toliau. V. Malinausko centrinė raktų dirbtuvė. Čia dirbantys vyrai kalbesni. Jie tikina, kad iš tiesų atsidarius stočiai darbo padaugėjo. Deja, tik laikinai.

„Darbo buvo daugiau, kol visi stoties patalpų nuomininkai pasigamino reikalingus raktus. Tada vėl grįžome prie įprasto darbo ritmo“, – pasakoja darbuotojai.

Laikrodininko dirbtuvės. Sienos nukabintos senoviniais laikrodžiais – tai dekoro elementas. Tikrų tikriausia laiko mašina grįžtame keliais dešimtmečiais į praeitį. Vyresnio amžiaus, akis po specialiais didinamaisiais prietaisais „slepiantis“ meistras numoja ranka išgirdęs, kad atvyko žurnalistai. Leidžia suprasti, kad bendrauti nenori.

„Taisau savo malonumui“, – akių nepakeldamas sako meistras. Netrukus vyriškis atlyžta ir ima pasakoti. Jo trumpas komentaras, matyt, atspindi visos Lietuvos realybę. Laikrodininkas įsikūręs tiesiai priešais stotį, tad meistras pro langus mato išvykstančius ir atvykstančius žmones. Panašu, kad pastarųjų vis mažiau.

„Matote, eilės nėra. Eilės nėra ne tik pas mane. Žmonių nėra. Tiesiog Lietuvoje nebelieka žmonių“, – liūdnai šypteli meistras ir vėl užsidėjęs akinius tęsia darbą. Jis neslepia, kad vykdo ne užsakytą darbą, o kažką meistrauja savo malonumui.

Nori pavalgyti

Bet ne viskas yra taip prastai. Panašu, kad maitinimo įstaigose situacija kur kas geresnė ir klientų stygiumi verslininkai nesiskundžia.

Kauno autobusų stotis

Senajame stoties pastate įsikūrė kavinė. Gal tiksliau moderni valgyka – čia reikia pasiimti padėklą ir slenkant ji specialiu takeliu rinktis patiekalus. Čia dienos pietus galima rinktis net iš trijų variantų – jų kaina siekia 2,9, 3,7 ir 3,9 euro.

Vėdarai valgykloje kainuoja 2,7 euro, vištiena kario padaže ir karbonadas – po 3 eurus. Dienos sriuba – 1 euras.

Panašu, kad rinka diktuoja savo sąlygas ir dienos pietų kainos aplink stotį labai panašios. Priešais stotį esančioje kavinėje žirnių ar šviežių daržovių sriuba kainuoja po eurą. Pomidorinė jau brangesnė – 1,40 euro.

Kepsnys čia kainuoja 3,90 euro, o vištienos troškinys ar kiaulienos guliašas – 3,5 euro. Bulviniai patiekalai pigesni – jų kaina siekia apie pustrečio euro.

„Žmonių niekada netrūksta. Ateina žmonės iš aplinkinių biurų pietauti, nemažai pastovių klientų“, – teigė kavinės darbuotojos.

Daugiau naujienų rasite čia.

39 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro vadovė grįžo į darbą: apsilankys pas švietimo ir mokslo ministrę

Ankstų trečiadienio rytą - nelaimė Kaune: liepsnos be pasigailėjimo rijo kotedžus

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau

Kauno rajono gyventojai iš VMI susigrąžino per 2 milijonus eurų

Šeštadienio „Fast Lap“ varžyboms – naujas įvažiavimas į „Nemuno žiedą“

Kaunietė: parduotuvės eskalatorius vos neįtraukė mergaitės kojos, stebino kitų abejingumas

Paskelbtas galutinis rinktinės dvyliktukas

Kaune duris atvers visą parą veikianti „Maxima“

Ligoninėse trūksta visų kraujo grupių kraujo, kai kurio atsargos visai išseko

Vilkijoje vyks Lietuvos kariuomenės rezervo karių asociacijos žaidynės