Kauniečiams pristatė elektrinį autobusą, kainuojantį 420 tūkst. eurų | Kas vyksta Kaune

Kauniečiams pristatė elektrinį autobusą, kainuojantį 420 tūkst. eurų

R. Tenio nuotr.

Pirmadienį šalia miesto sodo demonstruotas naujausios kartos elektrinis autobusas „Solaris Urbino Electric 12“, pagamintas Lenkijoje. Tokie ekologiški, gamtą tausojantys autobusai Lietuvoje dar nevažinėja, tikimasi, kad Kauno gatvėmis jie riedėti pradės ne anksčiau kaip po 5 metų. 

Baltijos šalių vežėjams skirtas išbandyti autobusas mieste reguliariu 3-iuoju maršrutu važinės visą savaitę, tad kauniečiai jį galės suspėti išbandyti. Pirmadienį jis startuos įprastu maršrutu apie 16 val. ir vežios iki penktadienio vakaro, jame galios įprastiniai bilietai.

Anot „Kauno autobusų“ atstovo, autobuso bandymo tikslas – pažiūrėti kaip veikia, kaip atsiliepia klientai ir atlikus analizę priimti sprendimą, ar ateityje juos bus planuojama įsigyti Kaune.

„Žaliasis“ autobusas

Šis autobusas ekologiškai švarus, beveik be garso veikiantis, žemagrindis, talpina 75 keleivius, sėdimų vietų – 30, su vėdinimo bei kondicionavimo sistema, apšviestas su LED technologija. Autobuso keleiviai galės pasirinkti į kurią pusę atidaryti duris, mat jos atsivers ir į autobuso vidų, ir į išorę. Šis autobusas geba nuvažiuoti 150-170 km be papildomo įkrovimo.

Autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio, turi ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijas, talpinančias 200 kWh bei turi du varančiuosius 120 kW elektros variklius.

„Elektriniai autobusai vežėjams nėra didelė naujiena, tačiau mes vertiname tai, kad vis daugiau kalbama apie ekologiškai švarias transporto priemones su nuline emisija, tad jų perspektyvos artimiausioje ateityje tikrai yra neblogos. Kadangi gamintojai šias technologijas vis tobulina, manau, tik laiko klausimas, kada „žaliųjų“ technologijų srityje įvyks reikšmingas proveržis, – anksčiau sakė UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Realu, kad atsiras 5 metų laikotarpiu

Elektriniai autobusai „Solaris“ šiuo metu naudojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse. Lietuvoje naujieji elektriniai autobusai bandyti tik Vilniaus ir Kauno gatvėse.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė, kad realiausia, jog tokie autobusai Kaune galėtų atsirasti po 5 m. „Šie autobusai gali nuvažiuoti 150 km be įkrovimo, miestui tai truputį per mažai dviem pamainoms, tačiau tai ateitis, turime pažindintis su ja. Vienokie ar kitokie elektriniai autobusai, pakraunami elektra, galinėje stotelėje ar kontaktų tinkle – Kaune galėtų atsirasti netolimoje ateityje, manau, 5 m. laikotarpyje. Miestas skatina ekologiško transporto atsiradimą, artimiausias mūsų rūpestis – naujų troleibusų įsigijimas. Šiandien turime jų kontaktinį tinklą, tai daro įtaką mūsų viešojo transporto sprendimams“, – komentavo P. Keras.

Atsiperka po penkmečio

Anot „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovo Donato Mačiulio, elektrinis autobusas kainuoja brangiau, nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra apie triskart mažesnės. Tokio autobuso kaina – 420 tūkst. eurų.

Tarkim, 100 km nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 l degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur (Kaune – nesiekia 0,90 eur – red. pastaba). Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur.

Anot pašnekovo, elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros. 1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia 16,12 Eur.

„Tai švarūs, ekologiški, tylūs, neteršiantys miesto aplinkos autobusai. Europoje tokie naudojami penkerius metus, dabar jaučiamas bumas, įsigyjama didesniais kiekiais. Galima teigti, kad po penkerių metų jie atsiperka, lyginant su dyzeliniu kuru, eksploatacijos kaštai žymiai mažesni, keturis kartus pigiau kilometrą nuvažiuoti, negu su dyzelinu”, – dėstė D. Mačiulis.

Anot jo, kitos šalys, miestuose, turinčiuose nuo 100 dyzelinių autobusų – penkerių metų laikotarpyje įsipareigoja pakeisti juos į elektrinius autobusus. „Lenkija jau įvertino, kad pasiteisino. Ar atsipirktų Kaune, reikėtų nuodugnių skaičiavimų: kiek atsieitų infrastruktūros įrengimas, patys autobusai. Visumoje galima teigti, kad jis atsipirks po 5 m., eksploatacijos kaštai ženkliai mažesni“, – teigė P. Mačiulis.

Vežios visą savaitę

Autobusas visą savaitę keleivius veš 3-iuoju maršrutu: Kauno klinikinė ligoninė–Onkologijos ligoninė.

Anot Kauno autobusų atstovės Ramunės Tarandės, 3-iasis maršrutas pasirinktas, nes yra įvairus, ilgiausias, tęsiasi apie 60 km. „Norime, kad kauniečiai išbandytų šią transporto priemonę įvairiu maršrutu, autobusas vyks ir į Parodos kalną. Norime, kad žmonės palygintų su įprastiniais, kasdien riedančiais autobusais, praėjus bandymams, spręsime, ar šią priemonę verta įsigyti Kaunui”, – komentavo R. Tarandė.

Dešimtmetį autobusus vairuojantis Arūnas Mickevičius džiaugėsi galėdamas pavairuoti, kaip pats įvardino, XXI amžiaus autobusą. „Pirmą kartą vairavau, lengviau, paprasčiau vairuoti ir dirba tyliai. Svarbiausia, kad gamtą tausoja“, – pažymėjo vairuotojas.

Elektrinio autobuso maršruto gatvės: Baltijos g., Žiemgalių g., Baltų pr., Žemaičių pl., Kuršių g., Jotvingių g., Rasytės g., Baltų pr., Neries krantinė, Nuokalnės g., Tvirtovės al., Eivenių g., Sukilėlių pr., Šiaurės pr., S. Žukausko g., P. Lukšio g., Kovo 11-osios g., V. Krėvės pr., A. Baranausko g., Vydūno al., K. Petrausko g., Vytauto pr., Kaunakiemio g., A. Juozapavičiaus pr., Vaidoto g., A. Smetonos al., Birutės g., Kurtinių g., Volungių g.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA