Tarptautinėje mugėje Kaune skatina jaunimą verslauti | Kas vyksta Kaune

Tarptautinėje mugėje Kaune skatina jaunimą verslauti

R. Tenio nuotr.

Ketvirtadienį Kaune atsidarytas didžiausias jaunimo verslumo renginys Lietuvoje – „JA Marketplace 2017″. Jo metu, mokiniai pristato savo kurtų bendrovių idėjas, kurias norėtų paversti realiu verslu. Renginys vyksta Estijoje, Latvijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, o Lietuvoje rengiamas jau antrą kartą. 

Rinks geriausias verslo idėjas

Renginio metu moksleiviai iš skirtingų Europos šalių varžosi dėl geriausių bei inovatyviausių Europoje vardo.

Mugėje savo verslo idėjas pateikia 50 mokinių, dažniausiai susikooperavusių po kelis. Dalyviai pristato idėjas iš Lietuvos, Austrijos, Danijos, Italijos, Latvijos, Estijos, Prancūzijos, Švedijos, Norvegijos, Turkijos, Didžiosios Britanijos.

„Megoje“ iki 17 val. vykstančio renginio metu galima susipažinti su jaunimo verslumo iniciatyvomis iš arčiau, išgirsti moksleivių verslo idėjas, o už labiausiai patikusias bendroves galima balsuoti internetu.

Renginio pabaigoje tarptautinė komisija išrinks tris geriausias idėjas ir jas apdovanos piniginiais prizais.

Įvertinti bus ir kiti, tam skirta 13 skirtingų nominacijų, tokių kaip inovatiškiausias verslas, šauniausia idėja, socialinę atsakomybę skatinantis verslas, kūrybiškiausia idėja, draugiškiausias aplinkai verslas, mėgiamiausias auditorijos verslas ir kt.

„JA Marketplace 2017"

Galimybė įsitikinti, ar idėjos gali būti realizuojamos

Renginio atstovai pažymėjo, kad šalyje gyvena aktyvus, verslus jaunimas, siekiantis paversti idėjas realybe, noro nestinga ir kauniečiams.

„Kaunas gyvena technologijų, inovacijų bei verslumo dvasia – norime, kad ir mūsų svečiai, moksleiviai iš įvairių Europos mokyklų, taip pat užsikrėstų šiuo verslumo virusu, leisiančiu sukurti produktą ar paslaugą, kurie ateityje atneštų pridėtinę vertę bendram visuomenės gerbūviui“, – teigė renginio organizatorė Rasa Valaitytė.

Anot renginio koordinatorės, Kauno miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausiosios specialistės Vilijos Adaškevičienės, Lietuvos jaunimas, kartu su savo idėjomis, kurtais produktais, gana dažnai tampa lyderiais Europoje, tai rodo jų kūrybiškumą, savarankiškumą, atsakomybę, praktinius gebėjimus kurti ir veikti. Ji atkreipė dėmesį, kad konkursas itin skatina tautiškumą, ekologiją, o pagrindas – novatoriškumas, parodantis, ar produktą įmanoma realizuoti net tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkose.

V. Adaškevičienės manymu, šis verslo projektas yra puiki galimybė suderinti mokykloje įgytas ekonomikos žinias su praktika ir prisistačius komisijai, visuomenei – pasitikrinti ateities perspektyvas.

„Tai ir rodiklis renkantis profesiją: dalyvaujant panašiuose projektuose gali lengviau apsispręsti, eiti tau verslo keliu ar verčiau palikti tai hobiui. Turime verslininkų komandą, teikiančią individualias konsultacijas vaikams, jie šiandien patars, pakomentuos visas idėjas. Verslininkai įvertins, kokią realią galimybę būti realizuoti, turi vaikų siūlomi produktai ar paslaugos. Žinoma, įvertins ir konkurencingumą. Beje, dažnai būna, kad įmonė perka iš vaikų idėjas ir realizuoja kaip savo, neabejoju, kad taip gali nutikti ir šiandien, juk siūloma net 50 kūrybiškų idėjų”, – pastebėjo V. Adaškevičienė.

„JA Marketplace 2017"

Kūrybingas jaunimas

Renginyje portalas „Kas vyksta Kaune“ pakalbino kelis moksleivius, siekiančius paversti savo idėjas realybe.

Iš Pabradės atvykusios vienuoliktokės Milena Černecka ir Inga Sivaja pasakojo pristatančios „Dovanas dviems“: tai bendri aksesuarai, drabužiai draugėms ir poroms. „Gvildenome šią verslo idėją dar nuo mokslo metų pradžios, mat viena draugė vis teiraudavosi, ką padovanoti antrai pusei, esą stinga idėjų. Tokių žmonių aplink vis daugėjo, tad suradome sprendimą. Siūlome vienodas meilės apyrankes vaikinui ir merginai arba pakabukus iš dviejų dalių draugėms. Tai smulkmenos, bet suartinančios”, – kalbėjo idėjos autorės.

Kita jų siūloma prekė – rinkinys „Romantiškam vakarui“: saldainiai, arbata, žvakės, smilkalai, skirti paprastam, romantiškam pasisėdėjimui. Dėžutės turinį iš siūlomų daiktų, galima rinktis ir pačiam, toks atsieina 10 eurų.

„JA Marketplace 2017"

Jaunimas iš Danijos siūlo sutelkti vietinius ūkininkus ir klientus internete su platforma „Lokal”: „Ūkininkai neturi kada internete sėdėti ir ieškoti klientų, o mes siūlome efektyviai abiems pusėms susieiti ir prekiauti, taip pat skatiname gyventojus maitintis vietiniu maistu, o ne atvežtiniu, kuris parduodamas prekybos centruose. Taip pigiau, o ir pinigus likti vietos bendruomenėje skatiname“, – pasakojo 17-mečiai Gustav, Kaspar, Asmus ir Tais bei pažymėjo, kad siūlo pasirinkti verslininkus beveik 100 km atstumu nuo savo namų.

Kita danų komanda siūlo aplikaciją mobiliajame telefone „Twogether”, jos pagalba vieniši žmonės, ieškantys draugijos, gali rasti aplink esančius prisiregistravusius asmenis, su kuriais kartu papietautų. „Svarbiausia – sumažinti vienišumą ir maisto išmetimą visuomenėje. Platformoje žmonės gali pasirinkti su kuo bendrauti pagal bendrus pomėgius, maistą ir sutikti naujus žmones gyvai, juk net 1,6 mln. danų gyvena vieni ir 210 tūkst. jaučiasi vieniši. Vienišumas sukelia protinius ir fizinius sutrikimus, gali nuvesti iki alkoholizmo, depresijos ar nerimo, tad kodėl nepakvietus papietauti ir pasišnekučiuoti?”, – svarsto kūrėjai.

Kita komanda – Kauno „Saulės“ gimnazijos moksleiviai, siūlantys suvenyrinę dėžę – „Pasaulio skoniai“. „Verslo plane numatyta, kad bendradarbiaujame su lietuvių, švedų, austrų ir italų verslininkais, perkame jų produktus. Jie atrenka nacionalinį šalies skonį, tarkim švedai siūlo pastiles, lietuviai šerkšno medų ir riešutus, austrai saldainius ir pan. „Taupome žmonių laiką“, – pasakojo dešimtokas Tautvydas. Beje, toks rinkinys atsieina 50 eurų, anot idėjos autorių, tinka dovanoti draugams, kolegoms.

„JA Marketplace 2017"

LSMU gimnazijos dešimtokės Elzė ir Liucija siūlo šešių rūšių hidrolatus, toniką veidui: „Distiliuotas augalų vanduo „Gaivos dvelksmas“ itin gerai gaivina veido odą. Medetkos ir melisos tinka riebiai odai, padeda nuo raudonio. Žoleles pačios rinkome Kauno miškuose, pievose, gaminome priemones pačios ir naudojame jau seniai savo kurtus produktus, tad kokybę garantuojame“, – pasakojo merginos ir vylėsi norinčios verslą įgyvendinti bei įsibėgėjus ir asortimentą plėsti: kurti kvepalus ir pan.

Lietuvos moksleiviai pagal „Junior Achievement MMB” (t.y. mokomųjų mokinių bendrovių) programą bendroves kuria nuo 1993 metų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA