Kaunietis ragina gerai pagalvoti, prieš renkantis telefonais prekiaujančią įmonę | Kas vyksta Kaune

Kaunietis ragina gerai pagalvoti, prieš renkantis telefonais prekiaujančią įmonę

Asociatyvi nuotr. / Archyvo nuotr.

Kaunietis Gediminas kreipėsi į portalą „Kas vyksta Kaune“, norėdamas atkreipti dėmesį, kad gyventojai būtų atidesni, įsigydami telefoną ir rinkdamiesi taisyklą.

Sugedo po pusmečio

Vaikinas pasakojo, kad 2015 m. gruodžio 4 d. už 720 eur. įsigijo telefoną iš firmos „Mobili linija“ salone Vilniuje, „Apple Iphone6s“. Po pusmečio jis sugedo: neįsijungdavo tam tikros funkcijos, ekrano viršuje dažnai atsirasdavo juoda linija ir mirgėdavo, dažnai pradingdavo viršuje esantis laukas, rodantis ryšį, laiką, baterijos būseną, likus 30 proc. ar mažiau baterijos, telefonas savaime išsijungdavo. 

Vaikinas pasakojo, kad telefonas turėjo 2 metų garantiją: pirmus metus turėjo tarptautinė garantiją „iDeal“ firmoje, ten nunešus telefoną nustatė, kad jis gedimų neturi, buvo perrašyta programinė įranga.

Antrus metus, jei būtų gedimų, telefono gamintojas nurodė vaikinui kreiptis į firmą „Mobili linija”. Praėjus pusmečiui taip ir padaryta, mat gedimai kartodavosi 1-2 kartus per dieną.

Vaikinas 2017 m. sausio 2 d. kaip liepta, kreipėsi į Kauno UAB „Mobili Garantija” servisą, telefonas priimtas garantiniam remontui ir sausio 5 d., persiųstas į autorizuotą serviso centrą – „Ideal”, kadangi, kaip teigė  UAB „Mobili Garantija”, jie „Apple Iphone” telefonų patys netaiso.

Gedimų nerado

Portalas „Kas vyksta Kaune” pakalbino įmonės „Mobili linija“ direktorių Edą Pangonį. Jis teigė, kad autorizuotame „Ideal” serviso centre kliento telefonas buvo testuojamas ne vieną dieną, taip pat sausio 17  d. papildomai kreiptasi į klientą dėl gedimo patikslinimo, kadangi serviso centre gedimas nepasireiškė.

Jo teigimu, kol gedimas nepasireiškė servisas išrašyti akto ir patvirtinti gedimo negali.

„Serviso technikas diagnostikos metu tikslino, jog gedimas nėra labai dažnas šiems modeliams („iPhone 6 Plus” buvo, bet ne paprastiems „6s”). Įrenginį reikėtų testuoti ilgesnį laiką, ir jei pasikartos gedimas, jį nustatys, tik tada  galės išrašyti aktą arba pakeisti telefoną nauju. Kadangi klientas skubino servisą ir jam buvo svarbu kuo greičiau gauti atsakymą, o diagnostika ir taip užtruko daugiau kaip 2 sav. ir testavimo metu gedimas nepasirodė, įrenginys buvo grąžintas. Per visą testavimo laikotarpį serviso centre gedimas nepasireiškė, todėl klientas buvo informuotas, jog jeigu turi galimybę užfiksuoti (nufilmuoti, nufotografuoti) gedimą tai reikėtų padaryti ir kreiptis pakartotinai. Sausio 25 d. telefonas grąžintas vartotojui”, – teigė E. Pangonis.

Visgi, vaikinas paprašė išrašyti gamyklinį broko aktą ir išduoti naują telefoną, tačiau taisyklos darbuotojas jam atsakė, jog įmonė gamyklinio broko akto neišrašo, jei nuo telefono įsigijimo praėję daugiau, nei 1 metai. Vaikinas kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių tarnybą, kur atsakyta, kad broko aktą turi duoti nuo įsigijimo praėjus ne daugiau kaip 2 metams, tad vaikinui aktas turėjo būti išrašytas.

Gediminas pasakoja, kad „Mobili taisykla“ to nepadarė, tad vaikinas kreipėsi į „iDeal“ oficialų „iphone“ taisyklą, galiausiai, vasario 23 d. jie pakeitė kitu telefonu, problema išspręsta, tačiau vaikinas stebėjosi „Mobilios linijos” veikla.

E. Pangonis aiškino kiek kitaip, esą vaikinui atsakyta dėl to, jog pardavėjas UAB „Mobili Linija” broko aktų neišrašo, tai atlieka autorizuoto serviso centrai, jeigu nustato gedimą ir telefonas atitinka gamyklinio broko akto išdavimo sąlygas. Tuomet klientas turi kreiptis į pardavėją dėl telefono keitimo nauju/pinigų grąžinimo. „Šiuo atveju, autorizuotas „iDeal” servisas gedimo nenustatė”, – sakė E. Pangonis ir prisegė serviso išdavimo aktą.

Nusivylė

„Atsibodo įrodinėti tiesą, manau jie net neieškojo gedimo telefone, laukiau, aktyviai raginau. Jei būtų išrašę broko aktą, tai būtų turėję atlyginti telefono kainą. Manau, neišrašė, nes nesidomi, direktorius sakė neįdomu, atsakė, kad pats galiu pasikeisti bateriją. Tai atsainu, nuvilia. Nesuprantama, kai 2 m. garantija ir tuo metu siūlo pačiam pasikeisti bateriją. Pykstu, manau, kad „Mobili linija“ perparduoda nekokybiškus daiktus”, – komentavo pirkėjas.

E. Pangonis teigė, kad „Iphone” įrenginiai perkami iš oficialių tiekėjų. „Pabrėžiame, kad mobiliojo ryšio telefonai, techniškai sudėtingi įrenginiai, jie genda. Tai gali atsitikti tiek dėl techninių gedimų, broko, tiek dėl netinkamo naudojimo, ne pagal gamintojo nustatytas rekomendacijas.  Todėl, mes kaip pardavėjas suteikiame 24 mėnesių telefono garantinį laikotarpį bei įsipareigojame remontuoti telefonus 24 mėnesius nuo pardavimo datos. Jeigu nustatomas brokas ar telefono sutaisyti nėra galimybės, keičiame į naują”, – aiškino jis.

Be telefono – apie 2 mėnesius

Be telefono buvęs nuo sausio 2 d., vaikinas naują telefoną gavo vasario 23 d., jį išdavė telefonui pirmus metus tarptautinę garantiją suteikusi įmonė „Apple“. „Be telefono buvau apie du mėnesius, pakaitinio „Mobili linija” neišdavė. Jei būčiau nekovojęs, kažin ar išvis dabar turėčiau veikiantį telefoną. Raginu kitus pirkėjus būti atidesniems ir ištikus panašiai problemai ginti savo teises bei pagalvoti, kaip savo teises gintų tie klientai, kurie neturi pinigų advokatams arba laiko teismams, vyresnio amžiaus žmonės ar gyventojai iš tolesnių miestų”, – kalbėjo Gediminas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA