Netyla į romų spąstus patekusių žmonių pasakojimai: savo tikslams įgyvendinti jie imasi įvairių taktikų

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Nuaidėjus kalboms apie žmones, patekusius į romų spąstus, dėmesys nesibaigia iki šiol – žurnalistus pasiekia vis daugiau informacijos iš žmonių, susidūrusių su nemaloniomis situacijomis keliuose.

Primename, kad vienas pirmųjų apie tai, jog buvo sekamas prabilo latvis. Pasak jo, vieną praėjusių metų balandžio pradžios naktį vyras buvo pradėtas sekti ties Kėdainiais. Imitavus eismo įvykį jo vairuojama įmonei priklausiusi transporto priemonė – 2015 m. pagamintas „Volkswagen Passat“ automobilis – buvo sustabdyta iki Kauno likus vos keliems kilometrams.

Nors vyras bandė skambinti policijai, toje vietoje telefono ryšio nebuvo. Iš kito automobilio išlipęs romų tautybės jaunuolis du kartus bandė užmegzti pokalbį, kol galiausiai jo veiksmai pasikeitė. Kartu su bendru grasindami ginklais jie išmetė iš automobilio verslininką ir greta sėdėjusį jo kolegą, o patį „Volkswagen Passat“ pavogė.

Šia istorija vyras patvirtino, kad praėjusią savaitę (prasidėjus Ievos Strazdauskaitės paieškoms) su juo susisiekė Lietuvos teisėsauga, tyrimas jo atžvilgiu galiausiai buvo atnaujintas.

Sustabdė prie Elektrėnų ir ėmė aiškinti, kad automobilyje baigėsi benzinas

Savo ruožtu skaitytojas Nikita pasakojo buvęs sustabdytas važiuojant keliu Vilnius-Kaunas, ties Elektrėnais. Įtariama, būtent čia buvo imituota ir avarija, kurios metu galiausiai užgrobtas I. Strazdauskaitės automobilis.

Tą 2015 m. naktį iš rugpjūčio 16 į 17 d. skaitytojas pasakojo vykęs iš Klaipėdos į Vilnių, kai apie 1-2 val. nakties jį esą ėmė stabdyti žmogus, stovėjęs greta automobilio be avarinių šviesų.

„Tokiu laiku autostradoje beveik nebuvo automobilių, švietė didelis mėnulis ir viskas puikiai matėsi iš tolo. Kažkur prie Elektrėnų pamačiau, kad šalikelėje stovi kažkoks automobilis be avarinių šviesų, o mane stabdo žmogus. Negalėjau nesustoti, kadangi tikrai pagalvojau, kad kažkas nutiko. Sustojau prie jo ir jis bandė prieiti prie mano automobilio vairuotojo durelių. Parodžiau, kad apeitų ir prieitų iš keleivio pusės, jis tą ir padarė. Iš karto pamačiau, kad tai buvo romas. Jis pradėjo aiškinti, kad jo mašinoje baigėsi benzinas, prašė nutempti automobilį iki degalinės“, – prisiminė Nikita.

Automobilyje sėdėjo daugiau žmonių

Jo teigimu, romo automobilyje buvo matyti daugiau sėdinčių žmonių, papasakota versija nekėlė pasitikėjimo, todėl skaitytojas galiausiai nusprendė į kalbas nesileisti.

„Pasakiau, kad iš paskos važiuoja mano draugai, kad aš jiems paskambinsiu ir jie jam padės, o aš negaliu, nes automobilis yra tarnybinis. Jis paklausė, koks būtent tarnybinis, atsakiau, kad policijos, o ir draugai – pareigūnai. Jis kažkaip sutriko, mes išsiskyrėme“, – tą vakarą prisiminė Nikita.

Dėl darbo pobūdžio, pasakojo jis, tenka dažnai keliauti po Lietuvą ir esą būtent autostradoje ties Kauno apylinkėmis neretai tenka matyti itin daug romų. Esą jie tai stabdo automobilius, tai degalinėse siūlo įsigyti laikrodžius ar indus.

Išbėgo į važiuojamąją dalį ir ėmė mojuoti rankomis

Tuo metu skaitytojas Romanas prisiminė, kad prieš maždaug 8 metus kelyje Jurbarkas – Kaunas jo automobilį bandė sustabdyti tamsaus gymio piliečiai.

„Jų automobilis stovėjo kelkraštyje įjungtu avariniu signalu, 4 – 5 vyrai stovėjo išlipę iš transporto priemonės. Man judant jų kryptimi vienas išbėgo į važiuojamąją dalį ir ėmė mojuoti rankomis, kad sustočiau. Aš paspaudžiau garsinį signalą ir padidinęs greitį, truputį suktelėjęs vairą stabdytojo link leidau suprasti, kad stoti neketinu. Įvykis atrodytų niekuo neišskirtinis, galbūt žmonėms sugedo automobilis, bet esmė, kad tai ne pirmasis toks atvejis mano gyvenime“, – pasakojo Romanas.

Tiesa, tąkart automobilis esą buvo su kitoje šalyje registruotais numeriais. Su panašiu atveju skaitytojui, pasakojo, susidurti teko dar prieš gerą pusmetį Prancūzijoje.

„Važiuoja automobilis, stoja į kelkraštį, įsijungia avarinį signalą ir bando stabdyti kitą transporto priemonę. Vairuotojui nestojus įlipa į savo automobilį ir kaip niekur nieko nuvažiuoja. Už kokių 10 kilometrų veiksmai kartojasi. Ir visais atvejais ekipažą sudaro 4-5 žmonės. Kokiu tikslu stabdoma, sunku pasakyti. Gal apvogti, gal sumeluoti, kad baigėsi kuras ir paprašyti pinigų“, – būti atsargiais įspėjo Romanas.

Aplenkdavo ir sustabdydavo

Tuo metu skaitytojas Ervinas prisiminė, kad maždaug prieš metus, žiemą, važiuojant keliu nuo Kryžkalnio link Šiaulių jį aplenkė ir priešais stabdyti ėmė „BMW“ automobilis.

„Aplenkia ir stabdo priešais. Kai galiu, jį aplenkiu ir toliau važiuoju normaliu greičiu, apie 90 kilometrų per valandą. Tada vėl aplenkia ir stabdo. Taip kokius tris kartus, kol aplenkęs atsiplėšiau, o priešais važiavo mašinų virtinė ir jam nebebuvo galimybės aplenkti. Po to jo nebesimatė“, – pasakojo skaitytojas.

Deja, nei numerio, nei automobilio spalvos jis apgailestavo negalintis pasakyti.

Ką daryti, jei kelyje junti grėsmę?

Po tragiško įvykio, kai buvo rasta, įtariama, dėl prabangaus automobilio nužudyta I. Strazdauskaitė, ne vienam kilo klausimų, kokių saugumo priemonių imtis kelyje ir ką daryti, jei, pavyzdžiui, pajunti grėsmę iš kitų eismo dalyvių.

DELFI primena, kad apie tai yra pasakojęs žurnalistas ir keliautojas, įvairių ištvermės važiavimo rekordų autorius Vitoldas Milius. Savo komentarais pasidalijo ir Bendrojo pagalbos centro, policijos atstovai.

V. Milius pasakojo pats devyniasdešimtaisiais, kai vyravo kelių banditizmas, važiuodavęs pirkti automobilių į Vakarus ir turėjęs su jais grįžti į Lietuvą.

„Visada visi banditai stengdavosi kažką padaryti tuo metu, kai automobilis stovi ir žmogus yra labiausiai pažeidžiamas“, – atsiminimais dalijosi pašnekovas.

Reikia atsižvelgti į automobilį ir vairuotojo gebėjimus, tačiau sugauti tą, kuris dar važiuoja, aiškino V. Milius, yra daug sunkesnė užduotis.

Turi vienintelį patarimą – nestoti

Todėl tuomet, tikino pašnekovas, keliuose jie laikydavosi vienos taisyklės – nestoti.

„Ar tave stumia, ar tau ką daro, tu nestoji. Kol važiuoti, tol važiuoji. Kai sustoji, išlipo 3 su pistoletais, tu neturėsi, ką daryti – esi įkaitas“, – mokė V. Milius.

Jo teigimu, kuo toliau, tuo mažiau panašu, kad I. Strazdauskaitės situacijoje kalbama apie išradingus nusikaltėlius, žinojusius, ką daro. Todėl pašnekovas tikino norintis įspėti, kad niekada nereikia paklusti nepažįstamų žmonių nurodymui imtis vienų ar kitų veiksmų.

„Įsivaizduokite, važiuoji, saulė šviečia, geras oras, lygus kelias, o tau kažkas bac į šoną – taip nebūna. Iš niekur nieko niekas nesidaužo – tai turi atkreipti dėmesį, kodėl taip daro? Kiekvienas dabar turi telefoną ir ėmus skambinti banditai jau sunerims – gal į policiją?

Sako, kad kažkas automobiliui blogai? Reikia suabejoti, eliminuoti naivumo faktorių tiesiog. Dabar stipriai tamsintų langų negali būti, tu matai, kas sėdi, turi atkreipti dėmesį, kas vyksta. Normalus vairuotojas, jei kažkas yra automobiliui ar padangai, tai jaučia. Nėra taip, kad nuleido padangą, o tu važiuoji 120 km/val. greičiu toliau be jokių pokyčių.

Be to, daugybė naujų automobilių turi sistemas, kurios parodo, jei kažkas nutiko, net įspėja apie padangų slėgio pokyčius – užsidega lemputė, jei kas blogai. Galiausiai, jei kažkas nutiko, turi važiuoti į degalinę ar kažkur, kur būtų vaizdo kameros, žmonių. Jei sustosite vidury miško vidury nakties, faktas, kad su Jumis gali daryti, ką nori“, – sakė pašnekovas.

Kaip išvengti tykančio pavojaus?

Bendrojo pagalbos centro atstovės spaudai Vilmos Juozevičiūtės teigimu, kilus įtarimui, kad kelyje esate persekiojamas kito automobilio, reikėtų nedelsiant skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112.

Skambinantis asmuo nedelsiant yra sujungiamas su policijos įstaigų operatyvaus valdymo padaliniu. Situacijos valdymą perima policijos pareigūnai, kurie prašo apibūdinti persekiojantį automobilį, klausia koks tai automobilis, valstybiniai numeriai, tikslinasi kitas aplinkybes.

Anot V. Juozevičiūtės pagrindinė rekomendacija – važiuoti į saugesnę vietą. Tai gali būti degalinė, prekybos centras, vietos, kurios yra gerai apšviestos, įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Policijos departamento atstovas spaudai Ramūnas Matonis savo ruožtu paaiškino, kokia yra automobilių stabdymo tvarka, pareigūnams dirbant su nežymėtu tarnybiniu automobiliu.

Stabdoma važiuojant iš paskos su įjungtais švyturėliais (naujuose policijos automobiliuose jie matomi 360 laipsnių kampu, senesniuose jie įrengti mašinos priekyje, už grotelių).Vairuotojas gali būti stabdomas tik šviesiu paros metu. Automobilyje turi būti du uniformuoti pareigūnai. Jei kyla pagrįstų įtarimų, jog tai ne policija, nestokite ir iškart skambinkite 112, jums bus paaiškinta ar jus stabdo tikri pareigūnai.

2 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Kauno policininkai gelbėjo į miestą atklydusią briedės jauniklę

Siūlo atsisakyti reikalavimo vairuotojams vežiotis dokumentus

Masinė avarija Šilainiuose: be teisių ir su „BMW“ nepataisomai sudaužė dar keturius automobilius

Kaunas nesikuklina prieš Vilnių: turistus vilioja kalbėdamas apie miesto pranašumus

Naujos eismo taisyklės žaliame dviračių take

Vasaros atgaiva - arbūzai: kodėl nepatariama į šiukšliadėžę išmesti jų žievės?

Po mėnesio Kaune įvyksiantis „Laisvės piknikas“ keičia pavadinimą

Liūdnos žinios: prognozuoja, kas vėl brangs

Specialiųjų tarnybų antradienis: aptiktas skenduolis

R. Meilutytė prisipažino: nesitikėjau tokių rezultatų